Google Analytics 4 چیست و چه چیزی جدید است؟

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
Google Analytics 4 چیست و چه چیزی جدید است؟


به عنوان یک صاحب وب سایت، احتمالاً از اهمیت نظارت بر ترافیک وب سایت، عملکرد صفحه و سلامت کلی وب سایت خود آگاه هستید. بهترین ابزار برای پیگیری این موضوع گوگل آنالیتیکس است. میلیون‌ها کسب‌وکار، بزرگ و کوچک، برای ردیابی میزان ترافیک وب‌سایت دریافتی، نظارت بر کانال‌های بازاریابی مهم و اندازه‌گیری KPIهای کلیدی خود، به Google Analytics متکی هستند. با افزایش روزافزون شرکت‌های آنلاین، بسیاری از کسب‌وکارها تحت فشار هستند تا هر دلار بازاریابی را به حساب بیاورند. بنابراین، بینش از ابزارهای تجزیه و تحلیل دیجیتال بسیار مهم است. گوگل آنالیتیکس اخیراً یک به روز رسانی بزرگ با ویژگی های جدید قدرتمند دریافت کرده است که به شما بینش عمیق تری از ترافیک سایت شما می دهد و به شما کمک می کند تا بازدهی بهتری از بازاریابی خود دریافت کنید. در این مقاله به ویژگی های جدید گوگل آنالیتیکس G4 می پردازیم.

Google Analytics 4 چیست؟

گوگل به تازگی نسخه جدیدی از Analytics را با نام Google Analytics 4 معرفی کرده است.
این ویژگی جدید اکنون نسخه پیش فرض نرم افزار جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های ترافیک وب خواهد بود. گوگل آنالیتیکس 4 یک پلتفرم اندازه‌گیری کانال x پایدار و دارای حریم خصوصی است. اگر قبلاً از Google Analytics استفاده می کنید، باید به نسخه جدید ملک ارتقا دهید. هنگامی که آن را راه اندازی کردید، می توانید شروع به جمع آوری داده ها و آزمایش ویژگی های جدید کنید.

چه چیزی در Google Analytics 4 جدید است؟

1. بینش ها و پیش بینی های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی.

با استفاده از مدل‌های پیشرفته یادگیری ماشین، Analytics جدید می‌تواند به طور خودکار شما را از روندهای خاصی در داده‌هایتان آگاه کند. برای مثال افزایش تقاضا برای محصولی که می فروشید. این فناوری همچنین برای پیش بینی نتایجی مانند نرخ پرش و درآمد بالقوه ای که یک کسب و کار می تواند از گروه خاصی از مشتریان به دست آورد، استفاده می شود. این به شما امکان می دهد تجزیه و تحلیل انجام دهید تا بهتر درک کنید که چرا برخی از مشتریان احتمالاً بیشتر از دیگران هزینه می کنند، بنابراین می توانید اقدامات آینده را پیش بینی کنید.

2. گزارش چرخه عمر مشتری

تفاوت بزرگ بین Analytics 4 و نسخه قدیمی تر، نحوه سازماندهی گزارش ها است. New Analytics به جای اندازه گیری بر اساس دستگاه یا پلت فرم، اندازه گیری مشتری محور را به شما می دهد.

Google Analytics 4 یک برنامه افزودنی از سیستم برنامه + وب است که در سال 2019 منتشر شد. نسخه برنامه + وب Analytics بر روی داده های بین کانالی متمرکز بود، به این معنی که می توانست کاربران را در برنامه ها، نرم افزارها و وب سایت ها ردیابی کند. تجزیه و تحلیل سنتی، همچنین به عنوان Universal Analytics شناخته می شود، تنها از وب سایت ها پشتیبانی می کند. این بدان معنی است که Google Analytics 4 نحوه نمایش داده ها را تغییر می دهد. این تمرکز بر نحوه تعامل کاربران با کسب و کار شما در دستگاه ها و همچنین کانال ها است. به این ترتیب، درک بهتری از مشتریان خود در کل چرخه عمرشان، از اولین بازدید تا تبدیل و حفظ، به دست خواهید آورد.

3. یک رویکرد جدید برای کنترل داده ها

مصرف کنندگان خواستار کنترل و شفافیت بیشتر بر روی داده های جمع آوری شده و مورد استفاده برای شخصی سازی تبلیغات هستند. Analytics 4 چندین گزینه برای کمک به تبلیغ‌کنندگان ارائه می‌دهد تا از مقررات داده‌ها مانند GDPR و CCPA پیروی کنند. تجزیه و تحلیل جدید به شما کنترل بهتری بر نحوه جمع آوری، ذخیره و استفاده از داده های Google Analytics شما می دهد. به این ترتیب، Analytics 4 کنترل داده ها را آسان تر می کند. آیا می خواهید درباره نحوه مدیریت داده ها در Google Analytics اطلاعات بیشتری کسب کنید؟ مقاله گوگل را بخوانید:کنترل نحوه استفاده از داده ها در Google Analytics را در دست بگیرید.”

4. تجزیه و تحلیل در آینده بدون کوکی

نیاز به Google Analytics 4 قوانین جدید حفاظت از حریم خصوصی (مانند GDPR) و کاهش ثبات تجزیه و تحلیل سنتی را به همراه دارد. بسیاری از کسب‌وکارهایی که از تجزیه و تحلیل‌های سنتی استفاده می‌کنند، به دلیل گزینه‌های رضایت کوکی مورد نیاز این قوانین، با مشکلاتی در رابطه با داده‌های نادرست یا از دست رفته مواجه می‌شوند. فناوری یادگیری ماشین در آنالیتیکس جدید می‌تواند شکاف‌هایی را که ممکن است داده‌ها ناقص باشد پر کند.

چگونه Google Analytics 4 را راه اندازی کنم؟

این ویژگی‌های جدید تجزیه و تحلیل می‌تواند توانایی شما را در شناسایی روندها و یافتن داده‌های ارزشمند بهبود بخشد و به شما در تصمیم‌گیری بهتر بازاریابی کمک کند. آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه Google Analytics 4 را راه اندازی کنید؟ آموزش های ویدیویی خود گوگل را برای رابط کاربری جدید بررسی کنید.

هنگامی که مالکیت Google Analytics 4 را به طور کامل در سایت خود تنظیم کردید، توصیه می کنیم گزینه های مختلفی را که اکنون در دسترس هستند بررسی کنید و به داده های وب سایت خود نگاه دقیق تری بیندازید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد Google Analytics 4 یا استفاده از داده ها برای استراتژی بازاریابی دیجیتال با ما تماس بگیرید.