
وقتی صحبت از تبلیغات شرکت حقوقی به میان میآید، وکلای محلی باید از همه ابزارهای موجود در جعبه ابزار بازاریابی آنلاین خود برای برجستهتر شدن استفاده کنند. یکی از بهترین راه ها برای یک وکیل یا شرکت حقوقی برای افشای نام خود، استفاده از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) است، مانند تبلیغات گوگل (گوگل ادورد سابق) یا تبلیغات بینگ.
اگر کمپین شما به درستی راه اندازی شود، یک کمپین PPC می تواند برای تمرین شما مفید باشد. این علم موشک نیست، اما به دانش PPC نیاز دارد. و ما در TheeDigital می دانیم که چگونه.
برای اینکه به شما کمک کنیم از کمپینهای خود بیشترین بهره را ببرید، از جمله سرنخهای بیشتر و ROAS (بازده هزینه تبلیغات)، ما 7 نکته برتر PPC خود را برای وکلا گردآوری کردهایم.
7 نکته PPC برای سرنخ های بیشتر و ROAS بالاتر

1. کلمات کلیدی خود را … و کلمات کلیدی منفی را با دقت انتخاب کنید
هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب برای کمپین تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک (PPC) شرکت حقوقی شما بسیار مهم است. از ابزاری مانند Google Keyword Planner برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط برای کسب و کار خود استفاده کنید که در حد بودجه شما هستند. Keyword Planner پیشنهادات اولیه پیشنهادی را برای هر کلمه کلیدی ارائه می دهد و به شما امکان می دهد بهترین کلمات کلیدی را برای کمپین خود پیدا کنید.
این امر مخصوصاً برای وکلا و شرکتهای حقوقی مهم است زیرا هر شرکت حقوقی روی کلمات کلیدی مشابهی پیشنهاد میدهد و باعث میشود گوگل برای آن کلمات کلیدی پیشنهاد قیمت بدهد. در واقع، “وکیل” با 47 دلار گران ترین کلمه کلیدی شماره 4 در تبلیغات گوگل است. در تبلیغات بینگ، «وکیل» و «وکیل» به ترتیب گرانترین نقاط #1 و #2 هستند و هر دو بیش از 100 دلار قیمت دارند. اگر به اندازه کافی پیشنهاد ندادید، تبلیغات شما نمایش داده نمی شود، بنابراین بهتر است کلمات کلیدی را که خارج از بودجه شما هستند، هدف قرار ندهید.
هنگام تبلیغات در چنین بازار رقابتی، عاقلانه است که 3-5 کلمه کلیدی مربوط به خدمات حقوقی را به جای کلید واژه های برتر مورد هدف قرار دهید. و به یاد داشته باشید، هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص مانند “مشاوره رایگان وکیل خانواده” نسبت به کلیدواژه های تک کلمه ای مانند “وکیل” منجر به ایجاد سرنخ بیشتری می شود.

