قطعاً سایتهایی که از ابتدا توسط مشاور سئو پشتیبانی شوند زودتر به نتیجه میرسند. وقتی از سایتهای مشابه به سایت خود لینک دریافت میکنید، گوگل به این نتیجه میرسد که وب سایت شما دارای اعتبار زیادی است. عموما خود این سایتها اطلاعات دقیقی به شما نمیدهند و در بخش تبلیغات با گفتن چند پارامتر که بیشتر جنبه مارکتینگ دارند، مواردی را برایتان بازگو میکنند. بهطورکلی، دو نوع تبلیغ برای وبسایت داریم؛ اولین نوع، همان تبلیغات متنی است که باعث برندسازی بهتر برای شما میشود. با این حال در یک توصیف از وضعیت تبلیغات اینترنتی فرش (دستباف و ماشینی) استفاده از تبلیغات اینترنتی برنامهریزی شده و منسجم نیست. با این حال این وب سایت یک وب سایت مدیریت پیج اینستاگرامی می باشد که با استفاده از آن می توانید در جهت پیشرفت پیج های خود استفاده کنید. حال شاید این سوال پیش بیاید که کدام مهمتر است؟ مخصوصا موارد پیش رو که جزو بهترینها در این زمینه به شمار میروند. درست است که بهبود عملکرد سایت و رعایت استانداردهای موتورهای جستجو مخصوصا گوگل ، باعث بهبود رتبه می شود اما همچنان نباید از مبحث مهم تجربه کاربری مناسب و رضایت کاربران غافل شد. یک نکته خیلی مهم و ضروری در تولید محتوا، پست گذاری با برنامه و رأس سایت می باشد.
ولی موضوع مهم آن است که اهمیت این دو مکان یعنی نتایج طبیعی و نتایج تبلیغاتی یکسان نیست. طبق بررسیهایی که در سال 2010 توسط یک شرکت معروف آمریکایی انجام شده، کمتر از 5 درصد جستجوگران بر نتایج تبلیغاتی کلیک میکنند، ولی حدود 45 درصد آنها بر اولین نتیجه جستجوی طبیعی گوگل کلیک میکنند. اگر واقعبین باشیم در بهترین حالت ممکن که قرار گرفتن در اولین نتیجه جستجو است، شاید یکسوم جستجوها به سایت ما ختم شود. بنابرین احتمالا چنین کلیدواژهای ارزش بهینهسازی ندارد و بهتر است بهدنبال واژههای دیگری باشیم که در ماه حداقل چند دههزار بار جستجو میشوند. بهینهسازی سایت به دو بخش عمده تقسیم میشود. در شماره بعد به چند روش ساده و کاربردی برای بهینهسازی صفحات سایت برای کلیدواژه انتخابشده میپردازیم. البته ابزار کلیدواژه گوگل اطلاعات بسیار کاملی در اختیار شما قرار میدهد، مثلا میزان رقابت بر یر کلیدواژه موردنظر، تعداد جستجوها از منطقه دلخواه و تعداد جستجوهای انجام شده در ماههای قبل بخشی از این اطلاعات است. مثلا اگر کار شرکت ما طراحی سایت است و در تهران فعالیت میکنیم شاید در ابتدای کار کلیدواژه «طراحی سایت تهران» کلیدواژهای بهتر از «طراحی سایت» باشد. مثلا اگر کلیدواژه انتخابی ما در ماه 1000 بار جستجو میشود، در حالت رویایی شاید حدود 300 بازدیدکننده ایجاد شود که عدد بسیار کمی است.
پس اگر در کلیدواژه موردنظر اولین نتیجه جستجوی گوگل باشیم از هر 100 جستجوگر 45 نفر وارد سایت ما خواهند شد، درحالی که حداکثر 5 نفر از طریق لینکهای تبلیغاتی وارد سایت میشوند. کافی است در گوگل کلمات keyword tool را جستجو کنیم و اولین نتیجه جستجو را انتخاب کنیم. چنانچه سایت هایی که به شما لینک داده اند جزو سایت های اسپم (spam) باشند یعنی اینکه وب سایت های بی ارزشی به شما لینک داده اند در نتیجه ارزش وب سایت شما نیز کم و کمتر خواهد شد. برای این کار لازم نیست پولی بپردازید و باید بر بهینهسازی سایت کار کنید. بدترین اتفاق ممکن در بهینهسازی سایت آن است که سایتتان برای یک کلیدواژه نامناسب بهینه شده باشد. البته اگر بعدها که رستوران خیلی معروف شد شاید این کلیدواژه مناسب باشد. فرض کنید رستوران جدیدی راهاندازی کردهاید که نامش «رستوران آناناس» است. هنگامی که میخواهید فیلم یا کلیپهای خود را ویرایش کنید یا افکتها و فیلترهای خاصی روی آنها بگذارید، این مطلب میتواند برای شما بسیار مفید باشد. اگر سایت خود را برای کلیدواژه «رستوران آناناس» بهینه کنید این کار احتمالا هیچ تاثیری در افزایش ترافیک سایت نخواهد داشت، زیرا در ماه شاید یک نفر هم این کلیدواژه را جستجو نکند.
البته شاید بهتر باشد برای شروع بر یک کلیدواژه تمرکز کنیم و سپس تعداد کلیدواژهها را افزایش دهیم. اولین و مهمترین قدم در بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو انتخاب کلیدواژههای مناسب است. سپس میتوانیم به بهینهسازی در خارج از سایت یا همان لینکسازی بپردازیم. ترافیک ایجاد شده از نتایج طبیعی، 9 برابر ترافیک حاصل از تبلیغ در گوگل است و همین موضوع اهمیت و ارزش بهینهسازی سایت را نشان میدهد. بهینهسازی خارج از سایت با ایجاد لینکهای باارزش از سایتهای دیگر به سایت ما و چند کار دیگر انجام میشود که خود مبحث بسیار گستردهای است. اگر بخواهید با کلمات کلیدی در حوزه ارز بالا باشید، شاید بتوانید ترافیک جذب کنید اما در نهایت نمی توانید محصولات یا خدمات خود را بفروشید. چنانچه سئو را یک نردبان با طول های متفاوت در نظر بگیریم ، آن کلمه کلیدی که قصد کسب جایگاهی بهتر در آن را داریم دیوار مورد نظر ماست . در غیر این صورت امکان جلب نظر مخاطب هدف و تاثیرگذاری بر روی آنها را نخواهید داشت. سایتهایی که به شما معرفی میکنیم اطلاعات خوبی به شما ارائه خواهند داد اما باید در نظر بگیرید که در نهایت به اندازه اطلاعات استخراج شده از پنلهای سایتهای مختلف دقیق نیستند، اما میتوان به آنها اکتفا کرد.