
آیا مایلید زمانی که بهروزرسانیهای الگوریتم گوگل منتشر میشوند، جلوتر از منحنی باشید؟
بسیاری از صاحبان کسبوکارهای کوچک وقتی بهروزرسانیهای الگوریتم گوگل منتشر میشوند، وحشت میکنند، زیرا باعث میشود صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) تکان بخورند. آنهایی که سایتهایشان تحت تأثیر یک بهروزرسانی قرار گرفتند، برای به دست آوردن مجدد رتبهشان تلاش میکنند، زیرا نمیدانند چه چیزی باعث از دست دادن رتبهها شده است و چگونه میتوانند بازیابی شوند.
در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه تأثیر بهروزرسانیهای الگوریتم گوگل را کنترل کنید تا بتوانید رتبه خود را حفظ یا حتی افزایش دهید.
به روز رسانی الگوریتم گوگل چیست؟
الگوریتم های گوگل سیستم پیچیده ای هستند که غول موتورهای جستجو از آن برای استخراج داده ها از فهرست جستجوی خود استفاده می کند و بهترین نتایج را برای جستجوی جستجوی کاربر ارائه می دهد. گوگل از ترکیبی از الگوریتم ها و بیش از 200 فاکتور رتبه بندی برای ارائه نتایج رتبه بندی شده بر اساس ارتباط در SERP های خود استفاده می کند.
در یک سال، الگوریتم های گوگل هزاران بار تغییر می کند. با این حال، بیشتر آنها به دلیل سبک بودن مورد توجه قرار نمی گیرند. به ندرت اعلام می شوند. از سوی دیگر، به روز رسانی های اصلی، سالانه انگشت شمار است. آنها به این دلیل تبلیغ می شوند که تأثیر زیادی در رتبه بندی جستجو دارند. تأثیر آن می تواند آنقدر زیاد باشد که برخی از وب سایت ها حتی می توانند از چهره SERP پاک شوند.
این امر باعث میشود که صاحبان و مدیران سایتها بر تأثیر بهروزرسانیهای الگوریتم گوگل نظارت کنند.
چرا به روز رسانی های الگوریتم گوگل را رصد کنیم؟
درک بهروزرسانیهای الگوریتم گوگل و تأثیر آنها بر سایت شما به شما کمک میکند:
بنابراین چگونه متوجه می شوید که تحت تأثیر به روز رسانی الگوریتم گوگل قرار گرفته اید (و کدام یک)؟
نحوه نظارت بر تاثیر به روز رسانی الگوریتم گوگل در وردپرس
بنابراین چگونه مطمئن می شوید که همیشه با همه تغییرات الگوریتم گوگل به روز هستید؟
مرحله 1. نصب All In One SEO (AIOSEO)
اولین قدم برای نظارت بر تاثیر تغییرات الگوریتم گوگل بر وردپرس، نصب یک افزونه سئو قدرتمند مانند All In One SEO (AIOSEO) است.

AIOSEO بهترین افزونه سئو وردپرس در بازار است. بیش از 3 میلیون صاحب وب سایت و بازاریاب با تجربه به آن اعتماد دارند تا به آنها کمک کند تا بر SERP ها تسلط داشته باشند و ترافیک مربوطه را به سایت های خود هدایت کنند. این به این دلیل است که این افزونه دارای بسیاری از ویژگی ها و ماژول های سئو قدرتمند است که به شما کمک می کند وب سایت خود را برای موتورهای جستجو و کاربران بهینه کنید.
بسیاری از محبوب ترین ویژگی های این افزونه به گونه ای طراحی شده اند که به شما کمک کنند به راحتی محتوای خود را رتبه بندی کنید و قطعه های برجسته را دریافت کنید. اینها ویژگی هایی مانند:
- تولید کننده طرحواره نسل بعدی
- مولد عنوان/شرح هوش مصنوعی
- سوالات متداول و بلوک های محتوا
- ماژول تحلیل سئو
- و بیشتر
یکی از ویژگی های محبوب AIOSEO ماژول آمار جستجو است. این یکپارچه سازی کنسول جستجوی گوگل ما است که داده های مهم SEO را درست در داشبورد وردپرس به شما می دهد. این ماژول همچنین به روز رسانی های گوگل را در یک جدول زمانی به شما نشان می دهد.
برای دستورالعمل های گام به گام در مورد نحوه نصب AIOSEO، راهنمای نصب ما را ببینید.
مرحله 2: آمار جستجو را باز کنید
پس از نصب و فعال سازی AIOSEO، قدم بعدی برای نظارت بر تغییرات الگوریتم گوگل، باز کردن ماژول آمار جستجو است. برای انجام این کار، به آدرس خود بروید داشبورد AIOSEO و بر روی کلیک کنید جستجوی آمار دکمه.

با این کار ماژول آمار جستجو باز می شود که در آن می توانید اطلاعاتی در مورد تمام داده های SEO سایت و صفحات خود دریافت کنید.
مرحله 3: به تب آمار SEO بروید
بعد از باز کردن مدل آمار جستجو، قدم بعدی رفتن به سربرگ آمار سئو است.

در اینجا یک جدول زمانی پیدا خواهید کرد که عملکرد سئوی شما را نشان می دهد. در همان جدول زمانی، نشانگرهایی را برای بهروزرسانیهای اصلی الگوریتم Google نیز خواهید یافت.

