شاید با خود بگویید که صفحات سایت من هیچکدام از این مشکلات را ندارند اما باز هم در بین رتبه های برتر گوگل قرار نگرفته اند؛ نکته بسیار مهمی که می خواهیم در این آموزش سئو رایگان به شما بگوییم این است که اگر صفحه ای هیچکدام از این مشکلات را نداشته باشد، اما در عین حال چیز خاصی هم برای ارائه نداشته باشد، نمی تواند در جایگاه یک نتایج جستجو قرار بگیرد و شما را در میان همان صفحات سوم تا چهارم، می چرخاند. در مرحله بعد اطلاعات صفحه با الگوریتم های گوگل انطباق داده می شود تا رتبه بندی صفحه مورد نظر روی کلمه کلیدی مشخص شود. حداکثر بعد از چند روز می توانید تغییرات به وجود آمده در رتبه بندی صفحات YMYL سایت خود را مشاهده کنید. ببینید، قدم اول برای درمان افت رتبه سایت، شناخت است! اگر صفحه تنها برای پول درآوردن فعالیت داشته باشد، آن صفحه اسپم است.
شما باید از همین الان به برنامه ریزی های خود بنگرید و ببینید که قرار است هزینه و وقتتان را صرف چه صفحاتی کنید؛ صفحاتی که قرار است به دلیلی که در بالا بیان کردیم، رنک خوبی دریافت نکرده و از نظر گوگل اسپم نیز شناخته شوند، آیا ارزش این همه وقت و هزینه را دارند؟ ممکن است در بین نتایج جستجوی گوگل، صفحه ای را پیدا کنید که هم فاکتورهای کیفیت بالا بودن را داراست و هم مشکلاتی که در بالاتر بیان کردیم را در دل خود جای داده است؛ این صفحات هم جزو صفحات با کیفیت متوسط دسته بندی می شوند. این رتبه بندی باکیفیت (که با ارزیابی انسانی انجام می شود)، به این صورت است که سایت موردنظر از جنبه های تخصص، اعتبار و اعتماد مورد بررسی قرار می گیرد. برای ارتقاء رتبه سایت خود در الکسا ، باید با کلمات کلیدی هدفمند ، مرتبط و آورنده ترافیک کار کنید. این سبک از داده هایی که در گوگل آنالیتیکس وجود دارد، می تواند به وب سایت های فروشگاهی کمک بسزایی بکند؛ به این صورت که صاحب وب سایت فروشگاهی با استفاده از این اطلاعات متوجه خواهد شد که پروسه خریدی که طراحی کرده است چه مشکلاتی دارد و در چه مراحلی باید تغییرات ایجاد کند.
این بخش مهم از گوگل آنالیتیکس به شما می گوید که کاربران وقتی وارد یک بخش از سایت می شوند، آیا طبق همان روندی به پیش می روند که شما مدنظر داشته اید یا خیر. در صفحاتی که هدف آن ها ارائه اطلاعات آموزشی است، سعی کنید در همان عنوان و پاراگراف ابتدایی، این موضوع را مشخص کنید تا کاربری که برای یادگیری وارد سایت شما شده است، در آن باقی بماند و یا صفحه را اسکرول کند تا کیفیت آموزش شما را ارزیابی کند؛ همین مسئله سبب می شود تا time-on-site شما به شدت افزایش پیدا کند. تمامی مشکلاتی که در بالاتر بیان شد را مرتفع کنید و سعی کنید که خاص باشید؛ در این صورت است که گوگل عملکرد شما را باکیفیت تلقی کرده و صفحات سایتتان را در بین رتبه های برترش جای می دهد. در حالی Seo کلاه سیاه تولید خودکار محتوای تکراری و بی کیفیت را برای رتبه بندی تعداد زیادی از کلمات کلیدی، مورد استفاده قرار می دهد. همانطور که متوجه شدید، این صفحات موجب می شوند تا بیشتر از یک صفحه برای عبارات کلیدی مشابه رتبه بندی شوند. همین امر سبب میشود تا گوگل بهمرور، بهازای سرچ این کلمات و عبارات کلیدی خاص، سایت شما را در جایگاه بالاتری از صفحه نتایج سرچ نشان داده و رتبه بهتری به آن اختصاص دهد و این چیزی نیست جز ارتقاء سئوی سایت شما.
تغییر یکباره کل کلمات کلید سایت میتواند تاثیر بسیار مخربی بر روی رتبه سایت شما در موتورهای جستجو داشتهباشد. صفحات بی کیفیت سایت راضی کننده نیستند یا فاقد عناصری هستند که موجب رسیدن کاربر به هدفش می شود. مثلا فرض کنید فردی که می خواهد تحقیق کلمات کلیدی سایتش را انجام دهد، مجبور است که هدف سایت را بشناسد و در زمینه ای که قرار است محتوا تولید شود، متخصص باشد تا بداند که کاربران هدفش به چه مسائلی اهمیت می دهند و مشکل اصلی آن ها چیست. بگذارید مطلب را ساده تر کنیم؛ گوگل اعتقاد دارد آن صفحاتی که می توانند تاثیر زیادی بر ذهن افراد بگذارند، باید شدیدا مورد بررسی قرار بگیرند تا از بروز اتفاقات ناگوار جلوگیری شود. گوگل از همان ابتدایی که شما سایتتان را راه اندازی می کنید، آن را بررسی می کند؛ قطعا شما نمی خواهید که برچسب بی کفیت بودن روی وب سایتتان باشد. این تکنیک را همیشه به یاد داشته باشید که بتوانید از آن استفاده کنید، همانگونه که در بالا به آن اشاره کردیم عنوان را به چند قسمت تبدیل کنید و آن قسمت ها را به عنوان سر تیتر قرار دهید و بعد شروع کنید در مورد آن سر تیتر ها بنویسید.