
آیا می خواهید تاثیر و کاربرد هوش مصنوعی در سئو را بدانید؟
هوش مصنوعی به سرعت تبدیل به یک موضوع داغ در دنیای سئو می شود. این به این دلیل است که به بسیاری از بازاریابان دیجیتال و صاحبان مشاغل کوچک کمک می کند تا وظایف سئو را سریعتر و کارآمدتر انجام دهند.
در این مقاله، ما به نقش هوش مصنوعی در سئو و برخی از ملاحظاتی که هنگام اتخاذ هوش مصنوعی در استراتژی سئوی خود باید در نظر داشته باشید، خواهیم پرداخت.
درک هوش مصنوعی و سئو
برای درک بهتر هوش مصنوعی در سئو، اجازه دهید نگاهی کوتاه به این دو کلمه اختصاری بیندازیم.
هوش مصنوعی (AI) یک اصطلاح کلی است که چندین فناوری مختلف از جمله یادگیری ماشین (ML)، پردازش زبان طبیعی (NLP)، یادگیری عمیق، بینایی کامپیوتر و سایر فناوریهای نوظهور را در بر میگیرد. این فناوریها برای کمک به ماشینها برای انجام وظایف شناختی خاص به خوبی یا بهتر از انسان طراحی شدهاند.
از سوی دیگر، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) وب سایت و صفحات وب شما را برای هدایت ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو مانند گوگل بهبود می بخشد. اگر بهترین شیوه های سئو وردپرس را در سایت خود دنبال کنید، موتورهای جستجو به سرعت محتوای شما را کشف کرده و در نتایج جستجو نشان می دهند.
بنابراین، هوش مصنوعی در سئو از فناوری هوش مصنوعی برای بهینه سازی وب سایت و محتوای شما برای موتورهای جستجو و کاربران استفاده می کند. این به شما کمک می کند به راحتی کمپین های سئوی خود را مقیاس بندی کنید و وظایف را سریع تر و کارآمدتر انجام دهید. در نتیجه، شانس شما برای رتبه بندی بالا در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) افزایش می یابد.
هوش مصنوعی در سئو بیشتر از آنچه فکر می کنید وجود داشته است
هوش مصنوعی سالهاست که بخشی از سئو بوده است. در واقع، موتورهای جستجو مانند گوگل از زمان بهروزرسانی RankBrain در سال 2015، هوش مصنوعی را در الگوریتمهای خود برای تعیین نحوه رتبهبندی محتوا ادغام کردهاند. و با معرفی BARD گوگل، هوش مصنوعی به زودی نقش مهمی در سئو خواهد داشت.
تغییرات اخیر در قابلیتهای هوش مصنوعی ابزارهای سئوی هوش مصنوعی را به آینده هدایت کرده است. به همین دلیل، نحوه انجام وظایف سئو به طور قابل توجهی تغییر کرده است. این به این دلیل است که هوش مصنوعی می تواند به شما در بسیاری از وظایف کمک کند، از جمله:
این ما را به یکی از آخرین پیشرفت های هوش مصنوعی برای SEO می رساند: ChatGPT.
ChatGPT چیست (و چگونه هوش مصنوعی را در سئو متحول می کند)؟
ChatGPT یک چت ربات هوش مصنوعی (AI) است که توسط OpenAI، یک شرکت تحقیقاتی هوش مصنوعی توسعه یافته است. این ابزار انقلابی که در نوامبر 2022 راه اندازی شد، می تواند به شما در موارد زیر کمک کند:
- انجام مکالمات
- نوشتن مقالات، مقالات دانشگاهی و ایمیل
- کد نوشتن
- و خیلی بیشتر
و به دلیل قابلیت های قدرتمندش، ChatGPT تاکنون بیش از 100 میلیون کاربر به دست آورده است و به موضوعی داغ در هر صنعت، به ویژه در محافل بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است.
امروزه ChatGPT انقلابی در نحوه استفاده از هوش مصنوعی در سئو ایجاد کرده است. از یک طرف، بسیاری از افزونه های سئو اکنون بر روی پلتفرم ChatGPT ساخته شده اند و بسیاری دیگر از آن برای قدرتمندتر کردن آنها استفاده می کنند. به همین دلیل، بسیاری از بازاریابان و متخصصان سئو از ابزارها و نرم افزارهای سئو مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می کنند تا نسبت به رقبای خود برتری پیدا کنند.
اما با همه هیاهویی که در مورد هوش مصنوعی وجود دارد، سوال این است: آیا این یک مد یا آینده سئو است؟
هوش مصنوعی در سئو: 4 نکته که باید بدانید
اکنون که میدانید هوش مصنوعی چیست و برای چه مواردی در سئو استفاده میشود، بیایید به چند مورد جالب استفاده کنیم که میتوانید از آنها استفاده کنید.
1. هوش مصنوعی ابزارهای سئو بسیار قدرتمندی را ارائه می دهد
با شروع استفاده از هوش مصنوعی در سئو، هوش مصنوعی بسیاری از ابزارهای سئو را بهبود بخشیده است. نمونه بارز آن All In One SEO (AIOSEO) است.

