تعیین دامنه ، بهینه سازی robots.txt ، سئو آدرس url ، ایجاد منو breadcrumbs ، تعریف یک صفحه اختصاصی 404 ، بهینه سازی نقشه سایت xml ، راه اندازی نسخه موبایل ، مشخص نمودن آدرس canonical ، تعیین دامنه ترجیحی ، نشانه گذاری با داده های ساختار یافته و بسیاری موارد دیگر. برای پی بردن به این موضوع باید نتایج حاصل از تولید محتوای رپورتاژی بررسی شود؛ به این منظور، میزان تعامل مشتری با مخاطب قبل از تولید محتوا و پس از آن باید با یکدیگر مقایسه شود تا نتیجه کار مشخص گردد. هنگام راه اندازی وب سایت یا وبلاگ خود ، باید دامنه ترجیحی خود را مشخص کنید. بنابراین هرقدر یک کاربر، مدت زمان بیشتری را در سایت شما صرف کند از نظر گوگل به این معنی است که کاربر به موضوع مورد نظر خود دست پیدا کرده و تعامل مناسبی با سایت شما داشته است. با مشغله ای که امروزه افراد زیادی به آن مشغول هستند ، تعداد کمی از افراد زمان بیشتری را به خواندن محتوای متنی در وب سایت ها و جستجوی فیلم هایی که می خواهند و می توانند تماشا کنند اختصاص می دهند. سئو تکنیکال به فرایند بهینه سازی وب سایت در مرحله فنی و زیرساخت اشاره دارد و هیچ ارتباطی با محتوای سایت و یا لینک های داخلی ندارد ، که بوسیله این مفهوم می توانید بدون هیچ مشکلی به موتورهای جستجو اجازه دسترسی ، خزیدن ، تحلیل و فهرست بندی وب سایت خود را بدهید.
معیارهای اصلی سئو تکنیکال عبارتند از افزایش سرعت، امنیت، سازگاری با موبایل و دسترسپذیری سایت برای کاربران و خزندههای گوگل. Robots.txt یک پرونده متنی است که در پوشه اصلی هاست سایت شما قرار دارد و به موتورهای جستجو دستورالعمل خزش و ایندکس صفحات سایت شما توسط موتورهای جستجو را می دهد. قالب این پرونده بسیار ساده است و در بیشتر موارد ، لازم نیست تغییراتی در آن ایجاد کنید. به زبان ساده ، داده های ساختار یافته در سئو تکنیکال كدی هستند كه می توانید به صفحات سایت خود اضافه كنید كه فقط برای خزنده های گوگل قابل مشاهده است ( برای کاربر قابل مشاهده نیست ) و به آنها در درک زمینه و موضوع محتوای شما كمک می كند. کاملاً ساده است – یا حداقل اصول اولیه آن ساده است. به طور کلی از نظر گوگل خرید بک لینک اشتباه است. گوگل هنگام ارزیابی یک صفحه خاص ، ساختار کلی یک وب سایت را در نظر گرفته و این چیزی است که نباید از آن غافل شد. وبسایت Yoast: سئو به فعالیت بهینه ساختن صفحاتتان گفته میشود تا به رنکینگ بالاتری در نتایج جستجوی گوگل و بقیه موتورهای جستجو برسند. با این کار شما به موتورهای جستجو دستور می دهید که فقط دامنه مورد نظر شما را استفاده نماید.
در جمله بالا پس از کلمه “داد” نقطه وجود دارد و پس از آن بدون استفاده از فاصله به سراغ عبارت بعدی رفته شده. همه کاربران حتی مبتدیان هم می دانند که هدف موتورهای جستجو از جمله گوگل این است که زمانی که کاربران یک عبارت یا کلمه خاصی را در باکس جستجوی آنها تایپ می کنند، بهترین نتایج به آنها ارائه شود. کلمه تکنیکال به معنی داشتن دانش فنی برای این اقدامات است. سئو داخلی ، سئو خارجی و سئو تکنیکال. سئو داخلی به بهینه سازی عوامل داخلی مانند سئو محتوا و تصاویر می پردازد ، سئو خارجی اقدامات بهبود تعامل سایت با وب سایت های دیگر را در بر می گیرد و سئو تکنیکال به مسائل فنی و زیرساختی سایت و روش های بهینه سازی آنها مربوط می شود. همین طور که می بینید بسیاری از این موارد با روش های سئو داخلی مشابه هستند. نمونه هایی از فروشگاه های آنلاین معروفی است که محصولات فیزیکی می فروشند. در پژوهش توصیفی- مقطعی حاضر، جامعه آماری را افراد دخیل در مراحل تولید محتوای الکترونیکی براساس سرشماری، اسناد و مدارک مرتبط با تولید محتوا و دانشجویان آموزش الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تشکیل داده اند که از جامعه اخیر براساس روش نمونه گیری طبقهای نسبتی، تعداد 250 نفر دانشجو انتخاب شد.
مثلا اگر دسته بندی مناسبی برای مطالب نداشته باشید و تمام نوشته ها را در یک دسته بندی قرار دهید یک نمونه از عدم رعایت سئو ساختار سایت است. استفاده از این تبلیغات میتواند به صورت هدفمند باشد و شما با پرداخت هزینه منطقی و درستی میتوانید برای تعدادی و یا تمام کلمات کلیدی مورد نظر به صورت کاملا کنترل شده به معرفی سایت خود و دریافت کلیک بپردازید. به طوری که به صورت روزانه این آمار را چک میکنند و ملاک رشد خود قرار میدهند. به این صورت که ممکن است مطلبی را شما اول منتشر کرده باشید و سایت دیگری از شما کپی کرده باشد اما به علت بیشتر بودن سرعت ایندکس صفحات سایت او، محتوای آن سایت به عنوان محتوای یونیک و محتوای شما به عنوان محتوای کپی از سوی گوگل شناسایی میشود. همین متنی که شما میخوانید یک محتوای متنی است، ویدیویی که پایینتر مشاهده میکنید یک محتوای ویدئویی است. بخش بعدی که در این صفحه مشاهده میکنید قسمت Speed Index است که به شما نشان میدهد که سرعت نمایش محتوای صفحه به چه صورت است. این مسئله برای کاربران مناسب است ، اما برای موتورهای جستجو گیج کننده است زیرا آنها این دو آدرس را دو وب سایت تفاوت در نظر می گیرند که در این صورت شما با مشکل محتوای تکراری مواجه خواهید شد.