چگونه به راحتی بر رتبه سئو در وردپرس نظارت کنیم

چگونه به راحتی بر رتبه سئو در وردپرس نظارت کنیم


آیا می خواهید بدانید که چگونه رتبه بندی سئو وردپرس را نظارت کنید؟

نظارت بر رتبه بندی سئو برای کمک به ارزیابی اثربخشی استراتژی سئو ضروری است. همچنین به شما کمک می کند هنگام بهینه سازی برای رتبه بندی بهتر، ببینید کدام محتوا و کلمات کلیدی را باید در اولویت قرار دهید.

در این مقاله به شما نشان می دهیم که چگونه به راحتی رتبه های سئو را در وردپرس کنترل کنید.

چرا نظارت بر رتبه بندی سئو مهم است؟

نظارت بر سئو عملی برای پیگیری رتبه بندی و دیده شدن شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) است. این به شما کمک می کند تا تصویر واضحی از اثربخشی استراتژی سئوی خود داشته باشید و ایده ای در مورد اینکه چه چیزی باید بهبود یابد و چگونه آن را بهبود بخشید به شما می دهد.

به عنوان مثال، نظارت بر سئو به شما بینشی در مورد موارد زیر می دهد:

  • ترافیک ارگانیک
  • نرخ کلیک کنید
  • رتبه بندی بر اساس کلمات کلیدی
  • سرعت صفحه
  • و بیشتر

همه اینها اطلاعات مهمی هستند که می توانند به شما در بهبود سئو کمک کنند. و به همین دلیل است که باید بر رتبه سئوی خود نظارت داشته باشید.

چگونه به راحتی بر رتبه سئو در وردپرس نظارت کنیم

آیا برای نظارت بر رتبه بندی سئو وردپرس خود آماده هستید؟

بیایید درست در آن شیرجه بزنیم.

مرحله 1: AIOSEO را نصب کنید

اولین قدم برای نظارت آسان بر رتبه سئوی وردپرس، نصب و فعال سازی All In One SEO (AIOSEO) است.

AIOSEO بهترین افزونه سئو وردپرس در بازار است و بیش از 100 میلیون بار دانلود شده است. میلیون‌ها صاحب وب‌سایت و بازاریاب با تجربه به این افزونه اعتماد دارند تا به آنها کمک کند بر SERP تسلط داشته باشند و ترافیک سایت مرتبط را هدایت کنند. این به این دلیل است که این افزونه دارای بسیاری از ویژگی ها و ماژول های سئو قدرتمند است که به شما کمک می کند وب سایت خود را برای موتورهای جستجو و کاربران بهینه کنید.

یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌های AIOSEO، ماژول آمار جستجوی کاملاً جدید است، یکپارچه‌سازی کنسول جستجوی Google ما.

این ماژول انقلابی ردیابی کلمات کلیدی و سایر داده های SEO را از داشبورد وردپرس شما آسان می کند.

با در اختیار داشتن اطلاعات کنسول جستجوی گوگل، به راحتی می توانید رتبه بندی SEO خود را دقیقاً در وردپرس نظارت کنید.

برای دستورالعمل های گام به گام در مورد نحوه نصب AIOSEO، راهنمای نصب ما را ببینید.

مرحله 2: معیارهای کلی SEO خود را نظارت کنید

پس از نصب و فعال سازی AIOSEO، نظارت بر رتبه سئوی وردپرس شما آسان است. اولین کاری که باید انجام دهید این است که به سمت آن بروید جستجوی آمار در منوی AIOSEO با کلیک بر روی آن به آمار جستجو می‌روید داشبورد.

این داشبورد به شما یک نمای کلی از معیارهای مهم SEO مانند جستجوی برداشت ها، کل کلیک ها، میانگین CTRو موقعیت وسط. همچنین یک نمای کلی از تعداد کلمات کلیدی رتبه بندی شده در موقعیت های مختلف را به شما نشان می دهد. شما می توانید این را در موقعیت های کلیدواژه بخش.

سایر عناصر آمار جستجوی پایه داشبورد شامل الف بهینه سازی پست بخش و خلاصه اجرای محتواو رتبه بندی بر اساس کلمات کلیدی گزارش ها. ما 2 مورد آخر را در زیر پوشش خواهیم داد زیرا آنها بخش عمده ای از نظارت بر سئو را تشکیل می دهند.

مرحله 3: عملکرد محتوا را نظارت کنید

هنگامی که معیارهای کلی سئوی خود را بررسی کردید، می توانید به جنبه های دقیق تر نظارت بر رتبه سئو خود بپردازید. برای انجام این کار، به AIOSEO » آمار جستجو » آمار SEO. سپس به پایین اسکرول کنید اجرای محتوا گزارش.

این اجرای محتوا این گزارش 3 معیار محتوای اصلی را به شما نشان می دهد که عبارتند از:

  • صفحات برتر: این صفحه بهترین عملکرد شما را به شما نشان می دهد.
  • بیشترین باخت: این نشان می دهد که صفحاتی که بیشترین رتبه را از دست می دهند.
  • سودآورترین: این نشان دهنده محتوایی است که در رتبه بندی در حال افزایش است.

