
بر کسی پوشیده نیست که ما در رکود هستیم. و در حالی که برخی از مشاغل با مشکل مواجه هستند، برخی دیگر پیشرفت می کنند. چگونه این کار را انجام می دهند؟ آنها حتی در مواقع سخت به بازاریابی تهاجمی تجارت خود ادامه می دهند. در این مقاله، نحوه بازاریابی کسب و کار خود در دوران رکود و مزیت های رقابتی سرمایه گذاری بیشتر در بازاریابی خود در دوران رکود اقتصادی را مورد بحث قرار خواهیم داد.

وقتی پول کم است، شرکتها اغلب به دنبال راههایی برای کاهش هزینههای غیرضروری هستند – و متأسفانه، بازاریابی معمولاً اولین چیزی است که کاهش مییابد. اما در دوران رکود، این یک اشتباه بزرگ است. عقب نشینی از تلاش های بازاریابی شما به معنای دیده شدن کمتر برای مشتریان جدید و فعلی است. حتی می تواند به مردم بفهماند که شما برای کار بسته هستید در حالی که باید دقیقاً برعکس ارتباط برقرار کنید.
بیایید بحث کنیم که چرا وقتی اوضاع تاریک به نظر می رسد، سرمایه گذاری بیشتر در تلاش های بازاریابی خود بسیار مهم است و چگونه می توان کسب و کار خود را با موفقیت بازاریابی کرد.
چرا سرمایه گذاری بیشتر در رکود اقتصادی؟
اگر کسب و کار شما با مشکل مواجه است، ممکن است فکر سرمایه گذاری بیشتر در بازاریابی را غیر منطقی بدانید. اما اکنون بهترین زمان برای پیشی گرفتن از رقبا است.
رقبای شما احتمالاً تلاش های بازاریابی خود را کاهش می دهند، به این معنی که سر و صدای کمتری برای رقابت وجود دارد. و از آنجایی که مردم زمان بیشتری را در خانه می گذرانند، زمان بیشتری را نیز به صورت آنلاین می گذرانند. این به این معنی است که اگر محتوای شما را منتشر کنید، احتمال زیادی وجود دارد که با محتوای شما روبرو شوند.
زمانی که بازار بهبود یابد و وارد دوره رشد اقتصادی شود، کسب و کار شما در موقعیت بهتری برای گسترش خواهد بود. علاوه بر این، شما احتمالاً نه تنها سهم بازاری را که از دست دادهاید به دست خواهید آورد، بلکه آن را افزایش خواهید داد.
چگونه کسب و کار خود را تبلیغ کنیم
بیایید با آن روبرو شویم: تقریباً هر صنعتی از مارک ها و محصولاتی که عملکرد مشابهی دارند اشباع شده است. به دنبال لقمه؟ رانندگی را در هر جهتی شروع کنید و در نهایت غذا پیدا خواهید کرد. به دنبال برقکار هستید؟ یک جستجوی سریع انجام دهید و آنها را در منطقه خود پیدا خواهید کرد. آیا می خواهید موهای سگ خود را صورتی و بنفش رنگ کنید؟ با تاسف فیدو کوچک، در سرتاسر کشور آرایشگران حیوانات خانگی وجود دارند که به هوس های شما پاسخ خواهند داد.
نکته این است: کسب و کار شما ممکن است یک در میلیون باشد، اما احتمالاً منحصر به فرد نیست. برند شما چیزی است که باید شما را متمایز کند. یافتن و بازاریابی صدای منحصر به فرد خود چیزی است که به شما در صنعت شما دست برتر می دهد. و حفظ صدا در هنگام اختلافات فرصت های بیشتری برای ایجاد وفاداری فراهم می کند.
با این حال، زمانی که اقتصاد کند می شود، عادات خرج کردن مردم تغییر می کند. آنها با پول خود محتاط تر می شوند و کمتر خریدهای فوری انجام می دهند. این بدان معناست که همان روش های بازاریابی ممکن است در زمان های سخت کارایی نداشته باشند. کسب و کارها باید بیشتر کار کنند و خلاقیت بیشتری داشته باشند تا مورد توجه قرار گیرند. پس چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟ بیایید بهترین روش های بازاریابی را که کسب و کارها می توانند برای تبدیل مشتریان به تبدیل استفاده کنند، ارزیابی کنیم.
جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها
داده ها باعث بازاریابی می شوند. اما در زمان بحران اقتصادی، آنچه دیروز مؤثر بود، ممکن است لزوماً امروز کارساز نباشد. پس چگونه میتوان در قلمرو ناشناخته حرکت کرد؟ با آنچه می دانید شروع کنید.
