
آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه کلمات کلیدی برتر رقبای خود را بررسی کنید و از نظر اخلاقی “دزدیدن” آنها را انجام دهید؟
بله همینطور است! یک راه آسان برای بررسی کلمات کلیدی رقبا و استفاده از آن اطلاعات برای پیشی گرفتن و شکست دادن آنها در نتایج جستجو وجود دارد.
در این پست، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه کلمات کلیدی برتر رقبای خود را بررسی کرده و “دزدیدن” کنید. ما همچنین نحوه شناسایی رقبای خود و جاسوسی از سایر داده های مهم SEO و عملکرد را پوشش خواهیم داد.
در اینجا یک مرور سریع از آنچه در این پست به آن خواهیم پرداخت است. می توانید روی این لینک های سریع کلیک کنید تا مستقیماً به بخش های مختلف بروید:
چرا باید کلمات کلیدی رقبای خود را بررسی کنید؟
دانستن کلمات کلیدی که رقبای شما برای آنها رتبه بندی می کنند به شما کمک می کند تا بفهمید کدام کلمات کلیدی باعث ایجاد ترافیک مرتبط می شوند. همچنین حدس و گمان را از تحقیقات کلمه کلیدی شما حذف می کند زیرا کلمات کلیدی را که باید دنبال کنید را نشان می دهد.
همچنین فضای دیجیتال مارکتینگ و سئو با زمان رقابتی تر می شود. برای اینکه از بازی جلوتر بمانید، باید بدانید که دیگران در صنعت شما چه می کنند.
به عنوان مثال، 75٪ از جستجوگران حتی به خود زحمت نمی دهند که روی نتایج صفحه اول کلیک کنند، بنابراین بسیار مهم است که بتوانیم برای رتبه بندی صفحه اول گوگل رقابت کنیم. و با یافتن بهترین کلمات کلیدی رقبا و “دزدیدن” آنها از نظر اخلاقی، می توانید سئوی خود را بهبود بخشید و آنها را در نتایج جستجو شکست دهید.
چگونه رقبای خود را شناسایی کنیم
اولین گام برای “دزدیدن” کلمات کلیدی رقبا، شناسایی رقبای خود است. در اینجا 2 مرحله ساده برای شروع شما آورده شده است.
1. فهرستی از رقبا تهیه کنید
با تهیه لیستی از رقبا که فکر می کنید برای کلمات کلیدی مشابه در جستجوی ارگانیک رقابت می کنند، شروع کنید.
فقط تمام رقبا را که می توانید به آنها فکر کنید، از بالای سر خود یادداشت کنید.
در بیشتر موارد، چندین رقیب را می شناسید که با کسب و کار شما رقابت می کنند. این شروع خوبی برای شناسایی رقبای شما خواهد بود.
2. در گوگل جستجو کنید
قدم بعدی گشت و گذار در غول جستجوگر گوگل است. گوگل تمام اطلاعات مورد نیاز برای شناسایی بیشتر رقبای خود را دارد.
بنابراین فقط سرویس، محصول یا کلمات کلیدی برند خود را در جستجوی گوگل تایپ کنید و ببینید چه چیزی به دست می آید. بررسی کنید چه کسی برای کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار یا خدمات شما رتبه بندی می کند و لیست رقبای خود را در نظر داشته باشید.
به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما افزونه فرم تماس وردپرس را می فروشد، می توانید یک جستجوی کلیدواژه مانند “بهترین افزونه فرم تماس وردپرس” را اجرا کنید.

اگر تبلیغات را در بالا مرور کنید، نتایج جستجوی ارگانیک وب سایت هایی را خواهید دید که برای آن کلمه کلیدی رتبه بندی می شوند. آنها رقابت مستقیم شما با آن عبارت کلیدی و ترافیک ارگانیک خواهند بود.
حالا برای قسمت باحالش!
بیایید نگاهی به نحوه پیدا کردن کلمات کلیدی رقبای خود بیاندازیم و با استفاده از بهترین افزونه SEO برای وردپرس، All in One SEO (AIOSEO) از رقبای خود پیشی بگیرید.
نحوه انجام تجزیه و تحلیل رقبای سئو (ابزار رایگان)
سرقت موفقیت آمیز ترافیک رقبا با تجزیه و تحلیل سئوی رقبا شروع می شود. و شما به راحتی می توانید این کار را با AIOSEO انجام دهید.

