
به دنبال توضیح ساده ای از چیستی نمودار دانش گوگل هستید؟
ممکن است از خود بپرسید که آیا این به سئو مربوط می شود یا باید در مورد آن اقدام کنید.
در این مقاله، نمودار دانش گوگل را به زبان روزمره قابل فهم و دلیل جالب بودن آن توضیح خواهیم داد.
نمودار دانش گوگل چیست؟
نمودار دانش گوگل یک پایگاه داده حاوی میلیاردها واقعیت در مورد افراد و اشیا و روابط بین آنهاست. همچنین از رفتار جستجوگر گذشته می آموزد تا بفهمد جستجوگران دیگر چه می خواهند.
هدف از نمودار دانش نمایش حقایق شناخته شده عمومی در پاسخ به جستجوهای Google برای افراد، مکان ها یا چیزها است.
در اینجا مثالی از آنچه ممکن است این حقایق به نظر برسد آورده شده است. ما جستجویی برای نوازنده Esperanza Spalding انجام دادیم و این وب جذاب از تصاویر، ویدیوها و دکمه ها را دریافت کردیم:

در سمت راست صفحه، اطلاعات بیشتری در مورد اسپرانزا و موسیقی او، از جمله روشهای مختلف گوش دادن به دست میآوریم:

صفحه اول خلاقانه و جذاب است، در حالی که نمایش دوم بیشتر شبیه یک خلاصه دایره المعارف است. هر دو توسط نمودار دانش “تغذیه” می شوند.
هر دو نمایشگر نامیده می شوند پانل های دانش.
انبار ماشین غول پیکر
شما می توانید نمودار دانش را به عنوان یک انبار خودرو غول پیکر در نظر بگیرید. شما بلند می شوید و آنچه را که دنبال آن هستید می گویید. (“من یک چیزبرگر آبدار بزرگ می خواهم.”) سپس روبات ها برای تحویل آنچه شما خواسته اید به مسابقه می پردازند.
وقتی در مکدونالدز از طریق درایو عبور میکنید، از منو سفارش میدهید: «من یک بیگ مک میخواهم». میتوانید جزئیات را اضافه کنید: «من یک بیگ مک با پنیر و بیکن میخواهم. ترشی را نگه دارید.
اما وقتی افراد در جستجوی Google چیزهایی را میپرسند، هیچ منویی وجود ندارد. بنابراین مردم آنچه را که می خواهند به روش های مختلف توصیف می کنند.
- من بزرگترین همبرگری که گرفتی را می خواهم!
- من یک همبرگر گرم و آبدار می خواهم که مرا سیر کند!
- من غذای گرم و خوشمزه میخوام شما چه پیشنهادی دارید؟
نمودار دانش به Google کمک کرد تا به خوبی بفهمد مردم وقتی چیزهایی را میخواهند چه میخواهند، صرف نظر از روش هایی که آنها آنها را می خواهند.
گوگل برای این کار از چیزی به نام پردازش زبان طبیعی (NLP) استفاده می کند.
و هر چیزی که Graph دانش ارائه می دهد در پاسخ به سؤالات جستجو می آید.
پرس و جو جستجو چیست؟
پرس و جو جستجو عبارت است از پرس و جوی که با تایپ کردن یا صحبت کردن در موتور جستجو انجام می شود.
- در فست فود به درخواست شما «سفارش» می گویند.
- هنگامی که از یک موتور جستجو استفاده می کنید، پرس و جو شما را “عبارات جستجو” یا “پرس و جوی جستجو” می نامند.
نمودار دانش گوگل داده های خود را از کجا می آورد؟
هنگامی که گوگل در ابتدا نمودار دانش را اعلام کرد، برخی از منابع اطلاعاتی خود را ذکر کردند:
- ویکیپدیا
- Freebase
- کتاب حقایق جهان سیا.
(در سال 2014، Freebase داده های خود را به Wikidata.org منتقل کرد.)
علاوه بر این، گوگل مجوز می دهد و داده ها را از منابع مختلف صنعتی استخراج می کند، از جمله:
- Weather.com
- زورنیتسا
- Refinitiv
- خدمات داده ICE (بورس کالا بین قاره ای)
- NYSE (بورس سهام نیویورک)
- Coinmarketcap
- S&P Capital IQ
- TickerPlant
- شاخص های اس اند پی داو جونز
(توجه: قیمتهای دارایی نشاندادهشده در نتایج جستجو همیشه دادههای «زمان واقعی» نیستند. ممکن است 5 تا 15 دقیقه یا بیشتر تأخیر داشته باشند. میتوانید از سلب مسئولیت Google اطلاعات بیشتری کسب کنید.)
نتایج صفر کلیک چیست؟
نمودار دانش گوگل به پدیده ای به نام «نتایج صفر کلیک» کمک کرد. این به دریافت پاسخ به درخواست جستجوی شما اشاره دارد بدون نیاز به کلیک بر روی یک وب سایت.
به عنوان مثال، جستجوی “امتیاز NFL فعلی” این نتیجه را نشان داد که شامل امتیاز بازی Miami Dolphins – Buffalo Bills است که در آن زمان در “Q3” (چهارم سوم) بود.

در اینجا مثال دیگری وجود دارد: جستجوی علامت “CEF” و “price” این را برمی گرداند.

