در حالی که سئو کلاه سفید شامل راه هایی برای بهبود تجربه کاربر است، سئو کلاه سیاه به دور زدن الگوریتم گوگل برای بهبود رتبه بندی متکی است. از آن جا که محتوای شما روی میزان درگیر کردن کاربر و نیز رتبه شما تاثیرگذار خواهد بود، لذا پیشنهاد می شود که بهترین محتوا را به اشتراک بگذارید. در پایان توصیه می کنیم که ویجت یا نوار ابزار الکسا را روی همهی مرورگرهای سیستم خود نصب کنید و محتوای یونیک برای وب سایت خود تولید کنید و مطالب وب سایتتان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و شاهد تغییرات و بهبود رتبه الکسای وب سایت خود باشید. این ابزار میتواند صفحاتی که عملکرد ضعیفی دارند را با روشهایی مانند بصریسازی برجسته کند و همچنین معین کند بازدیدکنندگان یک وبسایت از کجا آمادهاند (منبع ترافیک)، چه مدت در سایت ماندهاند و موقعیت جغرافیایی آنها کجا بوده. اگر رتبه الکسای سایت شما در حال بهبود است ، می تواند نشان دهنده عملکرد خوب و افزایش بازدید باشد.
سایت GTmetrix، بینشی از سرعت بارگذاری سایت و توصیههایی برای بهبود آن ارائه میکند. در سایت سئو روز، پکیجهای بک لینک متنوعی برای خرید وجود دارد، که متناسب با نیاز خود، میتوانید از آن بک لینک خرید کنید. روش خوبی که میتوانید در تبلیغات انجام دهید این است که در تبلیغاتتان لینک بدهید و آن گونه کاربران نسبت به برند شما آگاهی کسب میکنند. به عبارت بهتر سئو کلاه سفید مطمئن ترین راه در سئو و بهینه سازی سایت می باشد که رتبه سایت مان را با رعایت تمامی قوانین گوگل ارتقا می دهیم; دقیقا برعکس چیزی که در سئو کلاه سیاه رخ می دهد که روش های غیر قانونی برای کسب رتبه سریع و دور زدن موتور های جستجو به کار گرفته می شوند. خاقانی اصفهانی، 1389: 180) در ادبیات راهبردی و نظامی راجع به این تحولات، از سال 1974 تا کنون عناوین زیر را برای توصیف چنین جنگ هایی بکار برده اند: جنگ مداوم، جنگ فناوری، جنگ متکی به فناوری عالی یا فناورانه، جنگ کامل و تمام عیار، جنگ خیالی، جنگ رایانه ای، جنگ پایان ناپذیر، نظامی گری آمریکایی، جنگ سایبرنتیک، جنگ فوق نوین، جنگ غیر واقعی، جنگ اطلاعات، جنگ اینترنتی، جدال مرزها، جنگ موج سوم، جنگ نسل ششم، جنگ دوران چهارم و جنگ محض.
بنابراین ، درک واضح تری از آنچه معیارها مهم هستند ، چه استراتژی هایی را برای کار (برای شما و رقبای خود) کار می کنند و به شما امکان می دهد روند صنعت را شناسایی و پیش بینی کنید. دنیای سئو پیچیدگیهای خاص خود را دارد، اما اغلب افراد میتوانند مبانی آن را به سادگی یاد بگیرند. سئو راهکاری برای حصول اطمینان از این است که یک وبسایت ساختاری دارد که موتورهای جستوجو میتوانند آن را به خوبی بفهمند. اگرچه، شبکههای اجتماعی و دیگر انواع ترافیک نیز میتوانند موجب تولید بازدید برای یک وبسایت شوند اما موتورهای جستوجو روش اصلی مسیریابی برای اغلب کاربران اینترنت هستند. این موضوع برای وبسایتهایی که به تولید و ارائه محتوا، خدمات، محصولات، اطلاعات و دیگر موارد میپردازند صادق است. در حقیقت باید از این که محتوای شما بر مبنای آنالیز کلمات کلیدی که به تجارت شما مربوط می شود، نگارش شده است، اطمینان حاصل کنید؛ این مسئله بسیار مهم است. ضمناً از طریق آنالیتیکس میتوان به تکنولوژیهای سختافزاری و نرمافزاری مورد استفاده کاربران یک سایت پیبرد و بر همین مبنا بهینهسازیهایی را روی آن صورت داد و یا رفتارهای کاربران در مواجه با صفحات مختلف، آیتمهای آنها و غیره را سنجید و بر مبنای این رفتارها سیاستگذاریهای گوناگونی را صورت داد.
تحلیل با موبایل، که قابلیت تحلیل کارایی وبسایت روی گوشیهای اندرویدی را میدهد. تجربه حاکی از آن است که ترافیک موتورهای جستوجو میتواند موجب موفقیت یا شکست یک سازمان شود. برای آشنایی بیشتر با این ابزار و روش استفاده از آن، مشاهده آموزش ویدئویی زیر توصیه میشود. ما در دوره «راهاندازی وبسایت» هرآنچه که نیاز است یاد بگیرید را به شما آموزش میدهیم، فقط کافی است به صفحه دوره «راهاندازی وبسایت» بروید و سرفصلهای آن را مطالعه کنید. این وبسایت قابلیتهای متعددی را در اختیار کاربران قرار میدهد که برخی از آنها در ادامه بیان شدهاند. رویکرد گوگل آنالیتیکس آن است که بخشی از اطلاعات کلیدی ترافیک موجود روی یک وبسایت را به شکلی به کاربران عادی ارائه کند که به سادگی برای آنها قابل درک باشد، اما در کنار این دادهها سرویس یاد شده گزارشهایی بسیار عمیقتر و پیچیدهتر نیز تهیه و تنظیم میکند که برای افراد متخصص در حوزه بازاریابی دیجیتال، توسعه وب و بهینهسازی موتورهای جستجو بسیار کاربردی هستند. علاوه بر همه این موارد، گزارشی مفید و قابل تنظیم درباره تجزیه و تحلیل الگوهای مربوط به بک لینکها به کاربر یا کارشناس سئو میدهد.