• خانه
  • وبلاگ
  • Anchor Text چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟ به علاوه: نکات بهینه سازی

Anchor Text چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟ به علاوه: نکات بهینه سازی

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
Anchor Text چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟ به علاوه: نکات بهینه سازی


آیا نمی دانید انکر تکست چیست و آیا روی سئو تاثیر می گذارد؟

از آنجا که متن لنگر بسیار رایج است، به راحتی می توان نقش آن را در بهینه سازی موتور جستجو نادیده گرفت.

در این مقاله، انکر تکست چیست و روشی ساده برای بهینه سازی آن برای سئو را خواهید آموخت.

Anchor Text چیست؟

Anchor text یک متن ابرپیوندی است که می توان روی یک صفحه وب کلیک کرد.

در اینجا یک جمله مثال آمده است: “برای افزایش نرخ کلیک خود، در نظر بگیرید که صفحات خود را واجد شرایط نمایش دهید قطعات غنی

در این مثال، «قطعات غنی” متن لنگر است.

هم انسان ها و هم موتورهای جستجو، متن لنگر را می خوانند تا بفهمند صفحه پیوند داده شده درباره چیست.

آیا Anchor Text یک عامل رتبه بندی است؟

بله، متن لنگر یک عامل رتبه بندی در جستجوی گوگل است. این به ربات‌های موتور جستجو کمک می‌کند تا محتوای صفحه را درک کنند و این می‌تواند بر رتبه‌بندی صفحه در جستارهای جستجوی مرتبط تأثیر بگذارد.

متن لنگر خوب

متن لنگر خوب واضح و مختصر است. به خواننده (و موتورهای جستجو) می گوید که صفحه پیوند شده در مورد چیست. این به خواننده کمک می کند تصمیم بگیرد که آیا می خواهد روی پیوند کلیک کند یا خیر.

به عنوان مثال، این جمله را در نظر بگیرید: “برای صاحبان مشاغل کوچک غیرمعمول نیست که ایمیل های ناخواسته ای را دریافت می کنند که کلاهبرداری های SEO را ارائه می دهند.”

از آنجایی که “سئو کلاهبرداری” متن اصلی است، هر کسی که روی پیوند کلیک کند انتظار دارد اطلاعاتی درباره کلاهبرداری های سئو ببیند. در مثال ما، متن لنگر برای صفحه پیوند شده مناسب است.

در مقابل، متن بد لنگر گیج کننده یا گمراه کننده است. به عنوان مثال، متن یک لینک لنگر که می گوید “برای برنده شدن یک مک بوک پرو اینجا را کلیک کنید” واضح است. اما اگر لینک شما شما را به صفحه‌ای ببرد که چنین مسابقه‌ای ندارد، خواننده احساس می‌کند فریب خورده است. به اینها “پیوندهای اسپم” می گویند. و گوگل آنها را مجازات می کند.

گوگل همچنین توصیه می کند:

  • اجتناب شود متن لنگر کلی با “اینجا کلیک کنید”.
  • متن لنگر را ذخیره کنید مختصر. (کل جملات یا پاراگراف ها را به هم وصل نکنید.)
  • اجتناب شود پر کردن کلمات کلیدی (سعی نکنید کلمات کلیدی زیادی را در متن لنگر خود قرار دهید.)

روش خوب برای متن لنگر برای پیوندهای داخلی و خارجی اعمال می شود.

Anchor Text چگونه بر سئو تاثیر می گذارد؟

Anchor text می تواند تاثیر شگفت انگیزی بر سئو داشته باشد. نحوه استفاده از متن لنگر در سایت خود یک سوال است. مورد دیگر این است که چگونه سایت های دیگری که به شما لینک می دهند از Anchor Text استفاده می کنند.

بیایید با اولی شروع کنیم.