آیا باید نگران نتایج صفر کلیک باشم؟
نتایج صفر کلیک تکاملی از درایو گوگل برای ارائه خدمات بهتر به جستجوگران است.
فرض کنید از چیزهایی مانند امتیازهای ورزشی زنده و قیمت سهام یا حقایق دایره المعارفی برای جذب بازدیدکنندگان سایت استفاده می کنید. در این صورت، باید به نتایج صفر کلیک گوگل نگاهی دقیق بیندازید.
سپس در نظر بگیرید که آیا نیاز به تنظیم استراتژی بازاریابی محتوای خود دارید یا خیر.
سئو: آیا باید چیزی را در مورد نمودار دانش گوگل تغییر دهم؟
بهترین پاسخ به نمودار دانش این است که مطمئن شوید حقایق کلیدی را در مورد کسب و کار، کارکنان، نویسندگان و محصولات خود به گوگل میگویید. این شامل نحوه ارتباط آنها با افراد، مکان ها یا چیزهای موجود در اینترنت می شود.
اگرچه ممکن است حقایق اساسی قبلاً در وب سایت شما وجود داشته باشد، می توانید با استفاده از نشانه گذاری طرحواره جزئیات بیشتری را اضافه کنید.
نشانه گذاری طرحواره کدی است که گوگل برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایت، کسب و کار، افراد و محتوای شما می خواند.
هنگامی که نشانه گذاری طرحواره را به سایت خود اضافه می کنید، اساساً “برچسب ها” را برای خواندن موتورهای جستجو اضافه می کنید. (و این “برچسب ها” “داده های ساختاریافته” نامیده می شوند.)
افزودن دستی یک طرحواره ممکن است زمان زیادی ببرد.
اینجاست که ابزاری مانند افزونه All in One SEO (AIOSEO) وارد عمل میشود. این به شما امکان می دهد بدون دانستن هیچ کدی به سرعت نشانه گذاری طرحواره را اضافه کنید.
طرحواره را به راحتی با All in One SEO (AIOSEO) اضافه کنید
اگر از وردپرس استفاده میکنید، میتوانید از افزونه All in One SEO (AIOSEO) برای اضافه کردن یک طرح استفاده کنید.
چند کلیک روی یک دکمه طول می کشد و شما یک فرم را پر می کنید.
AIOSEO هزاران رتبه بندی 5 ستاره در WordPress.org دارد. بیش از 3 میلیون وبلاگ نویس و مشاغل کوچک و همچنین شرکت های بزرگی مانند Thomson Reuters FindLaw و Clorox از آن استفاده می کنند.

ابتدا افزونه را دانلود و نصب کنید.
سپس این دستورالعمل ها را دنبال کنید:
اضافه کردن را نیز در نظر بگیرید بیوگرافی نویسنده برای نویسندگان شما در این بیو، به وب سایت های دیگری که نویسنده به آنها وابسته است پیوند دهید. و اضافه کردن لینک به پروفایل رسانه های اجتماعی آنها را در نظر بگیرید. این پیوندها می توانند به گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک کنند تا محتوای شما را بیشتر درک کنند.
برای کاربران پیشرفته: Google Knowledge Graph Search API چیست؟
Google Knowledge Graph Search API توسعه دهندگان را قادر می سازد تا به اشیاء Graph دانش دسترسی داشته باشند تا نمایش های سفارشی اطلاعات مرتبط را در وب سایت های خود ایجاد کنند.
نمونههایی از کاربردهای پیشنهاد شده توسط Google عبارتند از:
- “بازیابی یک لیست رتبه بندی شده از برجسته ترین نهادهایی که معیارهای خاصی را دارند.”
- “تکمیل قابل پیش بینی اشیاء در یک فیلد جستجو.”
- حاشیه نویسی/سازماندهی محتوا با استفاده از اشیاء نمودار دانش.
اسناد گوگل می گوید که آنها از انواع استاندارد Schema.org استفاده می کنند و API با JSON-LD سازگار است.
برای استفاده از API، باید:
- یک کلید API ایجاد کنید
- از پایتون، جاوا، جاوا اسکریپت یا PHP استفاده کنید
- JSON را درک کنید.
اگر از پایتون استفاده می کنید، ممکن است Google Collaboratory مفید باشد: به طور گسترده برای برنامه های یادگیری ماشین استفاده می شود.
آیا گوگل اولین نمودار دانش را ایجاد کرد؟
برای هزاران سال، انسان ها با طبقه بندی اشیا و مفاهیم و کاوش در روابط بین آنها، درک خود از جهان را ارتقا داده اند. کسانی که به این درک کمک می کنند عبارتند از فیلسوفان، متکلمان، زبان شناسان، هنرمندان، دانشمندان، رمان نویسان و ریاضیدانان.
بر اساس ویکی پدیا، اصطلاح “گراف دانش” در دهه 1970 ابداع شد و پروژه های مرتبط در دهه 1980 آغاز شد.
خوانندگانی که علاقه مند به یادگیری بیشتر در مورد چگونگی تکامل پیشینیان و اجزای نمودارهای دانش، از جمله وب معنایی و پردازش زبان طبیعی (NLP) هستند، ممکن است از این مقاله تحقیقاتی لذت ببرند.
بعدش چی؟
امیدواریم این مقاله به شما معرفی آسانی از نمودار دانش گوگل داده باشد.
همچنین ممکن است بخواهید مقاله ما را در مورد بهترین افزونه های بررسی محصول و نحوه استفاده از بلوک های سؤالات متداول وردپرس برای گرفتن سهم بازار از رقبای خود بررسی کنید.
اگر این مقاله برای شما مفید بود، لطفا در کانال یوتیوب ما مشترک شوید. بسیاری از آموزش های مفید را در آنجا خواهید یافت. شما نیز می توانید ما را دنبال کنید توییترلینکدین یا فیسبوک برای به روز ماندن.