این اجرای محتوا گزارش به شما معیارهای کلیدی مانند کلیک می کند، برداشت ها موقعیتو متفرقه (تغییر موقعیت) برای هر صفحه در این گزارش. آنها بینش عمیقی به شما می دهند که دقیقاً با محتوای شما در SERP چه اتفاقی می افتد.

مرحله 4: عملکرد کلمه کلیدی را نظارت کنید

یکی دیگر از جنبه های حیاتی که باید هنگام نظارت بر رتبه بندی سئوی وردپرس خود در نظر داشته باشید، نحوه عملکرد کلمات کلیدی شما در SERP است. شما می توانید این را با رفتن به بررسی کنید AIOSEO » آمار جستجو » رتبه بندی کلمات کلیدی.

اینجا جایی است که شما گزارش دقیقی از تمام کلمات کلیدی خود و عملکرد آنها در SERP دریافت می کنید. به شما نشان می دهد کل کلمات کلیدی شما واجد شرایط هستید جستجوی برداشت هاو موقعیت وسط. این معیارها به شما یک نمای کلی از رتبه شما می دهد.

برای دریافت اطلاعات دقیق تر، به پایین بروید عملکرد کلمه کلیدی بخش. این به شما بینش عمیق تری نسبت به عملکرد کلمات کلیدی جداگانه می دهد. بخش اول این گزارش به شما یک نمای کلی از عملکرد تمام کلمات کلیدی شما می دهد.

معیارهای کلیدی برای هر کلمه کلیدی شامل کلیک می کند، میانگین CTR، برداشت ها، موقعیتو متفرقه.

سپس می توانید روی آن کلیک کنید بیشترین باخت و سودآورترین بخش ها این بخش ها کلمات کلیدی که در رتبه بندی در حال کاهش هستند و بر این اساس در حال بهبود هستند را به شما نشان می دهد.

دانستن اینکه کدام کلمات کلیدی رتبه‌بندی را از دست می‌دهند به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که روی کدام محتوا و کلمات کلیدی تمرکز کنید تا رتبه‌های برتر در SERP را به دست آورید. از سوی دیگر، دانستن اینکه کدام کلمات کلیدی به خوبی رتبه بندی می شوند به شما کمک می کند تا بفهمید کدام استراتژی های سئو کار می کنند تا بتوانید آنها را برای محتوای دیگر خود کپی کنید.

اگر کلمات کلیدی خاصی را تماشا می‌کنید، می‌توانید از ویژگی جستجو برای جستجوی سریع یک کلمه کلیدی خاص و مشاهده رتبه آن استفاده کنید.

مرحله 5: نظارت بر کاهش محتوا

پوسیدگی محتوا زمانی است که محتوا شروع به از دست دادن رتبه بندی در SERP می کند. شما می توانید تاثیر محتوای شکسته را با شناسایی سریع آن و به روز رسانی محتوای خود کاهش دهید. برای انجام این کار، به AIOSEO » جستجوی آمار » رتبه بندی محتوا.

گزارش رتبه‌بندی محتوا داده‌های سئوی زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید از آنها برای نظارت بر پست‌های خود برای نشانه‌های پوسیدگی استفاده کنید. این شامل شاخص هایی مانند:

  • آخرین به روز رسانی از: تاریخ آخرین به روز رسانی URL را نشان می دهد. این به شما کمک می کند تا تأثیر هر تغییری را که در یک صفحه یا پست خاص ایجاد می کنید به راحتی پیگیری کنید.
  • ضرر – زیان: این نشان می دهد که محتوای شما با آن در حال پوسیدگی است. این بر اساس الگوریتم کاهش محتوای اختصاصی ما است که در میان عوامل دیگر، تعداد مقالات و نرخ کلیک (CTR) را در نظر می‌گیرد.
  • رها کردن (%): درصد کاهش/افزایش در نقاط محو محتوا.
  • امتیاز عملکرد: این یک نمای کلی از عملکرد محتوای شما در 12 ماه گذشته است.

این داده ها به شما امکان می دهد به راحتی ببینید که کدام پست ها در رتبه بندی جستجو کاهش می یابند. در نتیجه، می توانید به سرعت آنها را به روز کنید یا قبل از اینکه خیلی دیر شود، بهبود دهید.

این راهنما را برای دستورالعمل های گام به گام در مورد نحوه معکوس کردن افت رتبه بندی کلمات کلیدی بررسی کنید.

و بس!

شما رتبه بندی سئو وردپرس خود را زیر نظر گرفته اید.

امیدواریم این پست به شما در یادگیری نحوه نظارت بر رتبه بندی سئو در وردپرس کمک کرده باشد. همچنین ممکن است بخواهید مقالات دیگری را در وبلاگ ما بررسی کنید، مانند لیست ما از بهترین هک های سئو برای افزایش ترافیک و راهنمای سئوی DIY ما.

اگر این مقاله برای شما مفید بود، لطفا در کانال یوتیوب ما مشترک شوید. در آنجا آموزش های مفید بیشتری خواهید یافت. شما هم می توانید ما را دنبال کنید توییترلینکدین یا فیسبوک برای به روز ماندن.