پیوند داخلی و ارتباط

لینک سازی داخلی برای سئو مهم است. این به گوگل کمک می کند تا بفهمد کدام صفحات سایت شما مهم تر هستند و محتوا و موضوعات شما چگونه به هم مرتبط هستند

و با ارائه، به عنوان مثال، توصیه‌های خواندن مرتبط، می‌توانید از ترافیک ارگانیکی که قبلاً به یک صفحه هدایت کرده‌اید، نهایت استفاده را ببرید.

علاوه بر این، افزودن لینک‌های داخلی به صفحات یتیم می‌تواند به رتبه‌بندی آنها در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) کمک کند.

در تمام این موارد، انکر تکست که هست به صراحت به گوگل کمک می کند تا بفهمد صفحه پیوند داده شده درباره چیست. و این می تواند بر رتبه آن صفحه تأثیر بگذارد.

هنگام افزودن پیوندها، یک قانون سرانگشتی خوب این است که همیشه آنچه را که برای خواننده بهتر است در نظر بگیرید.

یک راه آسان برای اتصال داخلی

یک راه آسان برای افزودن لینک داخلی به استراتژی سئوی شما وجود دارد. توصیه می‌کنیم از Link Assistant استفاده کنید، یک ابزار مبتدی پسند که با افزونه WordPress All in One SEO (AIOSEO) (نسخه حرفه‌ای) ارائه می‌شود.

داشبورد دستیار پیوند aioseo

دستیار پیوند به شما نشان می دهد:

  • نحوه پیدا کردن و تعمیر صفحات یتیم
  • پیشنهادات لینک داخلی
  • متن لنگر پیشنهادی.
ویرایش متن لنگر
در مثال بالا، Link Assistant “کسب و کار محلی” را به عنوان متن لنگر برای یک پیوند داخلی پیشنهاد می کند.

از آنجایی که می توانید برای افزودن پیوندها کلیک کنید، حتی نیازی به ویرایش صفحات جداگانه نیست.

ما فکر می کنیم این یک راه خوب برای مدیریت لینک بیلدینگ در عین افزایش سئو است.

صفحه اصلی aioseo

All in One SEO (AIOSEO) یک افزونه تاسیس شده با هزاران رتبه بندی 5 ستاره در WordPress.org است. در حال حاضر بیش از 3 میلیون سایت از این افزونه استفاده می کنند.

افزودن پیوندهای داخلی به صفحات تبدیل کننده برتر و “پول” شما می تواند به رتبه بالاتر آنها کمک کند. این یکی از بیشترین است قدرتمند (و نادیده گرفته شده) تاکتیک های بهینه سازی موتور جستجو.

اگر می‌خواهید چیزی را در اینترنت بفروشید، احتمالاً قبلاً پیشنهادات لینک‌سازی ناخواسته دریافت کرده‌اید.

آنها خودخوانده بازاریاب دیجیتال یا “پیوند ساز” هستند که قول می دهند سایت های دیگر را به سایت شما پیوند دهند. (به این “بک لینک” نیز گفته می شود.)

به طور معمول، این بازاریابان پیشنهاد می‌کنند که پست‌های مهمان در سایت‌های دیگر ایجاد کنند و پیوندی به سایت شما اضافه کنند.

الگوهای غیر طبیعی

این بازاریاب‌ها می‌توانند از یک انکر تکست بارها و بارها در چندین سایت استفاده کنند. تکرار انکر تکست معمولا a کلمه کلیدی تراکنشی مانند “بهترین دوره مشاوره بازاریابی” یا “خرید انگشتر طلای تخفیف دار”.

این کلمه کلیدی معمولاً همان کلمه ای است که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید. زمانی که به بازخورد، این تاکتیک الگوی غیرطبیعی را تشکیل می دهد که گوگل را نگران می کند. گوگل احتمالاً آن را به عنوان هرزنامه پیوند مشاهده خواهد کرد. و این می تواند منجر به پنالتی و شکست رتبه شود.

گوگل چگونه آن را توضیح می دهد: «همه پیوندهایی که برای دستکاری میکنم رتبه صفحه یا رتبه یک سایت در نتایج جستجوی گوگل را می توان بخشی از یک طرح پیوند و یک نقض از دستورالعمل های وب مستر گوگل.”