با نگه داشتن ماوس روی نماد Google، جزئیات بیشتری درباره بهروزرسانی، مانند نام بهروزرسانی، به شما نشان میدهد.

همچنین می توانید روی آن کلیک کنید ادامه مطلب دکمه ای که شما را به صفحه ای با اطلاعات بیشتر در مورد به روز رسانی و نکات مربوط به آن می برد
مرحله 4: تغییرات عملکرد سئو را با به روز رسانی های الگوریتم گوگل مقایسه کنید
برای بررسی تأثیر بهروزرسانیهای الگوریتم Google، تغییرات عملکرد SEO خود را با تاریخ انتشار بهروزرسانی Google مقایسه کنید. بررسی کنید که آیا محتوای شما در چند روز پس از بهروزرسانی در رتبهبندی بالا رفته یا کاهش یافته است.
اگر محتوای شما تحت تاثیر منفی قرار گرفته است، می توانید روی آن کلیک کنید ادامه مطلب را فشار دهید تا بفهمید آن بهروزرسانی خاص برای رتبهبندی خوب به چه چیزی نیاز دارد.
و بس!
شما تاثیر به روز رسانی الگوریتم گوگل بر وردپرس را تماشا کرده اید.
پس از مشاهده بهروزرسانیهای گوگل چه باید کرد: بهترین روشهای سئو
پس از مشاهده بهروزرسانیهای گوگل، تنظیم استراتژیهای سئو و اجرای بهترین شیوهها برای اطمینان از بهینه ماندن وبسایت شما و عملکرد خوب در رتبهبندی موتورهای جستجو بسیار مهم است. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید انجام دهید:
از به روز رسانی ها مطلع شوید
اطلاعات موجود درباره بهروزرسانیهای Google را بخوانید و تجزیه و تحلیل کنید. سعی کنید هدف آنها، مناطق مورد نظر و تغییراتی که در الگوریتم های جستجو ایجاد می کنند را درک کنید. این به شما کمک می کند تا هر گونه تأثیر بالقوه بر روی وب سایت خود را شناسایی کنید.
وب سایت خود را مرور کنید
یک ممیزی کامل از وب سایت خود انجام دهید تا سلامت فعلی آن را ارزیابی کنید و توجه داشته باشید که به روز رسانی فعلی از Google چه می خواهد. همچنین باید عواملی مانند ساختار سایت، سرعت بارگذاری صفحه، سازگاری با موبایل، تجربه کاربری، کیفیت محتوا و عناصر فنی سئو را در نظر بگیرید. مناطقی را که ممکن است بر اساس بهروزرسانیهای اخیر نیاز به بهبود داشته باشند، شناسایی کنید.
پایش و تحلیل عملکرد
از ابزارهایی مانند آمار جستجوی AIOSEO برای نظارت بر عملکرد وب سایت خود استفاده کنید. معیارهای کلیدی مانند ترافیک ارگانیک، نرخ کلیک و تبدیل را ردیابی کنید. هر گونه مشکل یا فرصت را شناسایی کنید و تصمیمات مبتنی بر داده را برای بهینه سازی بیشتر استراتژی های سئو خود بگیرید.
به روز رسانی الگوریتم گوگل: پاسخ به سوالات متداول شما
چگونه به روز رسانی الگوریتم گوگل را بررسی کنم؟
اگر کاربر AIOSEO هستید، میتوانید با استفاده از ماژول آمار جستجوی ما، بهروزرسانیهای الگوریتم Google را بررسی کنید. زمان انتشار آپدیت و نام آن را به شما نشان می دهد.
چگونه بفهمم سایت من تحت تاثیر به روز رسانی الگوریتم گوگل قرار گرفته است؟
AIOSEO می تواند به شما نشان دهد که چه زمانی تحت تاثیر به روز رسانی الگوریتم گوگل قرار گرفته اید. میتوانید عملکرد سئوی خود و زمان انتشار بهروزرسانی را در یک جدول زمانی ببینید. این دادهها به شما کمک میکنند تا به وضوح ببینید که آیا بهروزرسانی الگوریتم Google بر شما تأثیر مثبت یا منفی گذاشته است.
چگونه از به روز رسانی الگوریتم گوگل بازیابی کنم؟
برای بازیابی از به روز رسانی الگوریتم گوگل، ابتدا باید الزامات به روز رسانی را درک کنید. از آنجا، می توانید سایت خود را برای هر گونه نقص مربوط به به روز رسانی بررسی کنید. این مشکلات را تصحیح کنید و باید از تأثیر بهروزرسانی خلاص شوید.
امیدواریم این پست به شما در یادگیری نحوه نظارت بر تاثیر به روز رسانی الگوریتم گوگل در وردپرس کمک کرده باشد. همچنین ممکن است بخواهید مقالات دیگری را در وبلاگ ما بررسی کنید، مانند راهنمای ما برای استفاده از آمار جستجو برای افزایش رتبه خود یا آموزش ما در مورد ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی خود در وردپرس.
اگر این مقاله برای شما مفید بود، لطفا در کانال یوتیوب ما مشترک شوید. در آنجا آموزش های مفید بیشتری خواهید یافت. شما هم می توانید ما را دنبال کنید توییترلینکدین یا فیسبوک برای به روز ماندن.