
آیا می خواهید کمپین های پرداخت به ازای کلیک خود را تقویت کنید؟
در دنیای رقابتی فزاینده، شما می خواهید مطمئن شوید که بیشترین بهره را از بودجه تبلیغاتی خود می برید. اما با توجه به روندهای جدید پرداخت به ازای کلیک (PPC) که دائماً ظاهر می شود، تشخیص اینکه کدام یک ارزش توجه را دارند دشوار است.
مطمئن نیستم از کجا شروع کنم؟ 17 استراتژی محبوب PPC که باید در سال 2023 و بعد از آن استفاده کنید را بخوانید.

روند استفاده از PPC در سال 2023
1. اتوماسیون PPC
اتوماسیون PPC به عنوان یک روش قدرتمند برای بهبود عملکرد کمپین در حال ظهور است. شرکت هایی مانند گوگل مبالغ هنگفتی را برای تکمیل گزینه های اتوماسیون خود سرمایه گذاری کرده اند.
برای استفاده حداکثری از اتوماسیون PPC، باید به الگوریتم ها کمک کنید تا به نفع شما عمل کنند و به ماشین ها در آموزش کمک کنید. ردیابی تبدیل دقیق و کارآمد را تنظیم کنید و یک نسخه تبلیغاتی خوب بنویسید. مطمئن شوید که مخاطبان و کلمات کلیدی خود را شناسایی کرده اید.
بخش عمده ای از کار را به ماشین ها بسپارید و در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید. حتی اگر بیشتر کار را خودکار می کنید، نمی خواهید کاملاً بیکار باشید. پیشرفت هایی وجود دارد، اما هر گزینه ای برای کسب و کار شما خوب نیست. با کمی مدیریت عملی، اتوماسیون می تواند زمان شما را آزاد کند و به شما امکان می دهد تلاش های خود را در جای دیگری متمرکز کنید.
2. هوش مصنوعی
پیش بینی می شود تا سال 2030، هوش مصنوعی تاثیر زیادی بر جهان داشته باشد. با پیادهسازی هوش مصنوعی در کمپین PPC خود، میتوانید CTRهای تبلیغاتی آینده را پیشبینی کنید، پیشنهاداتی را که بیشترین ترافیک را دریافت میکنند شناسایی کنید و احتمال تبدیل مشتری را تحلیل کنید. با یادگیری رفتار مخاطبان خود، می توانید تبلیغات هدفمندتری برای کمک به کمپین های PPC خود ایجاد کنید.
3. تکامل مناقصه هوشمند
Smart Bidding یک سیستم مناقصه خودکار است که توسط یادگیری ماشین کنترل می شود. از یادگیری ماشین برای بهینه سازی تبدیل ها و ارزش های تبدیل در حراج ها استفاده می کند. برخی از نمونهها عبارتند از بهبود هزینه به ازای هر کلیک (CPC)، هزینه هدف برای هر خرید (CPA)، و بازده هدف در هزینه تبلیغات (ROAS).
با ورود به سال 2023، مناقصه هوشمند قدرتمندتر می شود و استراتژی هایی که از آن استفاده می کنند رایج تر می شوند. در واقع، می توانیم شاهد تبدیل شدن مناقصه دستی به یادگاری از گذشته باشیم! این چیز بدی نخواهد بود زیرا به معامله گران اجازه می دهد تا روی حوزه هایی مانند تجزیه و تحلیل و استراتژی تمرکز کنند.
4. ظاهر آمازون در تبلیغات پولی
در حالی که گوگل و فیسبوک همچنان بر تبلیغات پولی تسلط دارند، آمازون از آنها غافل میشود. آنها اکنون سومین تبلیغکننده بزرگ و سریعالرشد هستند. تبلیغات آمازون در نشان داده می شود و از آمازون، که در بین خرده فروشان آنلاین محبوبیت زیادی پیدا کرده است.
دلیل دیگر محبوب شدن آنها؟ قصد خریدار این بزرگترین مزیت آنها نسبت به فیس بوک و گوگل است.
فیس بوک و گوگل به بیشترین مخاطبان دسترسی دارند، اما کاربران معمولاً نمی خواهند چیزی بخرند. در مقایسه با قصد خریدار درک شده آمازون، این ممکن است به معنای نرخ تبدیل کمتر در این سیستم عامل ها باشد. این بدان معنی است که شما می توانید بیشتر با هزینه کمتر هزینه کنید.
