بسیاری از صاحبان مشاغل در شهرهای تهران و کرج نمیدانند که سئو و بهینهسازی سایت خود را از کجا شروع کنند و چه استراتژیهایی را دنبال نمایند. لینک سازی داخلی به شما کمک میکند تا برای سایت خود یک ساختار سایت ایجاد کنید. چون گاهی متوجه میشوید که صفحات دارای اولویت پایین، لینک داخلی بسیار زیادی را دریافت کردهاند. و یا صفحاتی با اولویت بالا فراموش شدهاند. هیچ چیز به اندازهی سرعت بالا و محتوای کوتاه و مفید، بازدیدکنندگان موبایل را جذب خود نمی کند. این ممکن است یک اینفوگرافیک ، یک نمودار ، یک عکس مناسب یا چیز دیگری باشد. هویت یک کسب و کار پیش از همه چیز از نماد یا لوگو آن قابل مشاهده است. و با قرار دادن لینکهای داخلی در بخشهای بالایی صفحه، درواقع آن صفحه چیزی برای کلیک کردن بلافاصله به افراد ارائه میدهد. این قسمت ها بدون توجه به این که کاربران روی آن ها کلیک می کنند یا خیر، پروفایل لینکدین شما را به وب سایتتان لینک می کنند. اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که شما باید در تمام مدتی که میخواهید سایت خود را سئو کنید، صبور باشید و از نتیجه نگرفتن نترسید و بدانید برای اینکه کار شما به نتیجه برسد یا تحمل و حوصله زیادی داشته باشید.
همیشه بهترین بک لینک را میتوانید از سایت خودتان بگیرد. سوال: بهتر نبود مستقیما از صفحه اصلی به پستهای مهم لینک سازی داخلی انجام دهیم؟ اما چون بلاگ، به همه پستهای سایت لینک میدهد، اعتبار صفحه اصلی در نهایت به تمام پستها میرسد. واقعا کل تنظیمات سئو درون سایت چطور گردآوری شده و در مورد آنها تصمیم گرفتیم؟ اما بهتر است یک یا دو مورد از آنها را در قسمت بالایی صفحه خود قرار دهید (البته درصورت امکان). پس اگر صفحه یا صفحاتی دارید که میخواهید ایندکس شوند، از Navigation سایت به دسته (Category) آن صفحه یا صفحات لینک داخلی بدهید. این اقدامات دستی معمولا زمانی اتفاق می افتد که یک وب سایت در فعالیت های غیرقانونی، اسپم و سایر فعالیت های جعلی یا خطرناک دخیل باشد. این کلمات کلیدی از رتبهبندیهایی است که گوگل در خصوص سایت مربوطه به عمل آورده است و برترین آنها را به ترتیب به نمایش میگذارد. اخیراً گوگل روش های تنبیهی را برای وب سایت هایی که چنین اقدامات اسپم گونه ای را انجام می دهند، در نظر گرفته است: وب سایت هایی که بیش از حد به دیگر وب سایت ها لینک می دهند. پاسخ: چرا، اما این روش هم به همان اندازه خوب است و باعث تمرکز صفحه اصلی روی تبدیلها میشود.
اما برای افزایش سئو کلاه سفید روش های گوناگونی وجود دارد که استفاده از همه یا تعدادی از آن ها می تواند به افزایش رنکینگ سایت شما کمک کند . که به معنی این است که زمان بیشتری را در سایت شما سپری خواهند کرد (افزایش دوئل تایم یا زمان مانگاری کاربر روی سایت). این مفهوم نشان میدهد که ویژگیهای مختلفی ادراک فرد از نوآوری را تحت تاثیر قرار میدهد. توسعه دهنده Full-Stack، هم استراتژی ها و فرآیندهای Front-End و هم Back-End رو درک می کنه ، یعنی اون در مقعیتی قرار داره که بر کل فرایند نظارت کنه. این تابع هر آدرس از وبسایت را در یک پنجره مجزا باز کرده، در نتیجه باعث افزایش بازدید می شود ولی توصیه می کنیم این کار را نکنید چون یک تجربه کاربری بد و آزار دهنده ای برای بازدید کنندگان واقعی وبسایت شما است و شاید به این دلیل دیگر به وبسایت شما باز نگردند. سایتهای فروشگاهی یا تجاری یک کار جالب در این رابطه انجام میدهند. افزونهها و ابزارها، لینکسازی داخلی را بدون اینکه بفهمند کدام صفحات به دریافت بیشتری نیاز دارد انجام میدهند. یا بدون اینکه بفهمند کدام صفحات سایت برای لینک دادن به سایرین بهتر هستند. بدون شک بدون جلب توجه نظر گوگل نمی توانید ترافیک مناسب زیادی را راهی وب سایت خود کنید.
درواقع، لینکهای داخلی ساختار سایت شما را تشکیل میدهند. استفاده از ابزارهایی که بصورت اتوماتیک لینکسازی داخلی انجام میدهند کار چندان جالبی نیست. بهترین راهکار: در سراسر صفحه خود لینکهای داخلی قرار دهید. اما اگر تعداد زیادی صفحه دارید یا نرخ خزش (Crawl Budget) محدودی دارید، در اینصورت گوگل احتمالا درصد مشخصی از صفحاتتان را ایندکس میکند. تولید محتواهای متنی در کنار قرار دادن وبینار (webinar) میتواند توجه تعداد زیادی از مخاطبین را به وب سایت شما جلب کند. گوگل معمولا تمام صفحات مهم یک سایت را پیدا کرده و ایندکس میکند. لینکهای داخلی پیدا کردن صفحات شما را برای گوگل آسان میکنند. خوب زمانیکه شخصی زمان زیادی را داخل سایت شما سپری میکند، مثل این است که به گوگل بگوید: “مردم این نتیجه و این سایت را دوست دارند. آنها همچنین به کاربران در یافتن محتوای مرتبط روی سایت کمک میکنند. بسته به اندازه سایتتان، یک افزونه میتواند خیلی راحت بیش از 1000 لینک داخلی مرتبط با یک متن پیوند تولید کند. و میتوان گفت که قرار دادن لینک داخلی در قسمتهای بالایی صفحه میتواند باعث کاهش نرخ پرش (Bounce Rate) و بهبود زمان ماندگاری (Dwell Time) گردد. اگر میخواهید اعتبار صفحه را بوسیله لینکهای داخلی به سراسر سایتتان بفرستید، باید در استراتژی لینک سازی داخلی از لینکهای فالو (Dofollow Links) نرمال استفاده کنید.