نکته کلیدی برای به دست آوردن سود بیشتر برای دلار بازاریابی، بله است تجزیه و تحلیل داده هایی که از مشتریان گذشته و حال جمع آوری کرده اید – سپس تاثیری که استراتژی های گذشته می تواند امروز داشته باشد را آزمایش کنید. در حالی که تاکتیک های آزمایش شده و واقعی شما ممکن است در حال حاضر به اندازه کافی موثر نباشند، این اولین قدم منطقی است که ببینید آیا آنها همچنان برای شما کار می کنند یا خیر. برای درک اینکه مشتریان شما با چه پلتفرم ها و استراتژی هایی بیشتر درگیر هستند، وقت بگذارید. به دنبال گرایشها و بینشهایی باشید که کمپینهای آینده را مطلع میکند.
اگر از نتایج کمپین های گذشته خود تحت تأثیر قرار نگرفته اید، وقت آن است که دوچشمی خود را پاک کنید و به رقابت خود نگاه کنید. ببینید رقبای شما چه کاری انجام می دهند که به آنها کمک کرده یا به آنها آسیب رسانده است. هنگامی که فهمیدید چه چیزی به آنها مزیت رقابتی می دهد، دارایی ها یا کمپین های مشابهی را با استفاده از صدای خودتان ایجاد کنید.
طراحی سایت
اگر در مورد تاکتیکهای بازاریابی جدید تحقیق کردهاید یا با آژانسهای بازاریابی دیجیتال کار کردهاید و هنوز نتایجی را که میخواهید مشاهده نکردهاید، وقت آن است که داراییای را که همه مشتریان شما اولین تعامل آنلاین خود را با آن دارند، ارزیابی کنید: وبسایت شما!
تجربه کاربری تاثیر زیادی بر خریدار شدن یا نشدن مرورگر دارد.
در مورد آن فکر کنید: هنگامی که “آژانس طراحی وب نزدیک من” را جستجو می کنید، انتظار دارید صفحات نتایج جستجو را ببینید که مملو از پیوندهایی به وب سایت های چشم نواز و پاسخگو با کپی جذاب و جریان کاربر واضح است. اما تصور کنید که روی اولین لینک کلیک کنید و به سایتی ضعیف منجر شود که پاسخگو نیست، پر از لینک های شکسته است و ناوبری واضحی ندارد. اولین غریزه شما چه خواهد بود؟ شما می توانید آن دکمه برگشت را در کمترین زمان بشکنید! این چیزی است که به عنوان “نرخ پرش” شناخته می شود و معیار مهمی است که هنگام بررسی وب سایت خود باید در نظر داشته باشید!
کاربران جدید – و حتی برخی از کاربران بازگشته – هنوز به برند شما وفادار نیستند. شما باید فوراً آنها را مطلع کرده و آنها را درگیر کنید تا آنها را در سایت خود جستجو کنید. هر چه بیشتر در سایت شما بمانند، احتمال اینکه به مشتری تبدیل شوند بیشتر می شود.
در اینجا چند معیار وجود دارد که باید هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا وب سایت شما دلیل بن بست بازاریابی شما است، به آنها توجه کنید:
- سرعت بارگذاری صفحه – هر صفحه از وب سایت شما باید در کمتر از 3 ثانیه بارگیری شود.
- نرخ ترک تحصیل – درصد بالا هر چیزی بالاتر از 55٪ است.
- میانگین زمان در صفحه – کاربران باید حدود یک دقیقه در هر یک از صفحات شما وقت بگذارند.
- پاسخگو – با توجه به اینکه بیش از 50٪ از مردم از وب سایت ها در دستگاه های تلفن همراه خود بازدید می کنند، وب سایت شما باید متناسب با هر دستگاهی که کاربر روی آن است تنظیم شود.
- جریان کاربر را پاک کنید – اگر بازدیدکننده ای وارد یک وب سایت شود و هیچ تماس واضحی برای اقدام یا جریان کاربر وجود نداشته باشد، آنها را ترک خواهند کرد. از دوستان، اعضای خانواده یا همکاران بخواهید تا نظرات خود را در مورد وب سایت شما به شما ارائه دهند. این چک لیست صفحه فرود را بررسی کنید یا از ممیزی رایگان وب سایت TheeDigital استفاده کنید!
بازاریابی محتوا
ماموریت گوگل «سازماندهی اطلاعات جهان و قابل دسترس و مفید کردن آن برای همه است». در ماه مه 2022، موتور جستجوی Titan یک بهروزرسانی الگوریتم منتشر کرد که تأکید بیشتری بر محتوای با کیفیت دارد. بنابراین اگر می خواهید در SERP ها رتبه بالاتری کسب کنید، زمان آن فرا رسیده که روی محتوای بهتر سرمایه گذاری کنید.