خطرات PBN ها و وبلاگ های هرزنامه

معامله گران بی تجربه نیز می توانند پست های مهمان را در PBN قرار دهید (شبکه های وبلاگ خصوصی).

شما می توانید آنها را به عنوان شبکه هایی از وبلاگ های هرزنامه لینک شده در نظر بگیرید. سایت ها در وب فقط برای دریافت پول برای پیوندها وجود دارند.

به دلیل ترکیب عجیب و غریب موضوعات، اغلب به راحتی قابل تشخیص هستند. داستان های ویژه در یک وبلاگ هرزنامه درباره قارچ انگشتان پا، نحوه خرید تراکتور و نحوه درست کردن لباس مجلسی خود بود.

اما برخی از PBN ها حاوی سایت هایی هستند که برای چشمان آموزش ندیده ممکن است شبیه به آن باشند مشروع. به عنوان مثال، سایت ممکن است به طور انحصاری بر روی موضوعات سلامت یا موضوعات مالی متمرکز باشد.

گوگل می تواند لینک های دریافتی از وبلاگ های اسپم را شناسایی کند. اگر به طور ناگهانی تعدادی بک لینک از این سایت ها دریافت کنید زیرا شما (یا بازاریاب شما) محتوا را در آنها قرار داده اید، می تواند به سئوی شما آسیب برساند. صرف نظر از متن لنگر استفاده شده.

دستورالعمل‌های Google را برای پیوندهای پولی و طرح‌های لینک‌سازی بخوانید. و به یاد داشته باشید: بهتر است استراتژی ساخت لینک خود را ایجاد کنید. حداقل قبل از اینکه شخص دیگری را برای انجام این کار استخدام کنید، خود را در مورد ساخت لینک آموزش دهید و خطرات آن را درک کنید.

یک کمپین لینک بیلدینگ اشتباه انجام شده می تواند سئوی شما را خراب کند.

چگونه به روز رسانی پنگوئن بر روی Anchor Text تأثیر گذاشت؟

یکی از زمینه های کلیدی که توسط به روز رسانی الگوریتم پنگوئن گوگل در سال 2012 هدف قرار گرفت، سوء استفاده از متن لنگر بود: برخی از صاحبان سایت از آن برای پر کردن کلمات کلیدی استفاده می کردند.

نتیجه نهایی: سعی نکنید کلمات کلیدی زیادی را در لنگرها جمع کنید. و دستورالعمل های ساده گوگل را دنبال کنید.

نحوه بهینه سازی Anchor Text

بهترین قانون کلی برای انکر تکست (و پیوندها) همیشه است خواننده را در اولویت قرار دهید.

با انجام این کار، سئو دنبال خواهد شد. دلیل این امر این است که الگوریتم های گوگل برای جلب رضایت جستجوگران طراحی شده اند.

در اینجا نکاتی در مورد چگونگی استفاده حداکثری از متن و لینک های لنگر آورده شده است.

  1. بپرسید: آیا برای خواننده مفید خواهد بود؟ پیوندها (و لنگر متن) را اضافه کنید که در آن چیزی واقعا مفید برای به اشتراک گذاشتن با خوانندگان دارید. این ممکن است شامل پیوند دادن به منابع داده یا حقایق و محتوای مرتبط باشد.
  2. ارائه وضوح: برای توصیف رابطه در یک جمله نیازی نیست که فقط به خود متن لنگر تکیه کنید. درک زبان طبیعی گوگل به آن اجازه می دهد که بفهمد متن نوشته. بنابراین، جمله را در درجه اول برای خوانندگان بنویسید.
  3. مطمئن شوید که پیوندهای شما برجسته هستند. متن زیرخط دار آبی رایج ترین سبک برای هایپرلینک ها است. از هر سبکی که استفاده می کنید، مطمئن شوید که متن پیوند شده شما از متن اطراف متمایز است تا خوانندگان بدانند که قابل کلیک است. این شانس این را افزایش می دهد که افرادی که به صفحه جذب کرده اید، صفحات پیوند شده شما را کشف کنند.
  4. دسترسی را در نظر داشته باشید. انکر تکست که به راحتی قابل درک و توصیفی است به افراد کم بینا نیز کمک می کند. این به این دلیل است که آنها از صفحه خوان های متن به گفتار استفاده می کنند. برخی از سایت‌ها پس از بهبود دسترسی، رتبه‌های بالاتری را کسب کرده‌اند. با این حال، این مورد نیست زیرا دسترسی یک عامل رتبه بندی است. این به این دلیل است که شیوه های خوب SEO با دسترسی خوب همراه است.