AIOSEO یک افزونه سئو قدرتمند و در عین حال آسان برای استفاده است که بیش از 100 میلیون بار دانلود شده است. میلیون ها وبلاگ نویس هوشمند از AIOSEO برای کمک به آنها در بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو و هدایت ترافیک واجد شرایط به وبلاگ خود استفاده می کنند. این به این دلیل است که این افزونه دارای ویژگی ها و ماژول های قدرتمند بسیاری است که به شما کمک می کند تنظیمات SEO خود را به درستی پیکربندی کنید. مثالها عبارتند از:
AIOSEO همچنین دارای برخی از ماژولهای SEO است که توسط هوش مصنوعی پشتیبانی میشوند، یعنی تولیدکننده عنوان/توضیحات هوش مصنوعی و کمک کننده پیوند.
مولد عنوان/شرح هوش مصنوعی
AIOSEO’s AI Title/Description Generator به رفع زحمت از ایجاد عناوین پست و توضیحات متا کمک می کند زیرا این کار را به طور خودکار با کلیک یک دکمه انجام می دهد.

سپس موتور هوش مصنوعی 5 پیشنهاد را بر اساس محتوای شما ایجاد می کند…

تنها کاری که باید انجام دهید این است که مورد مورد نظر خود را انتخاب کرده و در صورت لزوم آن را تغییر دهید.
با عناوین پست و توضیحات متا بهینه سازی شده سئو، محتوای شما:
- رتبه بالاتر در موتورهای جستجو
- در SERP ها دید بیشتری داشته باشید
- ترافیک بیشتری را به سایت خود هدایت کنید
و تنها چیزی که برای دستیابی به این نتایج لازم است یک کلیک ساده یک دکمه است!
دستیار اتصال
یکی دیگر از ویژگی های مجهز به هوش مصنوعی، Link Assistant، ماژول ساخت لینک داخلی ما است.
Link Assistant با خزیدن در سایت شما برای بررسی فرصت های پیوند داخلی، لینک سازی داخلی را خودکار می کند. نمای کلی تعداد لینک های خارجی و داخلی و لینک های وابسته در سایت شما را به شما نشان می دهد.

همچنین می توانید با کلیک بر روی گزارش لینک، گزارش پیوند دقیق تری را در سایت خود دریافت کنید. سپس گزارشی با پیشنهادات پیوند به شما می دهد و پست های یتیم سایت شما را به شما نشان می دهد.

بهترین بخش این است که برای افزودن لینک های پیشنهادی نیازی به باز کردن صفحه فرود ندارید. در عوض، گزارش پیوندها را باز کنید و روی یک پست یا صفحه کلیک کنید. با این کار پنجره ای با پیشنهاداتی برای اتصالات ورودی داخلی و خروجی داخلی باز می شود.