محتوایی ایجاد کنید که مخاطبان هدف شما را آموزش دهد و به آنها اطلاع دهد. به آنها نشان دهید که چگونه محصول یا خدمات شما می تواند به آنها در صرفه جویی در هزینه یا بهبود زندگی کمک کند. اگر بتوانید مشکلی را که آنها با آن روبرو هستند حل کنید، به احتمال زیاد با شما تجارت خواهند کرد.
انواع بازاریابی محتوا:
- محتوای ارزشمند وبلاگ
- خبرنامه ماهانه
- خبرنامه تبلیغاتی
- ویدئوهایی برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
- اینفوگرافیک اطلاعاتی
بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
از رسانه های اجتماعی برای ارتباط با مخاطبان خود و ایجاد روابط استفاده کنید. نکات و منابع مفیدی را برای کمک به آنها در این دوران دشوار به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که پیشنهادات و معاملات ویژه ای را نیز ارسال کنید تا آنها را ترغیب به خرید از شما کند.
مراقب باشید که تلاش های بازاریابی خود را بیش از حد ضعیف گسترش ندهید. در حالی که این بهترین روش است که رسانه های اجتماعی خود را در چندین پلتفرم ادعا کنید، مطمئن شوید که روی پلتفرم هایی تمرکز می کنید که مخاطبان شما به طور فعال در آن درگیر هستند. به یاد داشته باشید، باید به سوالات خدمات مشتری، نظرات و تعاملات با محتوایی که به اشتراک می گذارید پاسخ دهید.
بازاریابی ایمیلی
مشتریان و مشتریان خود را از آنچه در کسب و کار شما می گذرد به روز نگه دارید. اطلاعات مفید، معاملات و کوپن هایی را که می توانند استفاده کنند برای آنها ارسال کنید. اگر مکان فیزیکی دارید، آنها را از ساعات کاری خاص یا تغییرات کاری مطلع کنید. و اگر محصولات را به صورت آنلاین می فروشید، پیدا کردن و خرید آنچه به دنبال آن هستند را برای آنها آسان کنید.
سئو
اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه شده است. این به افراد کمک میکند وقتی کسبوکارهایی مانند شما را جستجو میکنند، شما را پیدا کنند. از کلمات کلیدی مرتبط در عناوین و توضیحات خود استفاده کنید و مرتباً محتوای جدید ایجاد کنید.
بهینه سازی موتور جستجو بسیار عمیق تر از کلمات کلیدی و محتوای تازه است. کیفیت محتوایی که ایجاد می کنید، سرعت صفحه و ترافیک کاربر همگی بر نحوه فهرست بندی وب سایت شما توسط موتورهای جستجو تأثیر می گذارد. به همین دلیل است که کمک گرفتن از یک آژانس با تجربه سئو اغلب بهترین راه برای سرمایه گذاری زمان و پول بازاریابی شما است.
تبلیغات پولی
روی تبلیغات پولی سرمایه گذاری کنید تا مخاطبان بیشتری را جذب کنید. تبلیغات گوگل و تبلیغات فیس بوک دو گزینه محبوب هستند، اما اگر مخاطبان هدف شما در لینکدین، پینترست یا تیک توک هستند، تقریباً در هر پلتفرم و موتور جستجو فرصت هایی برای تبلیغات وجود دارد. فقط مطمئن شوید که نتایج خود را دنبال کنید تا بدانید چه چیزی موثر است و چه چیزی خوب نیست.
کلام آخر: چگونه کسب و کار خود را در شرایط رکود تبلیغ کنیم؟
در دوران رکود اقتصادی، اقتصاد متوقف نمی شود. مردم هنوز مردم هستند – و پول خرج خواهند کرد. زمانی که قصد خرید دارند، مطمئن شوید که برند شما در بالای ذهن آنها و در نتایج جستجوی آنها قرار دارد.
در حالی که بازاریابی در دوران رکود می تواند چالش برانگیز باشد، غیرممکن نیست. با استفاده از نکات و استراتژی های بالا، می توانید به رشد کسب و کار خود ادامه دهید، حتی در مواقع سختی. بنابراین تسلیم نشوید – فقط بازاریابی را ادامه دهید!
اگر به بینش عمیق تر یا کمک در مورد بازاریابی دیجیتال خود نیاز دارید، با آژانس بازاریابی و طراحی وب TheeDigital تماس بگیرید! ما با انجام ممیزی رایگان از وب سایت و دارایی های دیجیتال شما شروع می کنیم. سپس یک تماس رایگان با ما برنامه ریزی کنید تا بتوانیم در مورد حسابرسی، وضعیت فعلی، اهداف و نحوه همکاری با یکدیگر برای تبدیل رکود به درآمد صحبت کنیم!
یک ممیزی وب سایت رایگان دریافت کنید
شما فقط یک کلیک با توصیه هایی برای بهبود عملکرد آنلاین خود فاصله دارید.