AIOSEO بهترین افزونه سئو وردپرس در بازار است و بیش از 100 میلیون بار دانلود شده است. میلیون ها صاحب وب سایت هوشمند و بازاریاب به این افزونه اعتماد دارند تا به آنها کمک کند رتبه بندی موتورهای جستجوی خود را بهبود بخشند و ترافیک واجد شرایط را به سایت های خود هدایت کنند. برخی از بسیاری از ویژگی های قدرتمندی که به این امر کمک می کند عبارتند از:
- نسل بعدی مولد طرحواره برای قطعه های برجسته و غنی
- مولد نقشه سایت برای بهبود خزیدن در موتورهای جستجو
- تجزیه و تحلیل بهینه سازی روی صفحه TrueSEO
- دستیار پیوند برای اتصالات داخلی بهینه شده در خلبان خودکار
- تغییر مسیر مدیر برای رفع اشکال خطاهای 404
- و بیشتر
AIOSEO همچنین دارای یک ابزار تجزیه و تحلیل سئو قدرتمند است که انجام تجزیه و تحلیل رقبا را حتی اگر هیچ مهارت فنی ندارید آسان می کند.
بهترین قسمت؟ شما می توانید این کار را مستقیماً از وردپرس انجام دهید.
با AIOSEO میتوانید آنچه را که رقبای شما برای تقویت سئو انجام میدهند، رمزگشایی کنید. این به شما امکان می دهد فرآیند آنها را مهندسی معکوس کنید و ترافیک آنها را بدزدید.
برای دستورالعمل های گام به گام در مورد نحوه نصب AIOSEO، راهنمای نصب دقیق ما را بررسی کنید.
ابتدا سایت خود را بررسی کنید
پس از نصب AIOSEO، اولین قدم برای انجام تجزیه و تحلیل رقبا، بررسی عملکرد سایت خود است. برای انجام این کار، فقط به همه در یک سئو » تجزیه و تحلیل سئو صفحه با این کار صفحه جدیدی باز می شود چک لیست سئو ممیزی ابزار

چک لیست سئو حسابرسی وب سایت شما را تجزیه و تحلیل می کند و یک امتیاز کلی سئو به شما می دهد. همچنین چک لیستی از توصیه های مفید برای بهبود نمره کلی سئو، رفع مشکلات مهم و بررسی مواردی که به خوبی بهینه کرده اید به شما ارائه می دهد.
تجزیه و تحلیل سایت رقیب شما
هنگامی که مشکلات سایت خود را برطرف کردید، زمان آن است که به تحلیل رقبای SEO خود ادامه دهید. بنابراین، مرحله بعدی کلیک بر روی آن است سایت رقیب را آنالیز کنید بخش. با این کار صفحه جدیدی باز می شود که در آن می توانید URL رقیب خود را وارد کنید.

سپس بر روی آن کلیک کنید تجزیه و تحلیل می کنم دکمه. و مانند جادو، AIOSEO تجزیه و تحلیل عمیق سئو سایت رقیب شما را انجام می دهد و امتیاز کلی سئو سایت را به شما می دهد.
جاسوسی از سایر داده های مهم SEO و عملکرد
از AIOSEO سایت رقیب را آنالیز کنید به شما اجازه می دهد تا در سایت رقیب خود تحقیق کنید و ببینید که چگونه متا تگ ها، عملکرد سایت و غیره خود را بهینه کرده اند. در ادامه نحوه انجام این کار را به شما نشان خواهیم داد.
بررسی سئوی اولیه رقیب خود
که در عمدتا سئو می توانید ببینید که چگونه رقیب شما عنوان SEO و توضیحات متا خود را بهینه کرده است.

