منو سایت

SEO و SEA: تفاوت و مزایای هر دو چیست؟

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
SEO و SEA: تفاوت و مزایای هر دو چیست؟


وقتی در مورد بازاریابی صحبت می کنیم، اغلب اصطلاحات SEO و SEA را می شنوید. اما این عبارات به چه معنا هستند و چگونه می توانید از این تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای شرکت خود استفاده کنید؟ در این مقاله، هر دو استراتژی دیجیتال مارکتینگ را بررسی خواهیم کرد تا به شما در تصمیم گیری آگاهانه برای کسب و کارتان کمک کنیم.

SEO و SEA: اهمیت

SEO مخفف عبارت است بهینه سازی موتور جستجو. سئو شامل تمام فعالیت هایی است که انجام می دهید تا اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما در نتایج ارگانیک موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه بالاتری دارد.

تبلیغات در موتورهای جستجو (SEA)، همچنین به عنوان PPC یا Pay-Per-Click شناخته می شود. این فرآیند تبلیغات مستقیم در گوگل و سایر موتورهای جستجوی مشابه است. وقتی از SEA استفاده می کنید، موتورهای جستجو تبلیغات شرکت شما را در نتایج جستجو بالاتر از نتایج ارگانیک نشان می دهند.

در تصویر زیر می توانید ببینید که گوگل چگونه تبلیغات موتور جستجو (1) و نتایج ارگانیک (2) را هنگام استفاده از عبارت “real estate playa flamingo costa rica” ​​نمایش می دهد.

seo-against-the-sea

سئو در مقابل دریا

هدف هر دو فرم بازاریابی آنلاین هدایت ترافیک بیشتر به وب سایت شماست. برای SEA، شما باید هزینه های تبلیغاتی را بپردازید، معمولاً به صورت پرداخت به ازای کلیک. SEA نتایج فوری ارائه می دهد، اما نتایج فقط تا زمانی وجود دارند که برای تبلیغات پرداخت کنید. در مورد سئو، ترافیک وب سایت به صورت ارگانیک ایجاد می شود. این بدان معنی است که ترافیک موتورهای جستجو رایگان است و مانند تبلیغات موتورهای جستجو نیازی به پرداخت به ازای کلیک ندارد. با این حال، توسعه دید ارگانیک به زمان و تلاش (پول) نیاز دارد. به احتمال زیاد باید کار سئو را به متخصصی برون سپاری کنید که می تواند به شما کمک کند رتبه بالاتری کسب کنید و حضور آنلاین ارگانیک شما را بهبود بخشد. در بسیاری از موارد، SEO و SEA زمانی بهترین عملکرد را دارند که با هم ادغام شوند و از نظر استراتژیک برای پوشش اهداف کوتاه مدت و بلندمدت هماهنگ شوند.

تفاوت SEO و SEA

تعدادی تفاوت مهم بین SEO و SEA وجود دارد. آنها به شرح زیر است:

