منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • مراحل سئو سایت چیست و چه نکاتی را در مراحل سئو باید رعایت کنیم؟

مراحل سئو سایت چیست و چه نکاتی را در مراحل سئو باید رعایت کنیم؟

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ

با توجه اینکه معرفی ابزارهای سئو تکنیکال بحث مفصلی است، آن را در مقالهای دیگر پوشش میدهیم. مهمترین موارد سئو تکنیکال کدامند؟ در ادامه به معرفی مهمترین موارد سئو تکنیکال پرداختیم تا بتوانید سایت خودتان را برابر با آنها، بهینه کنید. برای بهینهسازی هر کدام از این موارد میتوانیم از ابزارهای مخصوص به خود استفاده کنیم. D. برای تولید محتوا از قالبهای مختلف استفاده نمایید! در این قسمت قصد دارم با توجه به تجربه شخصی خودم در استفاده از ربات های اینستاگرام و تجربه مشتریان و کاربران سایت که از آن ها در رابطه با ربات های مختلف جویا شدم را با شما به اشتراک بگذارم. پس شما با تولید محتوای متنی هرچی بیشتر در معرض دید افراد مختلف قرار میگیرین. پس به فرایند تحلیل و ذخیرهسازی محتوا در پایگاه داده (دیتابیس)، ایندکسینگ میگویند. یعنی لازم است در ابتدا، سایت خودمان را تحلیل و بررسی کنیم تا خطاهای آن مشخص شوند و بعد فرایند بهینهسازی را شروع کنیم. اگر از همان ابتدا، فرایند سئو تکنیکال را از بهینه سازی ساختار سایت شروع کنیم، بعداً نگران ایندکس صفحات سایتمان در گوگل نخواهیم بود.

شاید بپرسید تفاوت ایندکس و رندر در چیست؟ لینک Sitewide چیست؟ در این مقاله از وب24 شما را با لینک Sitewide (سایت واید) و تاثیر آن در سئو آشنا خواهیم کرد. شاید شما هم با این عامل آشنایی داشته باشید و برای شما اتفاق افتاده باشد که در میان یک محتوا در یک سایت به مطلبی دیگر در سایتی متفاوت لینک دهی شده و کاربر را به سایتی جدید هدایت خواهد کرد. خزیدن یا کراولینگ (Crawling): به فرایندی که موتورهای جستجو، محتواها و صفحات جدید را در سطح اینترنت پیدا میکنند، خزیدن گفته میشود. این رباتها با دنبال کردن لینک در صفحات و محتواهایی که قبلاً پیدا کردهاند، صفحات جدید را کشف میکنند. پس باید مطمئن شویم که صفحات مهم ما هم در بالای سلسلهمراتب قرار میگیرند تا بیشترین لینک داخلی را دریافت کنند. پس اجازه بدهید این مفاهیم را یک بار مرور کنیم. پس به این شکل پست مهمان معکوس میتواند موجب افزایش اعتبار و ترافیک شما شود. برای این کار، موتورهای جستجو از رباتهایی استفاده میکنند که به آنها رباتهای خزنده یا کراولر (Crawler) گفته میشود. در کل، داشتن یک ساختار مناسب و بهینه برای سایت، فرایند سئو تکنیکال را برای ما بسیار راحت میکند.

یکی از ابتداییترین نکات تکنیکال سئو این است اول بدانیم در کجا قرار داریم. بک لینک یکی از پرکاربردترین واژگان مورد استفاده در دنیای بهینه سازی موتورهای جستجو است. نمایان سازی یا رندرینگ (Rendering): رندرینگ فرایندی است که در آن موتورهای جستجو، کدهای صفحه را اجرا و محتوای آن را ارزیابی میکنند تا به درک بهتری از چیدمان و ساختار سایت برسند. مواردی از جمله بهینه سازی ساختار سایت، ساختار آدرس صفحات (URLs)، کدهای وضعیت، تگهای کنونیکال و ریدایرکتها، خطاهای HTTP، بهبود سرعت، تأمین امنیت و غیره از جمله اقداماتی هستند که در سئوی تکنیکال انجام میدهیم. همچنین ساختار سایت بر بهینه سازی سایر بخشهای سایت هم تأثیر میگذارد؛ از ساختار آدرس صفحات و نقشه سایت گرفته تا بهینه سازی فایل Robots.txt و بستن دسترسی موتورهای جستجو به سایت. وی همچنین شاخصهایی را بیان کرد که کمیت تأثیر آنها در ارزشیابی متون درسی دانشگاهی باید با در نظر گرفتن زمینههای عاطفی، شناختی و مهارتی دانشجویان و با توجه به میزان آگاهیها، آمادگی ذهنی و ویژگیهای شخصیتی و روانی و علایق آنان مشخص شود. اهمیت سئو تکنیکال بهقدری زیاد است که اگر بهترین سایت و محتوا را داشته باشیم اما سئوی تکنیکال خوبی نداشته باشیم، هیچ رتبه و بازدیدی دریافت نمیکنیم.

ساختار سایت مخصوصاً در سایتهای فروشگاهی که دارای دهها هزار یا صدها هزار محصول هستند، بسیار حائز اهمیت است. ، 1995) در حقیقت افرادی با سطوح بالای کمالگرایی تجویز شده از سوی جامعه، در برخورد با معیارها و توقعات دیگران بیش از حد پریشان می­شوند، آنها از ارزیابی منفی و عدم تأیید دیگران می­هراسند و اهمیت زیادی به دستیابی به توجه دیگران نشان می­دهند، لذا بیشتر امکان دارد که در انجام وظایف خویش دچار اهمال­کاری شوند. شب گذشته یک دستگاه تریلی با دکل انتقال برق در حوالی شهرک صنعتی سجزی برخورد کرد. لگو The LEGO Movie: یک لگوی کوچک که فکر می کند قهرمان است، قصد دارد به جنگ با یک لگوی بزرگ برود. بعد از این قسمت می توانید قسمت های اختیاری مثل علائق شغلی، تجربیات از پروژه های قبل و مواردی از این دست را اضافه کنید که در واقع جز اطلاعات شخصی به حساب می آیند. در سئو وقتی تعداد پروژه های شما بالا می رود نیاز دارید پردازش مغزی بالایی برای برنامه ریزی و تعیین استراتژی و مدیریت پروژه ها داشته باشید. اینفوگرافیک را بهعنوان روشی برای افزایش آگاهی کاربران از فعالیتهای یک تجارت به کار میبرند. چنین ارتباط منطقی و درستی باعث میشود که موتورهای جستجو هم ارتباط میان صفحات و محتوا را بهتر متوجه شوند.