انواع مختلف انکر تکست

همانطور که در مورد انکر تکست بیشتر می خوانید، احتمالاً با اصطلاحات مختلفی برخورد خواهید کرد که انواع مختلف انکر تکست را توصیف می کنند.

در اینجا یک واژه نامه کوتاه وجود دارد که به شما کمک می کند محتوای وب را در مورد موضوع مورد نظر هدایت کنید.

لنگرهای علامت گذاری شده

متن لنگر مارک دار شامل نام تجاری یا نام تجاری شما می شود. به عنوان مثال:

مجریان نام سایت

این لنگرها فقط شامل نام سایت شما هستند. مثلا:

لنگرهای برهنه یا URL خالی

در این مورد، URL هم پیوند و هم متن لنگر است. (همچنین “لنگر پیوند لخت” نامیده می شود.) لنگرهای برهنه چندان رایج نیستند. به عنوان مثال:

عنوان مقاله / صفحه

این خود توضیحی است. به عنوان مثال:

لنگرهای عمومی یا “نویز”.

این لنگرها حاوی کلمات کلیدی نیستند، در عوض از متن عمومی مانند “در این مقاله” و “این مثال را ببینید” استفاده می کنند.

لنگر بازی دقیق

این متن لنگر با کلمه کلیدی هدفی که صفحه سعی دارد برای آن رتبه بندی کند مطابقت دارد.

به عنوان مثال، اگر صفحه ای دارید که می خواهید برای آن رتبه بندی کنیدلوله کشی اضطراری جکسونویلو صفحه‌ای که به صفحه شما پیوند داده می‌شود، از «اضطراری لوله‌کشی جکسون‌ویل» استفاده می‌کند – این یک تطابق دقیق متن لنگر است.

گاهی اوقات افراد از اصطلاح «تطابق عبارت» یا «کلید واژه تطبیق دقیق» استفاده می کنند.

تطبیق متن لنگر جزئی

لنگرهای تطبیق جزئی شامل همه کلمات در یک کلمه کلیدی هدف هستند، اما نه به یک ترتیب. مثلا:

  • اگر کلمه کلیدی هدف “ابزارهای سئوی درون صفحه” باشد، “ابزارهای سئوی درون صفحه” یک لنگر تطبیق جزئی است.

متن جایگزین یا برچسب های جایگزین

وقتی از یک تصویر برای پیوند دادن به چیزی استفاده می کنید، تصویر متن جایگزین است است متن لنگر

(در متن جایگزین جدید هستید؟ این راهنمای مبتدیان برای بهینه سازی تصاویر را بررسی کنید. این شامل بخشی است که برچسب های جایگزین را توضیح می دهد.)

بعدش چی؟

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا بفهمید انکر تکست چیست، چگونه انکر تکست بنویسید و از آن استفاده کنید، و چگونه می تواند برای خوانندگان و سئوی شما مفید باشد.

همچنین ممکن است علاقه مند باشید که چگونه AIOSEO Link Assistant می تواند به شما در ایجاد پیوندها و لنگر دادن متن کمک کند. و راهنمای ما در مورد ابزارهای سئو داخلی را بررسی کنید.

اگر این مقاله برای شما مفید بود، لطفا در کانال یوتیوب ما مشترک شوید. در آنجا آموزش های مفید بیشتری خواهید یافت. شما هم می توانید ما را دنبال کنید توییترلینکدین یا فیسبوک برای به روز ماندن.