  • دستیابی به رتبه بالا در صفحات نتایج جستجوی ارگانیک گوگل (SEO) می تواند چندین ماه طول بکشد، در حالی که تبلیغات موتورهای جستجو (SEA) بلافاصله در بالای نتایج جستجو قابل مشاهده است. از این رو، تبلیغات موتورهای جستجو نتایج فوری از نظر ترافیک وب سایت ارائه می دهند. با SEO، این ممکن است کمی طول بکشد.
  • گوگل با نتایج جستجوی ارگانیک بینش کمتری ارائه می دهد. به عنوان مثال، نمی توانید ببینید بازدیدکننده وب سایت شما از چه کلمه کلیدی برای دسترسی به سایت شما استفاده کرده است. با تبلیغات موتور جستجو، گوگل این اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد. با ردیابی تبدیل و سیستم تبلیغات گوگل، می توانید تعیین کنید که چه کلمات کلیدی و با چه هزینه ای تبدیل می شوند.
  • نتایج جستجوی پولی گوگل بیشتر در بالای صفحه قرار دارند. به طور معمول چهار تبلیغ در دسکتاپ و سه تبلیغ در تلفن همراه نشان داده می شود. کاربر همیشه جستجوهای پولی را می بیند حتی اگر از کنار آنها عبور کند. نتایج جستجوی پرداخت نشده گاهی اوقات حتی بدون اسکرول کردن به پایین قابل مشاهده نیستند.
  • برخلاف تبلیغات موتورهای جستجو، دید ارگانیک و ترافیک زمانی که پرداخت را متوقف می کنید، خشک نمی شود. ترافیک ارگانیک و تلاش‌های دید در درازمدت پایدارتر از تبلیغات است. SEA نیاز به سرمایه گذاری مداوم دارد.
  • با تبلیغات پولی می توانید خیلی راحت بودجه خود را کنترل کنید. تعیین کنید چقدر حاضرید در روز هزینه کنید و یک بودجه ثابت تعیین کنید. این مهم است تا مطمئن شوید که از حد خود فراتر نمی روید، زیرا ممکن است با تبلیغات پولی خیلی سریع اتفاق بیفتد! به همین دلیل، پیشنهاد می کنیم تبلیغات موتور جستجوی خود را برون سپاری کنید، زیرا یک متخصص با تجربه می تواند کمپین های شما را با بودجه کمتر بهینه کند و در نتیجه در هزینه شما صرفه جویی کند! برون سپاری تبلیغات گوگل اغلب نه تنها کارآمدتر، بلکه ارزان تر نیز می باشد. بیشتر در مورد آن در وبلاگ دیگر ما بخوانید”5 دلیل برای برون سپاری دیجیتال مارکتینگ“.
  • تبلیغات موتورهای جستجو می تواند گران باشد. همیشه اینطور نیست، اما اگر به طور مداوم کمپین های خود را نظارت و بهینه سازی نکنید، هزینه ها می تواند به سرعت افزایش یابد. ما همیشه به مشتریان توصیه می کنیم که تبلیغات خود را به یک متخصص برون سپاری کنند تا حساب Google Ads خود را در بهترین حالت نگه دارند. ترافیک جستجوهای ارگانیک رایگان است. توسعه دید آنلاین نیاز به تلاش دارد، اما مقرون به صرفه تر از تبلیغات است.
  • با تبلیغات پولی، می توانید کلمات کلیدی خاصی را هدف قرار دهید، همانطور که در مورد سئو نیز وجود دارد. با این حال، تبلیغات همچنین به شما امکان می دهد مکان ها، زبان ها، دستگاه ها و مخاطبان خاصی را بر اساس بازدیدهای قبلی وب سایت هدف قرار دهید.
  • با تبلیغات جستجوی پولی، کنترل و فضای بیشتری برای ارائه پیام بازاریابی خود دارید. تبلیغات به شما امکان می دهد اطلاعات اضافی مانند: شماره تلفن، ساعات کاری، محل کسب و کار، نقاط فروش منحصر به فرد (USP) و موارد دیگر را برجسته کنید. همانطور که در مثال زیر می بینید.

seo-and-sea-چه-تفاوت

ترکیب SEO و SEA

در حالت ایده آل، ما به مشتریان خود توصیه می کنیم که در SEO و SEA سرمایه گذاری کنند زیرا هر دو دارای مزایا و معایب هستند. یک استراتژی بازاریابی آنلاین بهینه از هر دو روش سود خواهد برد زیرا به خوبی یکدیگر را تکمیل و پشتیبانی می کنند.

  • SEA بازخورد مستقیمی در مورد کلمات کلیدی که روی آنها تبلیغ می کنید به شما می دهد تا بتوانید هدف افرادی که برای یک عبارت خاص جستجو می کنند را بدانید. این هوش می تواند برای بازاریابی موتورهای جستجوی ارگانیک (SEO) برای بهبود نتایج استفاده شود.
  • شما می توانید استراتژی کلمات کلیدی خود را در گوگل ادز تست کنید، اگر جواب داد، می توانید از آن برای یک استراتژی سئو بلند مدت استفاده کنید.
  • می توانید از داده های تست A/B از SEA در استراتژی SEO خود استفاده کنید. به عنوان مثال، بر اساس کلیک‌های SEA، متوجه می‌شوید که کدام نسخه تبلیغاتی بهترین عملکرد را دارد. می توانید از این در توضیحات فراداده خود استفاده کنید.
  • وقتی هم به صورت ارگانیک و هم از طریق تبلیغات پولی قابل مشاهده باشید، اعتماد و آگاهی را در میان مشتریان بالقوه افزایش می دهید. این باعث می شود که وب سایت شما دو بار در جستجو ظاهر شود.

به عبارت دیگر، یک استراتژی بازاریابی یکپارچه موتور جستجو با SEO و SEA رویکرد بهینه ای است که منجر به بهبود نتایج در کوتاه مدت و بلند مدت می شود. البته، هر بازاری متفاوت است و یک استراتژی بازاریابی آنلاین متناسب با نیازهای خاص کسب و کار شما بیشترین مزایا را به همراه خواهد داشت. کنجکاو هستید که بازاریابی آنلاین چه کاری می تواند برای کسب و کار شما انجام دهد؟ امروز برای مشاوره بازاریابی آنلاین رایگان با ما تماس بگیرید. سوالی در مورد این مقاله دارید؟ یا می خواهید بدانید چه کاری می توانیم برای شما انجام دهیم؟ مخاطب بازاریابی شبکه ای و طراحی وب.