5. اجتماعی شدن
حدود 70 درصد از مردم حداقل یک پلتفرم رسانه اجتماعی را در ماه چک می کنند و این اعداد در حال افزایش است. اگر رسانه های اجتماعی را در استراتژی های PPC خود نادیده می گیرید، از دست می دهید.
اکثر مردم پلتفرم هایی مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، لینکدین و پینترست را به صورت روزانه بررسی می کنند. بسیاری از این اطلاعات جمعیتی در چندین پلتفرم، به ویژه افراد جوان تر، قرار دارند.
این بدان معناست که بازاریابان PPC بر تبلیغات پلتفرم های رسانه های اجتماعی تمرکز خواهند کرد. از آنجایی که بیشتر مردم از چندین پلتفرم رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، شما می خواهید از این روند چند پلتفرمی پول نقد کنید. فیس بوک و گوگل هنوز نان و کره تبلیغات پولی هستند، اما باید در سال 2023 افق های خود را گسترش دهید.

6. هدف گیری مخاطب
یکی از جدیدترین ویژگی های گوگل ادز، امکان افزودن مخاطبان هدف است. با این کار افرادی که می خواهید تبلیغات شما را ببینند محدود می شود. استفاده از این ویژگی به شما این امکان را می دهد که بیشترین استفاده را از بودجه تبلیغاتی خود ببرید.
هدف گذاری مخاطب به شما امکان می دهد مواردی مانند گروه سنی یا درآمد خانوار را مشخص کنید که محصول شما هدف آن است. حتی میتوانید اولویتهای تبلیغاتی را تنظیم کنید تا مخاطبانی را که فکر نمیکنید سرویستان دوست ندارند حذف کنید. به عنوان مثال، اگر جواهرات خوب می فروشید، ممکن است افرادی با درآمد کمتر از 100000 دلار در سال را حذف کنید، زیرا احتمال کمتری دارد که برای خرید گردنبند یا گوشواره هزینه های زیادی کنند.
بهروزرسانیهای اخیر Google Ads همچنین به تبلیغکنندگان این امکان را داده است که مخاطبان را روی هم قرار دهند. این بدان معناست که شما می توانید از هدف گذاری کلمات کلیدی و هدف گذاری جمعیتی با هم برای ایجاد تبلیغات بسیار مرتبط استفاده کنید.
7. Ads Data Hub
Ads Data Hub گزارش و اندازه گیری جامع تری ارائه می دهد تا به مشتریان کمک کند تا بفهمند تبلیغات آنها در صفحه های مختلف چقدر موثر است. این مفید است زیرا گوگل اعلام کرده است که به دلیل نگرانی های امنیتی دیگر اجازه ردیابی پیکسل های شخص ثالث را در YouTube نمی دهد.
8. تبلیغات ویدیویی تاثیرگذار
وقتی صحبت از محتوای موبایلی به میان میآید، ویدیو پادشاه است و در سال 2023 همچنان بر بازار تسلط خواهد داشت. در واقع، بازاریابان موتورهای جستجو بدون تجربه ویدیویی خود را پشت سر کسانی میبینند که این کار را انجام میدهند. تبلیغات ویدیویی برای دسترسی به کسب و کار و ظاهری زیبا و دلپذیر عالی هستند و هزینه نسبتاً پایینی دارند.
با معرفی اخیر YouTube Stunt Machine، جدیدترین ابزار بازاریابی ویدیویی گوگل، میتوانید ویدیوهای کوتاهتر از 90 ثانیه را به آگهیهای شیرین کاری مختلف تبدیل کنید که آماده نمایش در شبکه یوتیوب هستند.
پلتفرمها تبلیغکنندگان را تشویق میکنند تا با مواردی مانند تبلیغات ویدیویی عمودی Google سازگار شوند. حتی اگر نمی خواهید برای تبلیغات ویدیویی هزینه ای بپردازید، یوتیوب یا سایت های میزبانی ویدیوی مشابه اهداف عالی برای کمپین های جستجوی شما هستند.