همچنین میتوانید معیارهای مهم دیگری مانند طول کاراکتر، کلمات کلیدی در عنوان و توضیحات، برچسبهای H1، برچسبهای H2، ویژگیهای تصویر جایگزین، پیوندهای خارجی و موارد دیگر را بیابید.
با این حال، میتوانید این دادههای سخت را ببینید و آنها را با بهینهسازی خودتان مقایسه کنید و تنظیماتی را انجام دهید که ممکن است کار بهتری انجام داده باشند.
خوب، بیایید به تحلیل سئو بعدی نگاه کنیم.
بررسی سئوی پیشرفته رقیب شما
که در سئوی پیشرفته بخش، ما آن را یک گام جلوتر در جاسوسی از SEO رقبای شما برمی داریم.
به عنوان مثال، در اینجا می توانید ببینید که فایل robots.txt و همچنین برخی متا تگ های Open Graph وجود ندارد.

اما شما همچنین می توانید ببینید که رقیب شما چه کاری انجام داده است که به خوبی با رنگ سبز مشخص شده است. بنابراین از این اطلاعات استفاده کنید و آن را با امتیاز سئوی خود مقایسه کنید و مطمئن شوید که همه چیز با رنگ سبز مشخص شده است.
بررسی عملکرد سایت رقیب شما
همانطور که اکثر صاحبان وب سایت می دانند، سرعت سایت یکی از مهمترین فاکتورهای سئو است. گوگل از سایت هایی که به سرعت در نتایج جستجو بارگیری می شوند، حمایت می کند.
با این حال، می توانید زمان پاسخگویی وب سایت رقیب خود و همچنین سایر معیارهای عملکرد را در آن مشاهده کنید بهره وری بخش.

و میتوانید روی اشکالات کوچک در منوی سمت راست کلیک کنید تا درباره هر معیار عملکرد بیشتر بدانید و توصیههایی برای بهبود آنها دریافت کنید.
نحوه بررسی و “دزدیدن” کلمات کلیدی رقبا (با استفاده از Ahrefs)
حالا به دلیل آمدنت به اینجا…
چک کردن و سرقت کلمات کلیدی رقیب شما
ابزارهای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی زیادی وجود دارد که می توانید برای بررسی کلمات کلیدی که رقبای شما استفاده می کنند و از نظر اخلاقی آنها را “دزدیدن” استفاده کنید. با این حال، ما Ahrefs را توصیه می کنیم. ما همچنین از آن برای نشان دادن این هک قدرتمند SEO استفاده خواهیم کرد.
برای شروع، به Ahrefs » کاوشگر سایت و آدرس سایت خود را وارد کنید. برای اهداف توضیحی، از Ahrefs به عنوان مثال استفاده می کنیم.

سپس بر روی کلیک کنید شکاف محتوایی و URL رقبای برتر خود و URL خود را وارد کنید اما هدف زیر واجد شرایط نیست رشته:

پس از پر کردن این اطلاعات بر روی آن کلیک کنید نمایش کلمات کلیدی دکمه. با این کار صفحه ای با تمام کلمات کلیدی باز می شود که رقبای شما برای آنها رتبه بندی می کنند اما شما رتبه بندی نمی کنید.

سپس آن کلمات کلیدی را در قالب CSV صادر کنید تا بتوانید از آنها برای ایجاد کمپین های SEO موثر استفاده کنید.

این است!
شما از نظر اخلاقی کلمات کلیدی رقبای خود را “دزدیده اید”. اکنون می توانید محتوای مبتنی بر داده ایجاد کنید که برای کلمات کلیدی مهم برای تجارت شما رتبه بندی می کند.
امیدواریم این پست به شما کمک کرده باشد تا یاد بگیرید چگونه کلمات کلیدی رقبای خود را بررسی و سرقت کنید. همچنین ممکن است بخواهید مقالات دیگری را در وبلاگ ما بررسی کنید، مانند نحوه استفاده از طرح فهرستبندی Google Merchant Center در وردپرس و نحوه افزایش CTR ارگانیک خود.
اگر این مقاله برای شما مفید بود، لطفا در کانال یوتیوب ما مشترک شوید. در آنجا آموزش های مفید بیشتری خواهید یافت. شما نیز می توانید ما را دنبال کنید توییترلینکدین یا فیسبوک برای به روز ماندن.