اگر شما یک شرکت حقوقی آسیب های شخصی هستید، انتخاب «وکیل» به عنوان یک کلمه کلیدی نه تنها بسیار گران است، بلکه منجر به نمایش جستجوهای مربوط به وکلای خانواده، وکلای مالیاتی، جستجوهای شغلی قانونی و سایر جستجوهای نامربوط می شود. با استفاده از کلمات کلیدی منفی می توانید از ظاهر شدن خود در جستجوهای بی ربط تر جلوگیری کنید.
کلمات کلیدی منفی چیست؟
از کلمات کلیدی منفی برای جلوگیری از نمایش تبلیغات شما به افرادی استفاده می شود که به طور فعال در حال جستجوی موارد غیر مرتبط با خدمات قانونی شما هستند. کلمات کلیدی منفی یکی از بهترین راه ها برای بهبود هدف گذاری کلمات کلیدی جستجوی شما هستند. برای بهبود نرخ تبدیل، اینها باید ماهانه نظارت شوند.
مثلایک وکیل خانواده مایل است کلمات کلیدی منفی مرتبط با حقوق کیفری را به لیست کلیدواژه های منفی خود اضافه کند زیرا اکثر وکلای خانواده حقوق کیفری را انجام نمی دهند (و بالعکس).
همچنین ممکن است بخواهید از جستجوهایی که کمتر به سرنخ تبدیل می شوند، مانند “وکیل طلاق رایگان” یا “این کار را خودتان انجام دهید” دوری کنید. اینها جستجوهایی هستند که نشان می دهند کاربر احتمالاً نمی تواند خدمات شما را بپردازد و برای کمپین شما مناسب نیست.
از آنجایی که انواع مختلفی از وکلا وجود دارد، اکثر کمپین های تبلیغاتی شرکت حقوقی می توانند از استفاده از کلمات کلیدی منفی برای هدف قرار دادن نوع مناسب مشتریان سود ببرند. شما می توانید از یک تولید کننده کلمه کلیدی منفی مانند kparser و Negative Keyword Pro استفاده کنید یا به سادگی کلمات کلیدی منفی را که مخالف کلمات کلیدی هدف شما هستند اضافه کنید.
2. تبلیغات جستجوی واکنشگرا را کاملاً بهینه کنید
تبلیغات جستجوی واکنشگرا یک افزونه نسبتا جدید و بسیار قدرتمند به تبلیغات گوگل هستند. تبلیغات واکنشگرا به شما این امکان را می دهد که یک تبلیغ برای کل یک گروه تبلیغاتی ایجاد کنید و به شما امکان می دهد چندین عنوان و توضیحات را وارد کنید. سپس گوگل چندین مورد از این عناوین را با کاربر بر اساس پرس و جوی جستجوی آنها مطابقت می دهد.

Google به طور خودکار ترکیبی از عناوین و توضیحات را آزمایش می کند تا متوجه شود مشتریان شما بیشتر از چه چیزی استقبال می کنند. این شبیه به تست A/B بدون هیچ کار اضافی از جانب شماست.
در مثال زیر، گوگل 12 عنوان و دو توصیف را با هم ترکیب کرده و مطابقت می دهد تا موردی را بیابد که بیشترین طنین انداز را در بین افرادی که در جستجوی وکیل طلاق ویک کانتی هستند، پیدا کند.
تبلیغات ریسپانسیو زمانی بهترین کار را دارند که هر عنوان و توضیحات به طور کامل پر شود. گوگل در مورد اینکه چقدر فکر میکند آگهی از نظر قدرت تبلیغ تماس رتبهبندی میشود، بازخورد ارائه میکند. تمام تلاش خود را بکنید تا هر آگهی پاسخگو دارای رتبه عالی باشد. این امر شانس شما را برای رتبه بالاتر تبلیغات شرکت حقوقی شما افزایش می دهد.
3. مطمئن شوید که هدف گذاری جغرافیایی به درستی تنظیم شده است
به عنوان یک وکیل، کسب و کار شما به مکان خاصی بستگی دارد، بنابراین مهم است که مطمئن شوید که هدف گذاری جغرافیایی به درستی تنظیم شده است. شما نباید کل ایالت خود را هدف قرار دهید، زیرا بعید است که مشتریان چندین ساعت تا دفتر شما رانندگی کنند. از آنجایی که هزینه به ازای هر کلیک (CPC) برای کلمات کلیدی مرتبط با قانون بسیار بالا است، نمیخواهید هزینه تبلیغات خود را صرف افرادی کنید که برای دیدن شما به سفر نمیروند.
در مورد شعاع منطقی برای مشتریان احتمالی تصمیم بگیرید و آن منطقه را با استفاده از کدهای پستی یا شعاع اطراف مکان(های) خود هدف قرار دهید. مانند کلمات کلیدی منفی، میتوانید با حذف مکانهایی که به آنها خدمات نمیدهید، هدفگذاری جغرافیایی خود را بهبود بخشید.
برای تنظیم شعاع تبلیغات خود، به «تنظیمات» در منوی سمت چپ پایین داشبورد Google Ads خود بروید. روی کمپینی که میخواهید تغییر دهید کلیک کنید، سپس «مکانها» را انتخاب کنید. در اینجا می توانید پارامترهای هدف گذاری جغرافیایی خود را تنظیم کنید:

