شرکت طراحی سایت بهپردازان با طراحی بیش از پانصد سایت اینترنتی در زمینه های طراحی سایتهای فروشگاهی، بازاریابی شبکه ای، طراحی سایت خبری، طراحی پورتال و غیره در سراسر جهان با بهره گیری از بروزترین تکنولوژی های طراحی سایت به همراه بهترین خدمات جانبی طراحی سایت نظیر بهینه سازی سایت، امنیت سایت، خدمات هاستینگ و طراحی سایت حرفه ای و ریسپانسیو با افتخار در کنار شماست. ریپورتاژ اگهی یکی از تکنیکهای بازاریابی و به این معنی است که شما به وسیله یک مطلب تبلیغاتی، لینک سایت خود را در سایتهای پربازدید میگذارید تا ترافیک سایت و تعداد مشتریان خود را افزایش دهید. در مرحله بعد، رتبه هر یک از عوامل خارجی براساس میانگین وزن نقطهای تعیین شد. بدین ترتیب که ابتدا دامنه میزان وزن نقطه ای مشخص شد (بر اساس پاسخهای کارشناسان در قالب طیف لیکرت 1 تا 5 ، دامنه میانگین وزن نقطه ای فرصتها از 10/3 تا 73/3 و دامنه میانگی وزن نقطه ای تهدیدها از 25/3 تا 10/4 بود)، سپس با تعیین میانه، رتبه نمرههای بالای میانه برای فرصت ها 4 و پایین میانه 3 لحاظ گردید. سپس براساس میانگین بهدستآمده از نظر خبرگان، وزن نقطهای هر عامل مشخص شد. 4. تشکیل ماتریس SWOT: پس از شناسایی و ارزیابی و طبقهبندی عوامل داخلی و خارجی با استفاده از ماتریس IFE و EFE، ماتریس SWOT مانند جدول 2 تشکیل شد، سپس راهبردهای مناسب هر یک از نواحی چهارگانه پیشنهاد گردید.
سپس با تعیین میانه، رتبه نمرههای بالای میانه برای نقاط قوت 4 و پایین میانه 3 لحاظ گردید. برای تهدیدها نمرات بالای میانه رتبه 1 و نمرات پایین میانه رتبه 2 داده شد بهطوریکه به فرصت استثنایی رتبه 4، به فرصت خوب رتبه 3، به موانع معمولی رتبه 2 و به موانع جدی رتبه 1 اختصاص داده شد. راسخ جهرمی و عابدی (1390) در مطالعهای، به این نتیجه رسیدند که صادرات محصولات کشاورزی تأثیر قابل ملاحظهای بر ارزشافزوده بخش کشاورزی دارد، لذا پیشنهاد دادند سیاستهای تشویقی مناسب، رفع موانع صادراتی، گسترش تجارت جهانی و همکاریهای منطقهای میتواند رشد صادرات و بهتبعآن، رشد اقتصادی را به دنبال داشته باشد. فیض آبادی و جوادی (1395) در تحقیق خود، موانع بازاریابی تعاونیهای تولید کشاورزی را بهترتیب، در دستههای اقتصادی، انسانی، بازاری، عملیاتی، ساختاری و مدیریتی اولویتبندی نمودند و وجود دلالان و واسطهگران در هنگام فروش محصولات کشاورزی، عدم بهکارگیری نیروهای متخصص درزمینه خریدوفروش محصولات کشاورزی و سیاستهای نامناسب در قیمتگذاری را مهمترین موانع بازاریابی برشمردند. طبق نتایج بهدستآمده نیز راهبرد محافظهکارانه بهعنوان راهبرد مناسب برای بازاریابی و صادرات محصولات کشاورزی در تعاونیهای تولید تعیین شد. دراینصورت، تعاونیها میتوانند با استفاده از سردخانه و انبار، محصول کشاورزان را بخرند و در انبار یا سردخانه ذخیره و در زمان مناسب اقدام به بازاریابی و صادرات محصول کنند.
