
آیا نمی دانید چگونه یک طرح رویداد را به صفحه وردپرس اضافه کنید؟ هنگامی که نشانه گذاری طرح رویداد به یک صفحه وب اضافه می شود، آن رویداد می تواند در جستجوی Google نمایش داده شود.
این می تواند آگاهی بیشتری از رویدادهای شما و فروش بیشتر بلیط ایجاد کند.
در این آموزش گام به گام، راه آسان برای افزودن طرح رویداد به صفحات وب وردپرس خود را به شما نشان خواهیم داد.
به چه چیزی نیاز خواهید داشت؟: افزونه All-in-One SEO (AIOSEO) (نسخه حرفه ای).
نشانه گذاری طرحواره رویداد چیست؟
نشانهگذاری طرحواره رویداد، کدی است که به یک صفحه وب اضافه میشود تا به Google کمک کند آن صفحه را بهتر درک کند.
برچسب گذاری “داده های ساختاریافته” را به گوگل منتقل می کند. شما می توانید داده های ساختاریافته را به عنوان “برچسب” در نظر بگیرید که فقط گوگل آنها را می خواند.
این برچسب ها جزئیاتی را درباره رویداد Google ارائه می دهند، مانند:
- آنلاین هست یا آفلاین؟
- برگزار کننده کیست؟
- مردم از کجا می توانند بلیط بخرند؟
چرا نشانه گذاری طرح رویداد برای سئو خوب است؟
هنگامی که این نشانه گذاری طرحواره اضافه شد، صفحه(های) رویداد شما واجد شرایط ظاهر شدن در ” خواهند بودتجربه رویداد” این یک تقویم تعاملی از رویدادها است که در بالای نتایج جستجو ظاهر می شود.
در اینجا یک مثال از جستجوی “رویدادهای بوستون” گرفته شده است.

هر رویداد شامل اطلاعات مکان (اگر حضوری)، نقشه و پیوندی برای خرید بلیط است.
جستجوگرها همچنین میتوانند نتایج را با « فیلتر کنندرویدادهای آنلاین“

با افزودن نشانهگذاری طرح رویداد به رویداد آنلاین یا آفلاین خود، میتوانید به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید، کلیکهای بیشتری دریافت کنید و بلیطهای بیشتری بفروشید.
مطالعه موردی: هنگامی که پلتفرم لیست رویدادهای شخص ثالث Eventbrite طرح رویداد را به صفحات خود اضافه کرد، شاهد افزایش 100 درصدی ترافیک بودند.
افزودن یک طرح رویداد آسان است. بیا مشغول شویم!
مرحله 1: افزونه All-in-One SEO (AIOSEO) را دانلود کنید.
توصیه می کنیم افزونه All-in-One SEO (AIOSEO) را دانلود و نصب کنید. این افزونه وردپرس اضافه کردن یک طرح رویداد را آسان می کند.
این افزونه در حال حاضر در بیش از 3 میلیون سایت وردپرس استفاده می شود. و دارای یک نمایه WordPress.org قوی با هزاران رتبه بندی 5 ستاره است.

برای دریافت افزونه به این صفحه بروید. (این افزونه به صورت فایل فشرده دانلود می شود).
بعد، ویرایشگر وردپرس خود را باز کنید. در ستون ناوبری سمت چپ، به پلاگین ها ” جدید اضافه کن. (هنگامی که ماوس را روی افزونه ها نگه دارید، گزینه افزودن جدید را مشاهده خواهید کرد. روی آن کلیک کنید.)

اکنون بر روی آن کلیک کنید آپلود افزونه در بالای داشبورد وردپرس خود را فشار دهید.

پلاگین یک باز می شود مشاور که شما را از طریق چند مرحله آسان برای افزودن اطلاعات به سایت خود راهنمایی می کند.
اکنون که افزونه All-in-One SEO (AIOSEO) را نصب کرده اید، آماده اضافه کردن یک طرح رویداد هستید.
مرحله 2: دکمه Event Schema را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید
به صفحه وردپرسی که می خواهید طرح رویداد را به آن اضافه کنید بروید.
در گوشه سمت راست بالا، روی دکمه AIOSEO کلیک کنید. (با این کار تنظیمات AIOSEO باز می شود.)

سپس کلیک کنید طرح.

حالا می توانید کادری به نام را ببینید طرح استفاده شده. این نشان می دهد که «مقاله” نوع طرحواره قبلاً برای پست شما اعمال شده است. (به طور پیش فرض، AIOSEO نوع مقاله را برای همه پست ها اعمال می کند.)

برای افزودن نوع طرحواره به رویداد، روی آبی بزرگ کلیک کنید تولید طرحواره دکمه.

در حال حاضر در کاتالوگ طرح ها قابل مشاهده است.
می توانید لیستی از دکمه ها را برای افزودن انواع مختلف طرحواره به پست خود مشاهده کنید.
پیداش کن یک رویداد و بر روی کلیک کنید نماد بعلاوه در سمت راست این دکمه

مرحله 3: فرم طرح کلی رویداد را تکمیل کنید
اکنون یک پنجره پاپ آپ با یک فرم رویداد برای پر کردن مشاهده خواهید کرد. (همانطور که پنجره را به پایین اسکرول می کنید، موارد بیشتری را برای پر کردن می بینید.)
اول پر کن نام و شرح.

