چرا محتوای تکراری برای سئو مضر است؟

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
چرا محتوای تکراری برای سئو مضر است؟


یک گرافیک که می گوید "چرا محتوای تکراری برای سئو مضر است؟"

محتوای تکراری نه تنها از منظر سرقت ادبی یک مشکل است، بلکه بر سئوی وب سایت نیز تأثیر منفی دارد. اما چرا محتوای تکراری وب سایت برای سئو یا بهینه سازی موتور جستجو مضر است؟

موتورهای جستجو از محتوا استفاده می کنند تا تصمیم بگیرند که کدام صفحه با عبارت جستجو در نتایج جستجو نمایش داده شود. داشتن دو صفحه در یک وب‌سایت که دقیقاً محتوای یکسانی دارند – یا حتی متنی که بیش از حد مشابه است – می‌تواند موتورهای جستجو را گیج کند و به رتبه‌بندی جستجوی شما آسیب برساند.

هدف یک موتور جستجو خزیدن در وب و یافتن بهترین پاسخ برای یک جستجو است. با این حال، هنگام ارائه چندین صفحه با محتوای تکراری، موتورهای جستجو گیج می شوند و انتخاب می کنند که صفحات را به طور کامل دور بزنند. اگر چندین صفحه با پاسخ دقیقاً یکسان وجود دارد، کدام یک باید اعتبار داده شود؟ هیچ کدام.

نتیجه این است که همه صفحاتی که از محتوای یکسانی استفاده می‌کنند تنزل رتبه پیدا می‌کنند، در حالی که وب‌سایت دیگری با محتوای منحصربه‌فرد در رتبه‌بندی بالاتری قرار می‌گیرد زیرا برای جستجوی جستجو ارزشمندتر دیده می‌شود. این برای جستجوگر یا صاحب وب سایت با معتبرترین اطلاعات مفید نیست.

چرا محتوای تکراری مشکل ساز است؟

محتوای تکراری مهم است زیرا نه تنها موتورهای جستجو را در مورد رتبه بندی سایت گیج می کند، بلکه آنها همچنین نمی دانند که آیا معیارهای پیوند را به یک صفحه نشان دهند یا آنها را بین نسخه های مختلف پخش کنند. موتورهای جستجو نیز نمی دانند که کدام نسخه ها را بگنجانند و کدام را از فهرست خود حذف کنند.

محتوای تکراری از نظر رتبه بندی و کاهش ترافیک به صاحبان سایت آسیب می رساند. از آنجایی که موتورهای جستجو به ندرت چندین نسخه از یک محتوا را نمایش می دهند، مجبور می شوند انتخاب کنند که کدام نسخه بهترین عملکرد را دارد. این بدان معنی است که سایر موارد تکراری کمتر دیده می شوند. همچنین، انصاف لینک تحت تأثیر قرار می گیرد زیرا سایت های دیگر باید بین محتوای تکراری یکی را انتخاب کنند. پیوندهای ورودی به چندین قطعه اشاره می کنند، نه فقط یک مورد، که می تواند بر روی دید جستجوی یک قطعه خاص از محتوا تأثیر بگذارد.

محتوای تکراری چگونه اتفاق می افتد؟

محتوای تکراری به ندرت عمدی انجام می شود. اما هنوز آنقدر اتفاق می افتد که مشکل ساز باشد.

آیا طراحی مجدد وب سایت را انجام داده اید؟ اگر نسخه سایت شما به درستی در کنسول جستجوی گوگل تنظیم نشده باشد، ممکن است به دلیل فعال بودن همزمان نسخه های تکراری وب سایت خود، از رتبه های جستجوی پایین تری رنج ببرید. اطمینان حاصل کنید که شرکت طراحی وب سایت شما می داند که چگونه نسخه صحیح سایت را تنظیم کند و نقشه سایت صحیح را به فهرست جستجوی گوگل ارسال کند.

این سناریوهای رایج دیگر را که می تواند منجر به محتوای تکراری شود را بررسی کنید:

نسخه های مختلف سایت

برخی از سایت‌ها “www” را به عنوان بخشی از آدرس دارند، در حالی که برخی دیگر ندارند. اگر سایت شما نسخه های جداگانه ای دارد و محتوای یکسانی در هر دو سایت وجود دارد، در هر صفحه موارد تکراری ایجاد کرده اید. همین امر را می توان در مورد سایت هایی با http:// و https:// نیز گفت. ممکن است در آنجا نیز با مشکلات محتوای تکراری مواجه شوید. همانطور که در بالا ذکر شد، این می تواند به راحتی پس از طراحی مجدد وب سایت یا هنگام تغییر از یک نسخه غیر ایمن به یک نسخه امن سایت شما اتفاق بیفتد.

تغییرات URL

مشکلات محتوای تکراری می تواند نتیجه پارامترهای URL مانند ردیابی کلیک و برخی کدهای تجزیه و تحلیل باشد. این ممکن است مربوط به خود پارامترها و همچنین ترتیب ظاهر شدن آنها در URL باشد. نسخه‌های قابل چاپ محتوا نیز می‌توانند باعث ایجاد مشکلات محتوای تکراری در هنگام فهرست‌بندی چند نسخه از صفحات شوند.

