

هنگامی که به دنبال ارتقای وب سایت خود در رتبه بندی جستجو هستید، به ناچار با برخی اصطلاحات فنی مواجه خواهید شد که می تواند سرتان را به هم بزند. دو مورد از رایج ترین آنها SEO یا “بهینه سازی موتور جستجو” و SEM یا “بازاریابی موتورهای جستجو” هستند. بنابراین، SEO در مقابل SEM – تفاوت چیست؟ و مهمتر از آن، برای کمک به رونق کسب و کار خود باید روی چه کسی تمرکز کنید؟
سئو چیست و چگونه کار می کند؟
SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است. این به بهینه سازی اطلاعات در یک وب سایت به طوری که در موتورهای جستجو از جمله گوگل، یاهو و بینگ در رتبه بالاتری قرار گیرد، اشاره دارد.
یک استراتژی سئو قوی می تواند منجر به افزایش ترافیک ارگانیک شود و شامل شناسایی کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی است که بازار هدف شما برای یافتن خدمات شما به صورت آنلاین استفاده می کند. به عنوان مثال، یک مطب دندانپزشکی در رالی ممکن است بخواهد برای “Dentist Raleigh” و همچنین برای خدمات خاصی که ارائه می دهد، مانند “Sedation Dentistry Raleigh”، “Teeth Whitening Raleigh” و “Oral Surgery Raleigh” پیدا شود.
با بهینه سازی وب سایت خود برای رتبه بندی در موتورهای جستجو برای این کلمات کلیدی، زمانی که مشتریان بالقوه خدماتی را که ارائه می دهید جستجو می کنند، در ابتدا ظاهر می شوید. بدون نیاز به پرداخت هزینه برای تبلیغات، سایت شما ترافیک رایگان و ارگانیک به ارمغان می آورد. اگر تازه شروع کرده اید، این یک راه عالی برای به دست آوردن ترافیک بدون صرف یک سکه است. حتی برای مشاغل با سابقه، سئو ابزاری عالی برای جذب مداوم ترافیک بیشتر است.
استراتژی های سئو روی صفحه
عناصر زیادی برای ایجاد صفحه ای وجود دارد که در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشد. گوگل می خواهد بهترین محتوای ممکن را برای جستجوی هر کاربر ارائه دهد. این آنها را به یک موتور جستجوی ارزشمند تبدیل می کند. وظیفه وب سایت شما این است که به ربات های گوگل بگوید که صفحه شما بهترین مکان برای کلمات کلیدی انتخابی شما است.
در اینجا فقط چند عنصر از یک استراتژی بهینه سازی قوی در صفحه آورده شده است:
- H1 و H2 مناسب برای کلمات کلیدی
- URL دوستدار کلمه کلیدی
- محتوای غنی از کلمات کلیدی ایجاد کنید
- ایجاد محتوای منظم و تازه
- بهینه سازی تصاویر با قرار دادن کلمات کلیدی در نام آنها و توضیحات جایگزین
- پیوندهای داخلی به سایر محتوای معنی دار در سایت شما
- پیوندهای خارجی به سایت های معتبر دیگر
- ادغام رسانه های اجتماعی با سایر ویژگی های دیجیتال شما
- تمام ابرداده ها را کامل کنید
- علامت گذاری طرح
- یک فراخوان روشن برای اقدام ایجاد کنید
- تضمین سرعت بارگذاری سریع صفحه
- سازگار با موبایل
شما می خواهید همه این موارد را در نظر بگیرید تا بهترین نتایج را از شیوه های سئو خود بگیرید.
استراتژی های سئو خارج از صفحه
راه های زیادی وجود دارد که به گوگل – و مشتریان بالقوه – نشان می دهد که وب سایت و تجارت شما مرتبط، معتبر و قابل اعتماد هستند. چگونه
همه اینها ارزش وب سایت شما را به گوگل می گوید و می تواند رتبه شما را افزایش دهد. شما همچنین میخواهید این عناصر را در یک استراتژی بهینهسازی خارج از صفحه قرار دهید:
حفظ همه این استراتژی ها می تواند به تلاش های سئو شما کمک کند.