9. ظهور جستجوی صوتی
خانه های هوشمند و بلندگوهای دستیار شخصی مانند کورتانا، سیری و الکسا به شکلی بزرگ تکامل یافته اند.

تبلیغات جستجوی صوتی پولی هنوز به جریان اصلی نرسیده است، اما با توجه به افزایش تغییرات تکنولوژیکی، تقریباً مسلم است که به زودی شاهد شروع این پیشرفت ها خواهیم بود. تا آن زمان، می توانید با برخی از استراتژی های آماده سازی ادامه دهید.
یک استراتژی خوب برای پیشی گرفتن از بازی این است که لحن گفتگوی بیشتری در وب سایت خود داشته باشید. وقتی افراد جستجوی صوتی انجام میدهند، پرحرفتر هستند، بنابراین شانس شما را برای رسیدن به موفقیت افزایش میدهد. به روز رسانی صفحات سؤالات متداول وب سایت خود با استفاده از کلمات کلیدی طولانی راه دیگری برای تنظیم موفقیت در جستجوی صوتی است.
10. در جستجوی بصری پرش کنید
جستجوی بصری با استفاده از یک تصویر به عنوان جستجوی جستجو به جای متن کار می کند. برای مثال، از گلدانی که دوست دارید عکس میگیرید و جستجوی بصری لینکهایی را برای خرید آن نمایش میدهد. مردم سریعتر از همیشه نتایج را میخواهند و جستجوی بصری به افراد کمک میکند تا دقیقاً آنچه را که میخواهند سریعتر از تایپ کردن چیزی مانند «گلدان آبی» دریافت کنند. با گل های سفید رنگ شده “.
وقتی از عینک یکی از اعضای تیم TheeTeam عکس گرفتیم، جستجوی تصویری Bing را بررسی کنید:
قبلاً شاهد عرضه محصولات پینترست و اینستاگرام در فضای جستجوی بصری بودیم. آمازون همچنین ارزش جستجوی بصری را با همکاری با اسنپ چت نشان داد.
برای پیشی گرفتن از این روند، یک کاتالوگ عکس از محصولات و خدمات خود ایجاد کنید. متادیتا را به تصاویر اضافه کنید تا مطمئن شوید که توسط موتورهای جستجو به درستی دسته بندی شده اند. به عنوان مثال، عکس یک گلدان سبز یشمی دارای متن جایگزینی مانند “گلدان سبز یشمی کوچک” خواهد بود.
11. فیلتر مشارکتی
فیلتر مشارکتی یک سیستم خوشهبندی است که کاربران را بر اساس سلایق یا ترجیحات مشترک گروهبندی میکند. اگر باب نسبت به محتوا واکنشهایی مشابه سو داشته باشد، ممکن است آنها سلیقههای مشابه دیگری نیز داشته باشند. فیلتر کردن تقریباً می تواند بر اساس هر چیزی از سن، علایق، مکان و موارد دیگر باشد تا آنها را به سمت محتوایی هدایت کند که بیشترین جذابیت را داشته باشد.
وقتی چیزی در خارج از کشور گوگل می کنید، می توانید این را ببینید. در حالی که Google معمولاً شما را به google.com می فرستد، اگر در تعطیلات در انگلستان هستید، به جای آن google.co.uk را خواهید دید. گوگل این کار را با بررسی آدرس IP شما هنگام جستجو انجام می دهد.
فیلتر مشارکتی فراتر می رود و محتوای شما را بر اساس علاقه های اخیر، تاریخچه مرور یا موضوعات پرطرفدار شما تنظیم می کند. این به وب سایت ها اجازه می دهد تا جذاب، جدید و مرتبط با کاربران فردی باقی بمانند.
12. بازاریابی مجدد
در ساده ترین حالت، بازاریابی مجدد، ردیابی و نمایش تبلیغات به کاربران پس از خروج از سایت شما است. این می تواند بسیار هدفمند و شخصی باشد و آن را به یک تاکتیک بازاریابی بسیار مؤثر تبدیل می کند. نمایش تبلیغات به مردم در مورد چیزهایی که در گذشته خرید کردهاند، صرف نظر از اینکه واقعاً خریدی انجام دادهاند یا نه، معمولاً منجر به تبدیل بیشتر میشود.
