
آیا می خواهید بدانید که چگونه به درستی سئو را برای زبان ها و کشورهای مختلف تنظیم کنید؟
به طور پیش فرض، وردپرس به شما اجازه می دهد تا سایت خود را به یکی از 180 زبان ایجاد کنید. با این حال، این به شما اجازه نمی دهد که محتوا را به زبان های مختلف ارائه دهید. این باعث میشود که محتوای شما رتبهبندی در زبانهای مناطق هدف شما را دشوار کند.
این مقاله به شما نشان می دهد که چگونه سئو سایت خود را برای زبان های مختلف به درستی تنظیم کنید.
نحوه تنظیم صحیح سئو برای زبان ها و کشورهای مختلف (راه آسان)
اجرای موفقیت آمیز SEO برای زبان ها و کشورهای مختلف مهم است زیرا به شما امکان می دهد تجارت خود را فراتر از منطقه خود توسعه دهید. و به لطف اینترنت، می توانید به راحتی مخاطبان بین المللی را افزایش دهید و از سراسر جهان درآمد کسب کنید.
اما برای اینکه این اتفاق بیفتد، باید محتوای خود را به خوبی در زبان های مختلف رتبه بندی کنید.
در اینجا به شما آموزش می دهیم که چگونه می توانید به راحتی SEO خود را برای زبان های مختلف تنظیم کنید.
مرحله 1: AIOSEO را نصب کنید
اولین قدم برای راه اندازی سئوی بین المللی خود، نصب و فعال سازی All In One SEO (AIOSEO) در وب سایت وردپرسی خود است. AIOSEO بهترین افزونه سئو وردپرس در بازار است.

این افزونه دارای بیش از 3 میلیون بارگیری است و ویژگی های جدید سئو قدرتمند همیشه اضافه می شود.
به همین دلیل است که بسیاری از صاحبان وبسایتهای هوشمند به این افزونه اعتماد میکنند تا به آنها کمک کند رتبه خود را افزایش دهند و ترافیک را به سایتهای خود هدایت کنند.
نمونهای از ویژگیهایی که میتوانید انتظار داشته باشید شامل دستیار پیوند برای پیوند داخلی خودکار، مدیر تغییر مسیر قدرتمندی است که اجرای تغییر مسیرها را بسیار آسان میکند و موارد دیگر.
و هنگامی که صحبت از راه اندازی SEO برای زبان ها و کشورهای مختلف می شود، اینجاست که AIOSEO از سایر افزونه های سئو وردپرس در بازار برتری دارد. یکی از دلایل اصلی این امر قابلیتی به نام ترجمه API است. این ویژگی به افزونه های ترجمه شخص ثالث اجازه می دهد تا به داده های AISEO شما متصل شوند تا بتوانند داده های SEO شما را به درستی ترجمه کنند.
این یک عنصر کلیدی برای برنده شدن در سئوی چند زبانه است.
برای دستورالعمل های دقیق در مورد نصب AIOSEO، راهنمای نصب ما را ببینید.
جادوگر راه اندازی شما را در تمام مراحلی که برای پیکربندی تنظیمات سئوی عمومی سایت خود باید طی کنید، راهنمایی می کند. به عنوان مثال، ویزارد به شما کمک می کند سئو را در صفحه اصلی خود پیکربندی کنید. این شامل بهینه سازی شما نیز می شود پیش نمایش قطعه، عنوان صفحهو توضیحات متا.
سپس می توانید سایر جنبه های سئو سایت خود را تغییر دهید. به عنوان مثال، می توانید طرح بندی سایت خود را تنظیم کنید. نشانه گذاری طرحواره به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا درک بهتری از وب سایت شما داشته باشند. همچنین به آنها کمک می کند تا نتایج غنی صفحات شما را در SERP نشان دهند. با AIOSEO می توانید کارهای بیشتری برای بهبود سئوی زبان های مختلف انجام دهید. مثالها عبارتند از:
با AIOSEO، تسلط بر SERP ها در کشورها و زبان های مختلف بسیار آسان تر می شود.
2. زبان ها و کشورهای مورد نظر را انتخاب کنید
یکی از جنبههای مهم راهاندازی مؤثر سئوی چندزبانه، این است که بدانید ترافیک بینالمللی شما از کجا میآید.
شما به راحتی می توانید با استفاده از ابزاری مانند Google Analytics به این موضوع پی ببرید. برای انجام این کار، به مخاطب » Geo. در اینجا با 2 گزینه روبرو خواهید شد – زبان و محل.