نام: این نام رویداد است. “عنوان پست” (یا عنوان صفحه) نام پیش فرض است. اگر نام دیگری میخواهید، ظرف عنوان پست را حذف کنید و نام رویداد خود را وارد کنید.
شرح: متغیر پیش فرض در اینجا “Publish Snippet” است. (این نمونه ای است که گوگل از صفحه شما می کشد.) بهتر است این کانتینر را حذف کنید و توضیحات رویداد خود را وارد کنید.
حالا پنجره بازشو را به سمت پایین اسکرول کنید تا بقیه موارد را پر کنید.
- نوع: این قسمت دارای یک منوی کشویی است که می توانید یکی از آن را انتخاب کنید. نوع رویدادی را انتخاب کنید که به بهترین وجه مناسب شما باشد.
- وضعیت: این رشته به برنامه ریزی اشاره دارد. شما 5 گزینه برای انتخاب دارید: زمانبندی شده، لغو شده، به تعویق افتاد، زمانبندی مجدد یا انتقال آنلاین.
- حالت حضور: 3 گزینه دکمه رادیویی را انتخاب کنید: آفلاین، آنلاین و آفلاین و آنلاین (ترکیبی).
- روز آغاز و تاریخ پایان: روی نمادهای تقویم در سمت راست هر فیلد تاریخ کلیک کنید تا تاریخ را از یک تقویم بازشو انتخاب کنید.

محل
در این بخش اطلاعات مربوط به محل برگزاری (برای رویدادهای آفلاین) را پر می کنید.
- نام: اگر رویداد آنلاین است، خالی بگذارید.
- آدرس URL: این URL برای مکان فیزیکی رویداد آفلاین است. به عنوان مثال، اگر رویداد در یک هتل برگزار می شود، می توانید پیوندی به وب سایت هتل در اینجا اضافه کنید.
- آدرس خیابان
- محل: این شهر است.
- کد پستی
- منطقه: در ایالات متحده، این ایالت خواهد بود. در کانادا، استان. و غیره.
- کشور
پیشنهاد
- قیمت: قیمت بلیط را اضافه کنید. (در صورت آزاد بودن “0” را وارد کنید.)
- واحد پول: از منوی کشویی ارزی که بلیط شما بر اساس آن قیمت گذاری شده است را انتخاب کنید.
- تاریخ شروع فروش: این تاریخی است که فروش بلیط در آن آغاز می شود.
- آدرس URL: این لینکی است که افراد می توانند بلیط بخرند یا برای رویدادهای رایگان ثبت نام کنند.
تنظیم کننده
- تایپ کنید: شخص یا سازمان.
- نام: نام سازمان دهنده را اضافه کنید.
- آدرس URL: آدرس وب سایت سازمان دهنده یا نمایه رسانه اجتماعی آنها را اضافه کنید.
هنرمند
اگر رویداد شما یک اجرا است، این بخش را تکمیل کنید.
- تایپ کنید: آیا پیمانکار یک شخص است یا یک سازمان (گروه)؟
- نام: نام هنرمند را اضافه کنید
- آدرس URL: یک پیوند به وب سایت هنرمند اضافه کنید.
تصاویر
در اینجا می توانید چند تصویر برای این رویداد اضافه کنید.
آنها می توانند در فرمت JPG، PNG، GIF، SVG یا WEBP باشند.
طرح کلی رویداد خود را ذخیره کنید
اکنون که فرم طرح کلی رویداد را پر کردید، روی دکمه آبی رنگ Update Outline کلیک کنید تا آن را به صفحه رویداد خود اضافه کنید.

مرحله 4: (اختیاری) مدار خود را تست کنید
شما می توانید طرح رویداد خود را درست در داشبورد وردپرس خود آزمایش کنید.
افزونه All-in-One SEO به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از تست کننده نتایج غنی گوگل، آزمایشی را اجرا کنید. این ابزار کد را تایید می کند (که توسط AIOSEO اضافه شده است) و می تواند یک پیش نمایش بصری از صفحه شما در نتایج جستجوی گوگل ارائه دهد.
در نحوه اجرای آزمون با نتایج غنی بیشتر بخوانید.
نحوه ویرایش طرح کلی رویداد
پس از ذخیره طرح کلی رویداد، می توانید آن را در هر زمانی ویرایش کنید.
برای ویرایش طرح رویداد:
- به صفحه ویرایشگر وردپرس بروید.
- را کلیک کنید دکمه AIOSEO و بعد از این طرح (دیدن گام 2 در بالا).
- اکنون زیر طرح استفاده شدهمال خودت را خواهی دید یک رویداد دکمه طرح را کلیک کنید نماد مداد برای ویرایش طرح کلی رویداد خود