تیم کارشناسان ما، نوع آوری و خلاقیت را همراه با مهارت فنی به شما عرضه می کنند که در نتیجه منجر به بهبود چشمگیری در وجهه یا منش اینترنتی شما خواهد شد. معاینه فنی که در شهرستانها ارائه میشود معاینه فنی عادی است و تردد با این معاینه فنی بر اساس تعرفههای تعیین شده گرانتر است. به طور کلی این سه متغیر پیشبین در مجموع به میزان حدود 31 درصد از پراکندگی مشاهده شده در رفتار اطلاعجویی را تبیین مینمایند و 69 درصد از تغییرات موجود در متغیر پیشبین مربوط به متغیرهای دیگر است. تمامی افراد جامعه آماری بهصورت سرشماری مورد مطالعه قرار گرفتند که در مجموع 40 نفر به سؤالات پرسشنامه جواب دادند. جامعه آماری تحقیق حاضر را مدیران عامل (2 نفر) و اعضای هیئتمدیره تعاونیهای تولید کشاورزی (13 نفر) دو تعاونی تولید آراز 1 و 2 منطقه آزاد ماکو و کارشناسان (25 نفر) ادارههای مرتبط (اداره تعاون و جهاد کشاورزی و اداره کل گمرک بازرگان) تشکیل دادند که در این زمینه دانش و تجربه کاری داشتند. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادههای بهدستآمده از پرسشنامه از روشهای آماری توصیفی و استنباطی تحت نرمافزار SPSS 24 استفاده شد. این پژوهشگران درراستای حل مشکلات مذکور، برگزاری دورههای آموزشی برای مدیران و اعضای تعاونیهای تولید درزمینه اصول و روشهای بازاریابی، اتخاذ سیاستها و راهبردهای کوتاهمدت و بلندمدت حمایتی و هدایتی از سوی دولت برای کاهش و حذف واسطهها و دلالان، شناسایی تعاونیهای موفق درزمینه بازاریابی و معرفی آنها به سایر تعاونیهای تولید و استفاده از متخصصان بازاریابی در تعاونیهای تولید را پیشنهاد نمودند.
پراهمیتترین نقاط ضعف (W) عبارت بودند از: خدمات پایین درزمینه بستهبندی، درجهبندی و فراوری محصول (کمبود صنایع تبدیلی و تکمیلی و فراوری مناسب برای تولید محصولات ثانویه)؛ ضعف فرهنگ مشارکت و روحیه کار جمعی و وجود اختلاف نظر و سلیقه در بین اعضای تعاونی؛ ضعف بنیه مالی و کمبود سرمایه و اعتبارات تعاونیهای تولید؛ نبود برنامهریزی جامع بلندمدت از سوی مدیران و اعضای تعاونیها درزمینه اقدامات بازاریابی در زمان تولید محصولات (عدم وجود تحقیقات بازاریابی)؛ عدم آموزش صحیح اعضا و آشنایی کم اعضا و مدیریت با شیوههای جدید بازاریابی؛ کافی نبودن انبار سردخانه برای نگهداری محصولات؛ تحصیلات پایین مدیران تعاونیها و آشنایی کم آنها با اصول بازاریابی و صادرات؛ عدم وجود تسهیلات انبارداری و در نتیجه ضایعات بالا؛ استاندارد نبودن و کیفیت پایین محصولات به علت استفاده بیرویه از سموم و کودها؛ و ابتدایی بودن تجهیزات تخلیه و بارگیری و انتقال و توزیع کالا به مصرف کننده. قدیری مقدم و نعمتی (1390) ازجمله نارساییهای بازاریابی تعاونیهای تولید به موارد زیر اشاره کردند: فقدان تحقیقات بازاریابی و نبود برنامهریزی جامع بلندمدت تعاونیهای تولید درزمینه بازاریابی در زمان تولید و پس از تولید؛ وجود عوامل واسطهای و دلالان در هنگام فروش محصول؛ بهکارنگرفتن متخصصان در فرایند بازاریابی و مقوله خریدوفروش محصول؛ ضعف هماهنگی با سایر شرکتهای تعاونی و سازمانهای ذیربط؛ تحصیلات پایین مدیران تعاونی و ناآشنایی آنها با شیوههای بازاریابی و تبلیغات محصول؛ سیاستهای نامناسب و نوسانهای قیمتی محصولات بخش کشاورزی؛ ضعف خدمات درزمینه درجهبندی، بستهبندی و فراوری محصول و تولید محصول ثانویه؛ نبود سردخانه و تسهیلات انبارداری و بهتبع بروز ضایعات بالا؛ ضعف بنیه مالی تعاونیها؛ عدم شناخت صحیح تعاونیها از ساختارهای بازارهای محلی و برونمحلی و نبود بازارهای هدف ثابت؛ ضعف در کانال توزیع و انتقال کالا به مصرفکننده؛ مشکلات مدیریتی و مدیریت منابع انسانی در تعاونیها.