برای جلوگیری از ایجاد محتوای تکراری این مشکل، از افزودن پارامترهای URL یا نسخه های جایگزین URL ها خودداری کنید.

در وردپرس و برخی سیستم های دیگر گزینه ای برای صفحه بندی نظرات وجود دارد. این ممکن است منجر به محتوای تکراری در URL مقاله شود.

اسلش های بسته در مقابل اسلش های غیر بسته

URL ها با و بدون اسلش های دنباله دار از نظر گوگل منحصر به فرد هستند. اگر محتوای شما در URL ها با اسلش های انتهایی و بدون در دسترس باشد، با محتوای تکراری مشکل خواهید داشت.

بومی سازی

اگر سایت شما دارای محتوای مشابه با افرادی از مکان های مختلف است که به یک زبان صحبت می کنند، این می تواند منجر به محتوای تکراری شود. داشتن نسخه‌های مختلف سایت برای افراد در سه کشور مختلف با تفاوت‌های جزئی، منجر به نسخه‌هایی می‌شود که تقریباً تکراری هستند.

نحوه رفع مشکلات محتوای تکراری

در نهایت، مهم نیست که چگونه به محتوای تکراری رسیدید، نکته مهم این است که قبل از اینکه رتبه‌بندی سئو شما را خراب کند، آن را برطرف کنید. ابتدا باید مشخص کنید که کدام نسخه تکراری و کدام نسخه اصلی است. هنگامی که آن را مرتب کردید، چند گزینه دارید.

اجازه نده که این اتفاق بیفتد

ساده ترین راه برای جلوگیری از محتوای تکراری، جلوگیری از وقوع آن در وهله اول است. این به معنای بررسی شناسه‌های جلسه، صفحات قابل چاپ تکراری و صفحه‌بندی است. همچنین می توانید بررسی کنید که آیا پارامترهای شما به ترتیب متفاوتی هستند. اطمینان حاصل کنید که هر کسی که سایت شما را برنامه ریزی می کند، پارامترها را به همان ترتیب قرار می دهد. اینها چیزهای ساده ای هستند که می توانند در مورد محتوای تکراری کمک زیادی کنند.

301 تغییر مسیر

می توانید یک تغییر مسیر 301 از صفحه تکراری به صفحه محتوای اصلی تنظیم کنید. این می تواند به شما کمک کند تا مسائل خود را مرتب کنید زیرا وقتی چندین صفحه که می توانند رتبه بندی شوند در یک صفحه ترکیب شوند، رقابت با یکدیگر را متوقف می کنند و ارتباط بیشتری ایجاد می کنند.

Rel = “متعارف”

استفاده از ویژگی rel=canonical همچنین می تواند به مقابله با محتوای تکراری کمک کند. این به موتورهای جستجو می‌گوید که یک صفحه باید به عنوان یک کپی از یک URL خاص در نظر گرفته شود و همه پیوندها و شاخص‌های محتوایی که موتورهای جستجو برای آن صفحه اعمال می‌کنند باید به آن URL خاص نسبت داده شوند. ویژگی rel=”canonical” بخشی از سرفصل HTML یک صفحه وب است.

نکته اصلی: با یک آژانس بازاریابی دیجیتال تماس بگیرید

اگر می خواهید وب سایتی با کیفیت داشته باشید، آگاهی از مسائل محتوای تکراری و اینکه چرا آنها می توانند برای رتبه بندی سئو شما مشکل ساز باشند، بسیار مهم است. اجتناب از مشکلاتی که می تواند منجر به محتوای تکراری شود و رفع آنها در صورت بروز می تواند از آسیب طولانی مدت به سایت شما جلوگیری کند.

آیا وب سایت شما قبلاً توسط گوگل به عنوان یک سایت تکراری پرچم گذاری شده است؟ با نحوه حذف پنالتی گوگل از سایت خود آشنا شوید.

اگر برای رفع مشکلات محتوای تکراری به کمک نیاز دارید، با کارشناسان بازاریابی دیجیتال در TheeDigital تماس بگیرید. کارشناسان سئوی ما دقیقاً می دانند که چگونه می توانند مشکلات فرانت اند و بک اند را که وب سایتی که مشکلات محتوای تکراری را ارائه می دهد برطرف کنند. اگر آماده حل مشکلات و دیدن نتایج هستید، همین امروز با ما تماس بگیرید!

با متخصصان سئو و بازاریابی اینترنتی در TheeDigital در رالی، NC به شماره 919-341-8901 تماس بگیرید یا برای شروع فرم زیر را پر کنید.

فیلدها با ستاره مشخص شده اند

مورد نیاز هستند.

اطلاعات شما صرفاً به منظور ارائه خدمات شرح داده شده در این وب سایت جمع آوری می شود.

اطلاعات شخصی شما کاملاً محرمانه نگهداری می شود. ما هرگز اطلاعات شما را منتشر نمی کنیم، به اشتراک نمی گذاریم یا به دیگران نمی فروشیم. ما هم از اسپم متنفریم!