این سطح از اتوماسیون به سادگی فرآیند پیوند داخلی را سریعتر و کارآمدتر می کند.
اگر به دنبال بهترین ابزار سئوی هوش مصنوعی برای وردپرس هستید، به دنبال AIOSEO نباشید. زیرا این یک افزونه آسان برای استفاده است و برای استفاده کامل از آن نیازی به کدنویسی یا دانش فنی ندارید.
برای دستورالعمل های گام به گام در مورد نحوه نصب AIOSEO، راهنمای نصب ما را ببینید.
علاوه بر AIOSEO، بسیاری از ابزارها و افزونههای سئوی دیگر شامل هوش مصنوعی در مجموعه ویژگیهای خود هستند. در اینجا لیستی از بهترین ابزارهای سئوی هوش مصنوعی برای کارهای مختلف سئو آورده شده است.
2. هوش مصنوعی یک گلوله نقره ای نیست
در حالی که هوش مصنوعی قدرتمند است، فریب نخورید و فکر نکنید که شما را در فهرست شماره 1 در SERP ها قرار می دهد. این امر به ویژه در مورد تولید محتوا صادق است.
هوش مصنوعی یک ابزار است. و مانند همه ابزارها، صرف نظر از صنعت، یک ابزار فقط به اندازه فردی است که از آن استفاده می کند. هنوز باید بدانید که چگونه از ابزارها به طور موثر استفاده کنید.
به همین دلیل نباید فکر کنید که هوش مصنوعی به طور جادویی همه کارها را برای شما انجام می دهد. به عنوان مثال، زمانی که هوش مصنوعی محتوا ایجاد می کند، باید به دستورات مناسب تسلط داشته باشید تا به شما کمک کند از ابزار حداکثر استفاده را ببرید. و حتی اگر از دستورات صحیح استفاده کنید، همچنان باید محتوا را برای بررسی واقعیت و اطمینان از صحت گرامری مرور کنید.
این ما را به نقطه بعدی می رساند.
3. موتورهای جستجو همچنان محتوای تولید شده توسط انسان را ترجیح می دهند
اگرچه ابزارهای محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی در تولید محتوا بهتر می شوند، اما هنوز یک نقص عمده دارند: آنها فقط مقالات چرخشی پیشرفته هستند. این بدان معناست که آنها قادر به انجام تحقیقات و ارائه نظرات خود نیستند. در عوض، آنها محتوا را در اینترنت تجزیه و تحلیل می کنند و بر اساس آن محتوا تولید می کنند.
به همین دلیل، موتورهای جستجو از آشکارسازهای هوش مصنوعی برای اسکن محتوا استفاده می کنند تا بتوانند بفهمند محتوای شما توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است یا توسط یک نویسنده انسانی. حتی اگر ابزار ایجاد محتوای هوش مصنوعی شما به اندازهای خوب باشد که امروزه از شناسایی جلوگیری کند، میتوان آن را شناسایی کرد زیرا موتورهای جستجو ابزارهای بهتری برای شناسایی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی توسعه میدهند.
موتورهای جستجو مانند گوگل محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را تبلیغ نمی کنند زیرا با استانداردهای EEAT مطابقت ندارد. برای غلبه بر این مشکل، از نویسنده هوش مصنوعی خود به عنوان یک درخواست برای مقاله خود استفاده کنید، سپس با افزودن تخصص خود، تأیید حقایق، و ویرایش آن به منظور هماهنگی با صدای خود، آن را بررسی کنید.
4. انقلاب هوش مصنوعی منجر به ظهور Answer Engine Optimization (AEO) می شود.
بهینهسازی موتور پاسخ (AEO) زیرمجموعهای از سئو است که بر ارائه پاسخهای مستقیم به درخواستهای موتور جستجوی کاربران تمرکز دارد. اغلب به شکل یک قطعه برجسته، پانل دانش، یا دستیاران هوش مصنوعی موتور جستجو مانند Bing AI یا Google’s Bard است.
هدف AEO ارائه مرتبط ترین و دقیق ترین پاسخ به درخواست کاربر و نمایش آن توسط موتورهای جستجو است.
از آنجایی که موتورهای جستجو برای رتبه بندی محتوا به شدت به هوش مصنوعی متکی هستند، سئو از تمرکز بر کلمات کلیدی به تمرکز بر هدف جستجو دور شده است. این بدان معناست که استراتژی سئوی شما اکنون باید بر اثبات ارتباط محتوا و برند شما با جستارهای جستجوی کاربران به موتورهای جستجو متمرکز باشد. یکی از راه های انجام این کار استفاده از پرسش های متداول در محتوای خود است. این باعث می شود که قطعات جستجوی شما در SERP برجسته تر باشد.

پرسشهای متداول همچنین میتواند به افزایش سئو و بهبود نرخ کلیک ارگانیک (CTR) کمک کند.
راه دیگر برای افزایش AEO ایجاد پیوندهای داخلی استراتژیک در محتوای خود است. این کار با ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Link Assistant بسیار آسان است. با ایجاد پیوندهای داخلی، شما اعتبار موضوع را ایجاد می کنید و موتورهای جستجو به پاسخ های شما ارزش بیشتری می دهند، که منجر به رتبه بندی جستجوی بالاتر می شود.
هوش مصنوعی در سئو: پاسخ به سوالات متداول شما
سئوی هوش مصنوعی چیست؟
AI SEO استفاده از هوش مصنوعی (AI) برای کمک به شما در بهبود رتبه بندی و دیده شدن موتور جستجو است.
آیا هوش مصنوعی سئو را در اختیار گرفته است؟
در حالی که هوش مصنوعی ممکن است روش انجام سئو را تغییر دهد، اما به هیچ وجه سئو را تحت الشعاع قرار نمی دهد.
هوش مصنوعی در سئو: آینده اینجاست
هوش مصنوعی مزایای مثبت بسیاری را برای متخصصان و بازاریابان سئو به ارمغان می آورد. اما اگر صاحب یک کسبوکار کوچک هستید، باید بدانید وقتی از هوش مصنوعی در استراتژی جستجوی خود استفاده میکنید چه چیزی به دست میآورید.
امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا بفهمید که چه انتظاراتی از هوش مصنوعی در سئو دارید. همچنین ممکن است بخواهید مقالات دیگری را در وبلاگ ما بررسی کنید، مانند راهنمای نهایی ما برای سئوی وردپرس یا راهنمای ما برای یافتن و رفع لینک های خراب در وردپرس.
اگر این مقاله برای شما مفید بود، لطفا در کانال یوتیوب ما مشترک شوید. در آنجا آموزش های مفید بیشتری خواهید یافت. شما نیز می توانید ما را دنبال کنید توییترلینکدین یا فیسبوک برای به روز ماندن.