بنابراین اینجاست که اهمیت انجام سئو بر روی سایت نمایان میشود. برنامه دیگری چون اسکایچ نیز برای ویرایش تصاویر به وجود آمده است که با این برنامه می توانید برای جذاب تر شدن محتواهای خود عکس طراحی کرده یا ویرایش کنید. محیط طراحی وب شامل بخش هایی نظیر طراحی گرافیکی وب،طراحی اینترفیس، کدهای استاندارد شده و نرم افزارهای مناسب،بهینه سازی موتور جستجوی گوگل یا سئو می شود. هدف گوگل از ایجاد «الگوریتم پنگوئن گوگل» (Google Penguin) شناسایی سایتهایی با تکنیکهای لینک سازی اسپم است. هدف ما از بیان این روش ها صرفا آشنایی شما جهت استفاده نکردن از این تکنیک های مخرب میباشد. در این مقاله با استفاده از تکنیک تحلیل محتوا به بررسی بازتولید نقشهای جنسیتی در تصاویر کتابهای درسی دو کشور ایران و سوریه پرداخته شده است. موجود بود، سعی دارد با استفاده از تکنیک تحلیل محتوا به تجزیه و تحلیل دادهها بپردازد . بر این اساس، زنان بیشتر در گروه سنی «کودک و نوجوان» به تصویر کشیده شدهاند و در گروههای سنی دیگر؛ یعنی «جوان و میانسال» و «سالخوردگان» مردان نقشهای بیشتری را به خود اختصاص دادهاند؛ در حالی که در کشور سوریه 327 واحد تحلیل مرد و 181 واحد تحلیل زن بودهاند و هر دو جنسِ گروههای سنی مختلف نسبتاً با هم هماهنگ هستند و تفاوت زیادی میان آنها مشاهده نمیشود.
با تسریع روند صنعتی شدن، زنان هرچه بیشتر از نقشهای سنتی خود (همسری، مادری) جدا شدهاند و دوش به دوش مردان در بیرون از خانه هم به فعالیت میپردازند و بیشتر از مردان با تداخل نقشی رو به رو هستند. البته امروزه تحول عظیمی را نیز در به کارگیری نقشهای جنسیتی شاهد هستیم؛ مخصوصاً با وقوع جنگ جهانی دوم و روند صنعتی شدن کشورها، که حتی استخدام زنان، یکی از نشانههای توسعه محسوب میشود. جدول (6) به معرفی مشاغل موجود در تصاویر کتابهای درسی ایران به تفکیک دو جنس میپردازد، که برای بهتر نشان دادن آن درصدهای آن نیز محاسبه شده است. جدول (4) فراوانی جنس و سن را به تفکیک کتابهای درسی ایران نشان میدهد. جدول (5) فراوانی جنس و سن را به تفکیک کتابهای درسی سوریه نشان میدهد. جدول (2) توزیع فراوانی جنس و سن واحدهای تحلیلها را بر حسب پایههای تحصیلی در کشور ایران نشان میدهد. جدول (3) توزیع فراوانی جنس و سن واحدهای تحلیل را به تفکیک پایههای تحصیلی کشور سوریه نشان میدهد. نکتهای که نیز باید به آن توجه شود، این است که تشخیص سن افراد از روی تصاویر به طور دقیق امکانپذیر نبوده است؛ به همین علت، دستهبندیای به ترتیب «کودک و نوجوان» و «جوان و میانسال» و «سالخورده» ایجاد شده است.
در مقایسه با کشور ایران میتوان گفت که در کشور سوریه بیشتر تصاویر در دو گروه سنی « کودک و نوجوان» و «جوان و میانسال» توزیع شده است؛ ولی در کشور ایران به نسبت قابل توجهی گروه سنی» کودک و نوجوان» در تصاویر دیده میشود. از میان 508 داده مربوط به کشور سوریه، 181 داده مربوط به زنان و 327 داده مربوط به مردان است؛ به غیر از 184 دادهای که شغل آنها مشخص نیست. وی تأکید کرد:بحث ترافیک را در حال حاضر در اولویت گذاشتهایم و سریعاً پیگیریها در حال انجام است حدود 400 اتوبوس دوکابین به دلیل تعمیرات فعلاً در چرخه حمل و نقل نیست که برنامهریزیها برای ورود و بازگشت این اتوبوسها به ناوگان حمل و نقل انجام گرفته است. اما نباید فراموش کرد که سئو یک روش سریع برای افزایش ترافیک نیست. همانطور که گفته شد، در ایران مقطع دبستان و مقطع راهنمایی بررسی شدهاند. به طور کلی، مردان حدود 60 درصد و زنان حدود 40 درصد تصاویر را به خود اختصاص دادهاند؛ اما همانطور که گفته شد، زنان بیشتر در نقشهای کودکی مجسم شدهاند و مردان در نقشهای بزرگسالی به تصویر کشیده شدهاند. همانطور که ملاحظه میشود، کتاب العربیه لغتی کتاب التلمیذ بیشترین دادههای تحلیل را به خود اختصاص داده است.
با توجه به سؤالها و عنوان پژوهش، به تجزیه دادههای بهدست آمده پرداختهایم که در قالب هفت جدول به نمایش درآمدهاند. سایر مشاغل که در جدول ذکر نشده، عبارتند از : منشی، دوچرخه سوار، رقصنده، گارسن، موزیسین، قصاب، چشم پزشک، کارمند، شخصیت معروف، چوپان، فروشنده، کارگر، باغبان، ماهی فروش، دندانپزشک، سوارکار، قالیباف، پرستار، نقاش، خیاط، بیمار، پلیس، رفتگر، کشاورز، میوهفروش، سرباز، نجّار، مدیر، نانوا، ورزشکار، مادربزرگ، آتشنشان، پزشک، آهنگر، پدربزرگ و پیشنماز مسجد. سایر مشاغل که در جدول نام برد نشده، عبارت است از: بقال، نانوا، مدیر، نجار، پستچی، میوهفروش، گلفروش، کفاش، خریدار، موذن، متصدی هتل و باغوحش و قطار، کشاورز، رفتهگر، پلیس، بیمار، نقاش ساختمان، خیاط، کوهنورد، باغبان، کارگر، مسافر، فروشنده، خاله، چوپان، اپراتور، دانشمند، بازیگر، شخصیت معروف، دامدار، کارمند، معدنچی، باستانشناس، داور، تماشاچی، نقاش، پرستار، مهندس، کارگردان، قالبباف، عکاس، خلبان، فیلمبردار، آرایشگر، قناد، بنا، سوارکار، کتابفروش، دندانپزشک، ماهی فروش، پیشنماز مسجد، سفالگر، آهنگر، آتش نشان، ورزشکار. تنها بعضی از مشاغل، همچون: خاله، اپراتور، خیاط و قالیباف اختصاص به زنان دارد و بقیه مشاغل را مردان عهدهدار هستند. در چند سال گذشته بازاریابی ویدئویی در بین مشاغل بیش از پیش محبوب شده است.