ما به شما توصیه می کنیم که هر دو را بررسی کنید تا ایده بهتری از ترافیکی که باید هدف قرار دهید به دست آورید. به ستونی نگاه کنید که درصد ترافیک هر منبع را به شما می دهد تا شما را در زبان ها و مکان های مورد نظر راهنمایی کند.
3. افزونه چند زبانه را نصب کنید
برای تنظیم صحیح سئوی خود برای زبان ها و کشورهای مختلف، باید یک افزونه چند زبانه نصب کنید. پلاگین های چند زبانه به شما کمک می کنند محتوا را به زبان های مختلف ارائه دهید. در مورد نوع افزونه چند زبانه ای که می توانید استفاده کنید، 2 گزینه دارید:
- افزونه های ترجمه خودکار: آنها از ابزارهای هوش مصنوعی مانند Google Translate برای ترجمه خودکار محتوای شما استفاده می کنند. به عنوان مثال می توان به GTranslate و Lingotek اشاره کرد.
- پلاگین برای ترجمه دستی: این به شما امکان می دهد ترجمه های خود را به صورت دستی کنترل کنید. این منجر به ترجمه با کیفیت بالاتر و بهینه سازی بهتر برای موتورهای جستجو می شود. به عنوان مثال می توان به WPML و TranslatePress و سایر موارد اشاره کرد.
اکنون که ابزارهایی را که برای راه اندازی صحیح سئو در یک سایت چند زبانه نیاز دارید، می شناسید، نمونه ای از نحوه انجام این کار با استفاده از AIOSEO و WPML را به شما نشان می دهیم.
راه اندازی سئو برای زبان های مختلف با استفاده از AIOSEO و WPML
پس از نصب AIOSEO و پلاگین چند زبانه انتخابی خود، اکنون می توانید ادامه دهید و SEO خود را برای زبان ها و مکان های مختلف تنظیم کنید. در این مورد از WPML به عنوان مثال استفاده خواهیم کرد. یکی از دلایل این امر این است که WPML به راحتی با AIOSEO ادغام می شود.
4. تنظیمات سئو صفحه خود را با استفاده از AIOSEO تنظیم کنید
برای شروع، پست یا صفحه خود را ویرایش کنید. سپس به پایین اسکرول کنید تنظیمات AIOSEO » عمومی. زیر عمومی سپس می توانید SEO را برای پست یا صفحه تنظیم کنید. این شامل مواردی مانند عنوان پست، توضیحات متا و کلمات کلیدی است.

همچنین می توانید تنظیمات فیس بوک و توییتر خود را روی آن تنظیم کنید اجتماعی بخش. اینها عبارتند از عنوان، توضیحات، منبع تصویر، URL ویدیو و موارد دیگر.

پیکربندی تنظیمات شبکه اجتماعی به شما کمک میکند تا تعامل و اشتراکگذاری را بهینه کنید. این کار باعث افزایش ترافیک سایت شما و افزایش سئو می شود.
5. پلاگین چند زبانه (WPML) خود را تنظیم کنید
پس از نصب WPML، باید افزونه را راه اندازی کنید. برای شروع، روی WPML در داشبورد وردپرس خود کلیک کنید و WPML شما را در 7 مرحله از طریق فرآیند راه اندازی راهنمایی می کند.

هنگامی که فرآیند راه اندازی WPML را تمام کردید، می توانید به راه اندازی سایت خود برای سئوی چند زبانه بروید.
6. سایت خود و تنظیمات سئوی آن را با WPML ترجمه کنید
با پیکربندی تنظیمات کلی برای AIOSEO و WPML، اکنون می توانید محتوای خود را برای سایر زبان ها و کشورها بهینه کنید. می توانید این کار را برای هر صفحه و پستی که ایجاد می کنید با رفتن به نوار کناری ویرایشگر و گسترش آن انجام دهید زبان بخش.

با پیمایش به پایین تنظیمات زبان را پیدا خواهید کرد از ویرایشگر ترجمه WPML استفاده کنید سوئیچ می کنم. تنظیم خواهد شد بر به طور پیش فرض، به این معنی که WPML به طور خودکار از تمام ترجمه های شما مراقبت می کند.

غیرفعال کردن ویرایشگر WPML به شما امکان می دهد وب سایت خود را به صورت دستی ترجمه کنید. این شامل ویژگی های SEO، تنظیمات رسانه های اجتماعی، و همچنین محتوای صفحه و مقاله می شود.

اگر ترجمه های خود را به صورت دستی انجام می دهید، فرآیند را برای همه زبان هایی که می خواهید اضافه کنید، تکرار کنید. در غیر این صورت، اگر به صورت خودکار سایت خود را ترجمه کنید، WPML از همه چیز مراقبت خواهد کرد. فقط دوباره چک کنید و مطمئن شوید که ترجمه ها درست هستند. اگر نه، می توانید ترجمه ها را ویرایش کنید.
پس از اتمام کار، کلیک کنید تمام کردنو بس!
شما سئوی خود را برای زبان ها و کشورهای مختلف تنظیم کرده اید.
امیدواریم این مقاله به شما در درک نحوه تنظیم سئو برای زبان ها و کشورهای مختلف کمک کرده باشد. پس از تکمیل مراحل این آموزش، ممکن است بخواهید سایر راهنماهای ما را بررسی کنید. برخی از نمونه های مفید شامل چک لیست سئوی محلی ما و راهنمای ما برای مقابله با پارامترهای URL غیر ضروری در کنسول جستجوی گوگل است.
اگر این مقاله برای شما مفید بود، لطفا در کانال یوتیوب ما مشترک شوید. در آنجا آموزش های مفید بیشتری خواهید یافت. شما هم می توانید ما را دنبال کنید توییترلینکدین یا فیسبوک برای به روز ماندن.