4. اتوماسیون را در آغوش بگیرید
شما نمی توانید 24/7 کمپین های خود را نظارت کنید، اما خوشبختانه گوگل ادز ابزارهای اتوماسیون قدرتمندی دارد که این کار را برای شما انجام می دهد.
برای تصمیمگیری اینکه کدام وظایف مرتبط با PPC را خودکار کنید، به کارهایی که اغلب انجام میدهید فکر کنید و به بیشترین زمان/توجه نیاز دارید. احتمالاً می توانید آنها را خودکار کنید تا بتوانید زمان بیشتری را برای کار با مشتریان صرف کنید. فقط به یاد داشته باشید که PPC بخشی از استراتژی بازاریابی شما نیست که آن را تنظیم کنید و فراموش کنید. اگرچه میتوان برخی از کارها را خودکار کرد، اما همچنان باید کمپینهای خود را مدیریت کرده و مرتباً آنها را مرور کنید.
گوگل ماهانه پیشنهادهایی به نام توصیهها در مورد چگونگی بهبود کمپینهای خود ارائه میکند. برخی از این توصیهها میتوانند برای صرفهجویی در زمان بسیار مفید باشند، مانند حذف کلمات کلیدی اضافی، کلمات کلیدی که عملکرد خوبی نداشتند، و بهینهسازی خودکار تبلیغات شما برای افزایش بهترین عملکرد.
در حالی که میتوانید این توصیهها را بهطور خودکار تنظیم کنید، اما نمیخواهید همه چیز را خودکار کنید. به یاد داشته باشید که شما کسب و کار خود را بهتر از گوگل می شناسید. او نمی داند که چگونه کمپین شما را به بهترین نحو اداره کند. ما معمولاً به Google اجازه نمیدهیم به طور خودکار کلمات کلیدی جستجو را اضافه کند، صفحه نمایش را گسترش دهد یا یک استراتژی پیشنهادی تنظیم کند. این تنظیمات بدون اینکه شما بدانید می تواند منجر به تغییرات بزرگ در نتایج شود.
5. مطمئن شوید که تبلیغات شما مرتبط هستند
هیچ یک از این تاکتیکهای بهینهسازی اگر تبلیغات شما بد باشد یا نقاط درد جستجوگر را برطرف نکند، کارساز نخواهد بود. به طور کلی استفاده از نکات دردناک افراد یک اصل کلیدی تبلیغات است: به مردم بگویید چگونه می خواهید مشکلات آنها را حل کنید.
به عنوان مثال، آگهی زیر به این واقعیت می پردازد که یک زمین تنیس ترک خورده می تواند شما را از بازی هر چقدر که می خواهید باز دارد. خوشبختانه، آنها می توانند زمین شما را صاف کنند و در کوتاه ترین زمان شما را به بازی بازگردانند:

علاوه بر پرداختن به نقاط دردناک، پیام ها و تصاویر شما باید در تبلیغات، صفحات فرود و وب سایت شما به هم متصل شوند. اگر تبلیغ شما در مورد مشاوره رایگان صحبت می کند، صفحه فرود و وب سایت شما نیز باید آن را ذکر کنند. ثابت بودن در پیامرسانی یک عامل اعتبار بزرگ است و به شما کمک میکند در خط مقدم ذهن مشتریان بالقوه خود بمانید زیرا تبلیغات شما به راحتی قابل تشخیص است.
6. تجربه کاربر صفحه فرود اهمیت دارد
صفحه فرود صفحه ای است که وقتی شخصی روی تبلیغ شما کلیک می کند به آن برده می شود و بخش مهمی از استراتژی تبلیغاتی شرکت حقوقی شما است. عنوان صفحه فرود شما باید با جستجوی کلمه کلیدی که فرد را به صفحه شما آورده است مرتبط باشد.
به عنوان مثال، وقتی روی این تبلیغ برای براکت های 6 ماهه کلیک می کنید:

شما به مدت 6 ماه به این صفحه برده شده اید. کلمات کلیدی در آگهی دقیقاً در صفحه فرود قرار دارند و از همان ابتدا مشخص است که این صفحه در مورد این است که چگونه می توانند به شما کمک کنند تا در عرض 6 ماه دندان های صاف تری داشته باشید.

وقتی صحبت از صفحات فرود می شود، کاربرپسندی بسیار مهم است. نسخه موجود در صفحه شما باید کوتاه اما قانع کننده باشد، و برای کسی که با آن برخورد می کند باید به راحتی اقدام کند، خواه تماس با دفتر شما، پر کردن فرم تماس یا چیز دیگری باشد.
مطالب مرتبط: 6 نکته که نمی توان PPC را برای وکلا از دست داد
7. ساختار کمپین: زمینه های تمرین و مسائل حقوقی
با Google Ads، مهم است که تا حد امکان خاص باشید. هرچه پرس و جوی جستجو مرتبط تر باشد، کیفیت تبلیغ بالاتر است و احتمال اینکه به بالاترین جایگاه آگهی برسید، بیشتر می شود.
هر کمپین را بر اساس حوزههای تمرینی و هر گروه تبلیغاتی را بر اساس مسائل حقوقی خاصی که مردم اغلب جستجو میکنند، تقسیم کنید. بهترین کمپین ها دارای صفحات فرود برای هر دسته گروه تبلیغاتی خواهند بود.
اگر از این ساختار پیروی کنید، کمپین شما منطقه تمرین خواهد بود. در مثال زیر، این “وصیت نامه و املاک” است. سپس برای هر جنبه ای از ایجاد وصیت نامه، گروه های تبلیغاتی خواهید داشت، مانند برنامه ریزی املاک، اداره املاک، ایجاد یک تراست زنده و تنظیم آخرین وصیت نامه خود. تبلیغات در این گروه های تبلیغاتی، جستجوگران را به صفحات فرود مرتبط می برد.
نمونه ساختار AdWords:
پویش | گروه های تبلیغاتی | صفحات فرود تبلیغاتی |
وصیت نامه و املاک | برنامه ریزی املاک | example.com/wills-estates/estate-planning |
اداره املاک | example.com/wills-estates/estate-administration | |
یک امانت زنده | example.com/wills-estates/living-trust | |
وصیت نامه آخر | example.com/wills-estates/last-will-and-testament |
برای تبلیغات مکان خاص، می توانید صفحات فرود متناسب با هر مکان ایجاد کنید.
مطالب مرتبط: اجرای تبلیغات Google PPC برای مؤسسات حقوقی چقدر هزینه دارد؟
نکته حرفه ای: PPC DIY نیست.
از کمپین های تبلیغاتی قانونی PPC خود بیشترین بهره را ببرید
در چنین فضای رقابتی با سایر مشاغل با بودجه های بسیار بیشتر که از AdWords برای به رسمیت شناختن برند و هدایت کسب و کار جدید استفاده می کنند، جایی برای خطا وجود ندارد. اینجاست که متخصصان PPC – مانند بازاریابان دیجیتال در TheeDigital – می توانند ارزش زیادی به استراتژی بازاریابی شما بیافزایند.
ما تجربه گسترده ای در بسیاری از بخش های حقوقی داریم و مشتاقیم که به شما در کشت سرب و اهداف فروش کمک کنیم.
امروز برای مشاوره برنامه ریزی کنید!