الزامات طرح رویداد Google
دانستن این نکته مفید است که گوگل برای استفاده از طرح رویداد الزاماتی دارد. در اینجا برخی از مهمترین آنها آورده شده است.
- طرح رویداد باید به صفحه ای که یک رویداد را تبلیغ می کند اضافه شود. (صفحه ای نیست که چندین رویداد را فهرست کند.)
- هر رویداد “باید یک URL منحصر به فرد داشته باشد”.
بنابراین می توانید نشانه گذاری طرح رویداد را به چندین صفحه رویداد در سایت خود اضافه کنید، اما هر صفحه باید نشان دهنده یک رویداد باشد.
در غیر این صورت، Google ممکن است از نمایش رویداد شما در نمایشگر “تجربه رویداد” خود جلوگیری کند.
درباره الزامات طرح رویداد Google بیشتر بخوانید.
فعالیت های خانگی همچنین می تواند به عنوان رویداد مشخص شود. اینها فعالیت هایی هستند که به دیگران (آنلاین) آموزش می دهید تا در خانه انجام دهند.
انواع طرحواره اضافی
طرح رویداد تنها نوع طرحواره موجود نیست. و می توانید بیش از یک نوع را به یک صفحه اضافه کنید.
در اینجا دو نوع طرح وجود دارد که می توانند به خوبی با رویداد شما همراه شوند.
طرح سوالات متداول
طرح سؤالات متداول را می توان به هر صفحه وب که سؤال متداول دارد اضافه کرد. (این صفحه نباید فقط به سوالات متداول اختصاص داده شود.)
بنابراین اگر صفحه رویداد شما دارای یک پرسش متداول است، این نوع طرحواره را اضافه کنید. با این کار صفحه شما برای نمایش به عنوان یک ریچ اسنیپت مناسب می شود.
سئوی محلی
اگر یک سازمان تجاری یا غیرانتفاعی هستید، مطمئن شوید که سئوی محلی خود را راه اندازی کرده اید. این کار با افزونه All-in-One SEO (AIOSEO) آسان شده است.
همانطور که احتمالاً می توانید حدس بزنید، فقط چند کلیک روی دکمه ها و فرم ها برای پر کردن لازم است.
برای کاربران پیشرفته
اگر در حال یادگیری کدنویسی هستید و میخواهید عمیقتر در Schema غوطهور شوید، این منابع را در نظر بگیرید.
- Schema.org: این سازمان کتابخانه ای از انواع طرحواره ها و فرهنگ لغت ها را توسعه و نگهداری می کند. در حال حاضر شامل بیش از 800 گونه است، اما مفید است بدانید که گوگل فقط از 31 گونه استفاده می کند.
- بیشتر بدانید داده های ساخت یافته.
- گوگل توصیه می کند که نشانه گذاری طرحواره نوشته شود JSON-LD قالب اما می تواند نشانه گذاری طرحواره را نیز بخواند میکروداده یا RDFa.
- اگر در زمینه کدنویسی تازه کار هستید، توصیه می کنیم دوره کد آکادمی HTML را امتحان کنید. این رایگان است و قبل از شروع به علامت گذاری شماتیک، پایه و اساس را در اختیار شما قرار می دهد.
پرسش و پاسخ در مورد طرح رویداد
آیا برای افزودن نشانه گذاری طرح رویداد به وردپرس باید کدی را بدانم؟
خیر، برای افزودن نشانه گذاری طرح رویداد به وردپرس نیازی به دانستن کد ندارید. ساده ترین راه برای اضافه کردن نشانه گذاری طرحواره استفاده از یک افزونه است. روی برخی از دکمه ها کلیک کرده و برخی از فیلدهای فرم را پر می کنید. خیلی ساده است.
آیا می توانم بیش از یک نوع طرحواره را به یک صفحه وب اضافه کنم؟
بله، می توانید چندین نوع طرحواره را به یک صفحه وب اضافه کنید. برای مثال، اگر یک صفحه وب رویدادی را تبلیغ میکند و سؤالات متداول مرتبط دارد، میتوانید طرح کلی رویداد و طرح کلی سؤالات متداول را اضافه کنید.
منابع نشانه گذاری طرحواره
بعدش چی؟
امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه نشانه گذاری طرح رویداد را به صفحات وب خود اضافه کنید.
همچنین ممکن است بخواهید مقدمه ما را در مورد نحوه افزودن ریچ اسنیپت ها بررسی کنید. و کسب و کارهای کوچک علاقه مند به افزودن قطعه های غنی از محصول خواهند بود.
همچنین در مورد روشهای مؤثر برای جذب مشتریان با تمام ترافیک جدیدی که از برندسازی طرح خود به دست خواهید آورد، تحقیق کنید.
اگر این مقاله برای شما مفید بود، لطفا در کانال یوتیوب ما مشترک شوید. بسیاری از آموزش های مفید را در آنجا خواهید یافت. شما نیز می توانید ما را دنبال کنید توییترلینکدین یا فیسبوک برای به روز ماندن.