بدون یادگیری و آموزش استراتژی محتوا ، بازاریابی محتوای شما به هر جهتی حرکت میکند و هیچ معیاری و قاعدهای برای محتوای خود ندارید. ۱. تمرکز به محتوای مخاطبمحور: بر مخاطبان خود تمرکز کنید و از این طریق رضایت آنها را جلب کنید. با استفاده از سایت هایی مانند Ahrefs و Open Site Explorer میتوان سایت و لینک های رقبای خود را بررسی کنید و ایده ایی جدید را کشف کنید و بر روی سایت خود اجرا کنید. می توانید از ایده رقبای خود استفاده کنیدچراکه بهترین روش برای ایجاد یک محتوای قوی، الهام گرفتن از ایدههای دیگران و ساخت ایدۀ خاص و متفاوت است. داشتن ایده،مهم ترین بخش پروژه بازاریابی محتوا محسوب میشود بنابراین در ابتدای راه به شما توصیه میکنیم هدف و موضوع وب سایت خود را تعیین کنید و باتوجه به آن در کل مسیر تولید محتوا گام بردارید و ایده پردازی کنید. به شما آموزش خواهیم داد که چگونه برای پیج اینستاگرامتان محتوا تهیه کنید و چگونه یک پیج محبوب با فالوورهای بالا داشته باشید و بخش قایل توجهی از افراد را به کسب و کار خود علاقه مند کنید.
اگرچه بسیاری از افراد با آن مخالفند؛ اما کانن و نیوبل (1385) تذکر دادهاند، یادداشتبرداری باید تشویق شود، زیرا فرآیندی است که مستلزم فعالیت و توجه دانشجوست (ص 95). علاوه بر این، فناوری اطلاعات و ارتباطات دامنه منابع یادگیری را توسعه داده است. استراتژی محتوا نقشهای است که به شما راه را نشان میدهد و میتوانید بر اساس آن در بازههای زمانی مشخص، محتواهای خود را تولید و بررسی کنید. برای مثال از عناوین ترکیبی استفاده کنید، از عناوینی استفاده کنید که کاربران را کنجکاو و ترغیب به پیگیری کند، از درج عنوان تکراری پرهیز کنید و … هنگامی که بازدید طبیعی به وب سایت خود افزایش می دهید، نه تنها تعداد بیشتری از مشتریان بالقوه را به سمت شما هدایت می کند، بلکه به موتورهای جستجو نشان می دهد که محتوای شما با ارزش است. امروز خبرگزاری های معتبر بیش از هر زمان دیگری به محتوای باکیفیت نیاز دارند و استخدام متخصص تولید محتوای باکیفیت و حرفهای هم بسیار هزینهبر است. به دلیل ارتباط مستقیم یک محتوای ویدئویی با ذهن انسان، تاثیر و ماندگاری آن بسیار بیشتر از محتواهای دیگر خواهد بود به همین دلیل در صدد آمدیم تا شما را با این نوع از محتوا بیشتر آشنا کنیم.
همانطور که میدانید، زمانی که شما مشکلات فنی سئو را رفع میکنید، معمولاً با کسب رتبهبندی بالاتر و ترافیک بیشتر مواجه میشوید.سرچ کنسول جدید گوگل دارای یک ویژگی TON است که به شما کمک میکند تا بهراحتی مشکلات مربوط به سئو را شناسایی و حل کنید. در صورتی که با Claim کردن کسبوکار، جزییات خیلی بیشتری را میتوانید به لیست گوگلمپتان اضافه کنید و از طرفی هر چه اطلاعات بیزینس شما در لیست گوگلمپ جزییتر باشد احتمال صعود به رتبه بالاتر بیشتر میشود. همچنین فریمورکهایی برای کار در سمت سرور مانند فرانتاند وجود دارند، که به توسعه سریع برنامه شما کمک میکنند. هدف شما جذب دانشجویانی است که از طریق گوگل وارد وبسایتتان میشوند و محتوای آموزشی زبان را مشاهده میکنند. بسیاری از کسانی که در زمینهی محتوا و دیجیتال مارکتینگ کار میکنند، از دو واژهی استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا به یک مضمون استفاده میکنند. طراحی سایت یک پروسه است که از لایه های مختلفی تشکیل شده است مثل لایه سازی وب، تولید محتوا، رعایت اصول سئو و طراحی گرافیکی. تولید محتوا مرحله ای از چرخه بازاریابی است که بروی تولید و توزیع محتوای ارزشمند و مرتبط با کسب و کارها متمرکز است بنابراین محتوی برای هر مجموعه ای با توجه به آنالیز بازار هدف تولید می شود.
مدیریت محتوا یک مکان رهبری در جهت نوع های محتوا و عکسها به حساب میآید که به CMS معرف میباشد. آیا یک تیم یا فردی برای تصمیمگیری برای نشر محتوا وجود دارد؟ در این زمینه یکی از با اهمیت ترین موارد که مطرح می شود این است که ببینیم اصلا هدف ما یا مشتری مان از محتوایی که تولید کرده ایم چه هست؟ از به کار بردن عباراتی مانند باید، حتماً، در حقیقت یا اصطلاحات تخصصی پرهیز کنید. گاهی به نکاتی توجه کنیم که دیگران از کنار آن گذشتن مانند نوشتن درباره معایب فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در کنار مزایای آن، با این نوشتار و الگو موتورهای جستجوگر گوگل اولویت را به محتوای وبسایت شما خواهند داد. تکنیک های سئو مانند استفاده از کلمات کلیدی،استفاده درست از عنوان محتوا و میزان مطالب بر اساس آخرین الگوریتم سئو. نرخ و میزان تغییرات و حتی جایی که تغییرات رخ داده تاثیر زیادی در این امتیاز دارد. رتبه سایت یک مقیاس و میزان نسبی است که با افزایش میزان ترافیک سایت سبب افزایش رتبه سایت می گردد و هر چه میزان ترافیک سایت های رقبا کمتر باشد سبب افزایش رتبه در سایت مورد نظر می گردد .