بازاریابی مجدد در مورد حفظ برند شما در ذهن مردم است. همه چیز از تلاش برای جذب افرادی که آمادگی خرید ندارند، گذشته است. تمرکز باید بر روی کشف مکان های بالقوه شما در چرخه خرید باشد. سپس تبلیغات شخصی و هدفمند ایجاد کنید که به آنها در تصمیم گیری برای تبدیل کمک می کند.
13. ادغام SEO و PPC
PPC و بهینه سازی موتورهای جستجو دست به دست هم می دهند. هنگامی که کمپین های SEO و PPC خود را یکپارچه کنید، نتایج بهتری خواهید دید. این یک واقعیت جهانی است که در سال 2023 و پس از آن نیز صادق خواهد بود.
یک راه خوب برای همگام سازی PPC و SEO، تجزیه و تحلیل موثرترین نسخه تبلیغاتی است. محتوا و پست های وبلاگ خود را بر اساس این کپی ایجاد کنید تا رتبه خود را بهبود بخشید.
شما می توانید از اصطلاحات طولانی نه تنها برای افزایش رتبه خود، بلکه در استراتژی های مناقصه جستجوی پولی استفاده کنید. ادغام SEO و PPC به شما امکان می دهد با مشاهده گزارش های بینش حراج PPC و موارد دیگر، کلمات کلیدی رقبا را هدف قرار دهید.
14. بینگ، موتور جستجوی کوچکی که می تواند
بینگ برگشت! بینگ با تمرکز دوباره بر روی مکانهای تبلیغاتی، دادهها و قابلیتهای هدفگیری مخاطبان، به یک غول خفته تبدیل شده است. اخیراً Bing Ads به تبلیغات مایکروسافت تغییر نام داده است. آخرین داده های سپتامبر 2019 نشان می دهد که 1.3 میلیارد نفر در سراسر جهان هر ماه از Bing استفاده می کنند. در سال 2023، نادیده گرفتن بینگ ممکن است برای شما هزینه داشته باشد.
15. سرصفحه یوتیوب روی صفحه تلویزیون
یوتیوب بیش از 250 میلیون ساعت زمان تماشای تلویزیون در روز را جمع آوری می کند و آن را به سریع ترین صفحه نمایش برای YouTube تبدیل می کند. دکل یوتیوب یک بیلبورد دیجیتالی است که به مدت 24 ساعت در صفحه اصلی یوتیوب، روی صفحه تلویزیون قرار می گیرد. این به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد تا به مخاطبان بیشتری دست یابند. باس پس از چند ثانیه به طور خودکار در همه دستگاه های سازگار راه اندازی می شود.
16. Smart Segmentation و Google AdMob
انتظار میرود اپلیکیشنهای موبایل تا سال ۲۰۲۳ از طریق دانلودهای پولی و تبلیغات درونبرنامهای تا ۹۳۵ میلیارد دلار درآمد داشته باشند. Smart Segmentation در سال 2019 راه اندازی شد و به توسعه دهندگان برنامه های بازی اجازه می دهد تا از بازیکنانی که هزینه نمی کنند درآمد کسب کنند. از یادگیری ماشینی استفاده می کند تا کاربران را بر اساس میزان احتمال خرج کردن پول در برنامه تقسیم بندی کند.
17. برنامه های جایگزین PPC
در حالی که فیس بوک و گوگل بر این صنعت تسلط دارند، مردم زمان بیشتری را در پلتفرم های دیگر صرف می کنند. Quora، AdRoll و LinkedIn تنها چند پلتفرم مختلف برای PPC هستند.
استراتژی های بازاریابی PPC برای یک دهه جدید
استراتژی های PPC به طور مداوم در حال تغییر هستند. اگر می خواهید رقابتی بمانید، استراتژی های بازاریابی شما نیز باید تکامل یابد.
اطمینان حاصل کنید که همیشه در خط مقدم فناوری جدید و بهترین شیوه ها قرار دارید. فقط به این دلیل که چیزی در سال گذشته برای شما کار کرد، به این معنی نیست که سال آینده نیز عملکرد خوبی خواهد داشت.
آیا شما این پست را دوست دارید؟ روندهای برتر بازاریابی دیجیتال ما را بررسی کنید تا کسب و کار خود را برای سال 2023 آماده کنید!