رسانه های اجتماعی یکی از محبوب ترین ابزارهای بازاریابی رایگان در اطراف هستند و در هدایت بازدید از وب سایت شما نقش دارند. راستی اگر به واسطه یکسری افزونه های سئو مثل Rank Math، آمار سرچ کنسول و یا بقیه ابزارهای گوگل رو در پیشخوان وردپرس ادغام کردید، باید بگم که به گفته سازندگان افزونه Site Kit، از این نظر اختلالی وجود نداره؛ یعنی میتونید از Site Kit در کنار سایر افزونه های مشابه استفاده کنید. در متنی که قرار است از آن به خودتان لینک دهید از کلمات lsi استفاده کنید تا گوگل مطمئن شود که این لینک با کسب و کار شما ارتباط دارد. سوال۳۱: ویژگی تکمیل خودکار گوگل (autocomplete feature) چیست؟ لینک سازی در سئو چیست؟ هدف از نوشتن این مقاله آموزشی این است که شما را در مسیر صحیح لینک سازی قرار دهد. مثلاً در ابتدا استفاده از لینک سازی در دایرکتوریهای وب را گوگل پیشنهاد کرده بود ولی بعد از مدتی که سئوکاران در استفاده از آن زیادهروی کردند، گوگل نیز تاثیر این کار را کم و شاید بتوان گفت کاملاً بیاثر کرد. در مقالات آینده درباره اینکه چه تکنیکهایی در لینک سازی از نظر گوگل خطا محسوب میشود، صحبت خواهیم کرد.
موتورهای جستجو با دو روش از لینک استفاده میکنند: برای پیدا کردن صفحات جدید و کمک به فهمیدن اینکه یک صفحه وب، در نتایج موتور جستجو چه رتبهای باید بگیرد. شاید بهتر باشد این طور بگوییم که اگر سایتهای با کیفیتتری به شما لینک کنند، احتمال اینکه در نتایج جستجو در رتبه بهتری قرار بگیرید، بیشتر خواهد شد. این موضوع وجود دارد که اگر یک روش در دستور کاری نباشد صرفا غیرقانونی نیست اما اگر گوگل متوجه مشکوک بودن قضیه بشود به سایت شما واکنش نشان می دهد و از امتیاز شما می کاهد. درسته که یوتیوب به صورت رایگان در اختیار افراد قرار دارد اما همین رایگان بودن محدودیت هایی را بوجود آورده است. IDF (امتیازهای مدلسازی موضوع در محتوا)، کیفیت محتوا، مرتبط بودن محتوا و … مثلاً PageRank، کیفیت لینکها، توزیع متن انکر، کیفیت منابع لینک و … 3. متن قابل رویت یک لینک یا انکر تکست (Visible/anchor text of link): متنی که کاربران در صفحه میبینند و اگر بخواهند لینکی را باز کنند، باید روی آن کلیک کنند. 2. موقعیت ارجاع لینک (Link referral location): «href» مخفف hyperlink reference است و متن داخل علامت دبل کوتیشن یا ” ” نشان دهنده آدرسی URLای است که لینک به آن ارجاع داده میشود.
البته برای این کار فقط به محتوای صفحه توجه نمیکنند بلکه به تعداد لینکهایی که در وبسایتهای دیگر به آن صفحه اشاره کردهاند و نیز به کیفیت آن لینکها توجه میکنند. معمولاً ظاهر این کلمه با متنهای بدون لینک، متفاوت است، در گذشته، کلمات دارای لینک معمولاً به رنگ آبی و به صورت زیرخطدار بودند ولی امروزه در سایتهای مختلف، حالت نمایش لینکها را سفارشی میکنند. برای درک اهمیت لینک سازی، لازم است در ابتدا روش ساخت لینک، نحوه مشاهده لینک توسط موتورهای جستجو و آنچه از آن برداشت میشود را درک کنیم. شروع میشود که نشاندهنده این است که این لینک، مربوط به خود آن صفحه است و شما را به بخش دیگری از همان صفحه هدایت میکند. اکنون که می دانید سئو SEO چگونه تغییر کرده است و به جای رتبه بندی فقط از شرکت سئو SEO خود منجر به فروش می شوید ، سوالی که باید بپرسید این است که “چه مدت طول می کشد تا سئو SEO تولید سرنخ و فروش کند؟ و به طور طبیعی و استاندارد از کلمات کلیدی، بک لینکها، جذب ترافیک ارگانیک، تمرکز برای تولید محتوا و همچنین برای بازاریابی رتبه سایت را بدست آورید اگر چه این فرایند طولانی است ولی نتیجه به دست آمده تقریبا همیشگی میباشد.
لینک سازی به فرایند به دست آوردن هایپرلینک (Hyperlink: کلماتی که دارای لینک باشند) از وبسایتهای دیگر برای وبسایت خود گفته میشود. موتورهای جست و جو از صفحاتی که تنها به سایت های بسیاری لینک کرده اند و خود لینک های ورودی کمی دارند، صرف نظر می کنند. تجزیه و تحلیل ماز (Moz Analysis): پیج آتوریتی و دامین آتوریتی را شناسایی می کند و لینک های ورودی که توسط Moz برتر رتبه بندی شده را برجسته می کند. 1. شروع تگ لینک (Start of link tag): به این تگ در html، تگ انکر یا لنگر (anchor tag) یا تگ a گفته میشود و در واقع تگ لینک با این قسمت باز میشود و به موتورهای جستجو گفته میشود که این قسمت از html به قسمت دیگری لینک شده است. کلمه اینجا در واقع انکر تکست آن لینک بوده است. احتمالاً در بسیاری از سایتها با جمله اینجا کلیک کنید، مواجه شدهاید.