سئو فنی
وقتی در مورد سئو فنی صحبت می کنیم، منظورمان اطمینان از این است که گوگل و سایر موتورهای جستجو می توانند تمام صفحات وب سایت شما را بخزند و فهرست کنند. این شامل اطمینان از اینکه صفحات شما به سرعت بارگذاری می شوند و سایت شما به روش صحیح تنظیم شده است.
SEM چیست و چگونه کار می کند؟
اکنون که می دانیم سئو چیست و چگونه کار می کند، می توانیم به SEM نگاه کنیم.
SEM مخفف عبارت Search Engine Marketing است. SEM شامل SEO است، اما از جستجوی پولی هدفمند نیز استفاده می کند که به عنوان تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) شناخته می شود.
بازاریابی موتورهای جستجو همه چیز مربوط به بهینه سازی موتور جستجو را در بر می گیرد، زیرا سئو تنها یک بخش از استراتژی کلی SEM است. SEM همچنین شامل بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM)، پرداخت به ازای کلیک (PPC) و اجزایی مانند مدیریت شهرت است.
با این حال، هنگامی که بیشتر مردم در مورد SEM صحبت می کنند، چیزی که واقعاً در مورد آن صحبت می کنند جستجوی پولی، تبلیغات دیجیتال و PPC است. به طور خاص، یک کمپین جستجوی پولی استراتژیک می تواند ترافیک سایت شما را به طور چشمگیری افزایش دهد و به شما کمک کند از رقبا جلوتر بمانید.
انواع پرداخت به ازای کلیک یا تبلیغات دیجیتال
- Google AdSense
- تبلیغات فیس بوک و افزایش پست
- پیوندهای وابسته
- تبلیغات دیجیتال در نشریات یا رسانه های وب پربازدید
چگونه جستجوی پولی و سئو با هم کار می کنند
SEO و SEM می توانند با هم کار کنند تا نتایج عالی برای کسب و کار شما ارائه دهند.
بهینه سازی موتور جستجو بخش عمده ای از جذب ترافیک ارگانیک و بدون پرداخت است. با این حال، تولید محتوای کافی برای کمک به دیده شدن و رتبهبندی سایت شما در گوگل زمان میبرد. SEO راه حل طولانی مدت است. با افزایش ارجاعات کسب و کار شما، کسب نظرات با کیفیت از مشتریان راضی، و ایجاد صفحات و ورودی های وبلاگ، افزایش می یابد.
هنگامی که می خواهید نتایج فوری را مشاهده کنید، روش های SEM راهی برای رفتن هستند. فقط برای چند کلمه کلیدی ارزشمند هزینه کنید تا سایت شما شانس بیشتری برای رتبه اول در گوگل داشته باشد. جستجوی پولی، به ویژه PPC از طریق AdSense، هدف قرار گرفته است. این بدان معنی است که ترافیک ارسال شده از طریق PPC به احتمال زیاد تبدیل می شود. در همین حال، افزایش ترافیک و تبدیل می تواند منجر به بازدید با کیفیت یا لینک هایی به محتوای شما شود که به نفع سئوی شما خواهد بود.
به طور مشابه، کمپین های تبلیغاتی پولی و افزایش پست های فیس بوک می تواند منجر به آگاهی بیشتر از ویژگی های اجتماعی کسب و کار شما و در نتیجه افزایش تعداد فالوورهای شما شود. افزایش تعداد فالوورها اساس کلیک ها و تبدیل های ارگانیک در آینده را ایجاد می کند.
از این طریق، سئو و PPC می توانند با یکدیگر همکاری کنند تا استراتژی های بازاریابی شما را به حداکثر برسانند!
متخصصان SEM ما می توانند یک طرح جستجوی سئو و جستجوی پولی متناسب با وب سایت و کسب و کار شما ایجاد کنند. با کارشناسان بازاریابی اینترنتی و سئو در TheeDigital تماس بگیرید. با ما با شماره 919-341-8901 تماس بگیرید یا فرم زیر را پر کنید.
فیلدها با ستاره مشخص شده اند
مورد نیاز هستند.
اطلاعات شما صرفاً به منظور ارائه خدمات شرح داده شده در این وب سایت جمع آوری می شود.
اطلاعات شخصی شما کاملاً محرمانه نگهداری می شود. ما هرگز اطلاعات شما را منتشر نمی کنیم، به اشتراک نمی گذاریم یا به دیگران نمی فروشیم. ما هم از اسپم متنفریم!