
بخورید به معنای تجربه، تخصص، اقتدار و قابلیت اطمینان. این چارچوبی است که گوگل از آن برای ارزیابی کیفیت محتوا در وب استفاده می کند. اهمیت EEAT در سئو قابل اغراق نیست. این به الگوریتمهای گوگل کمک میکند تا تعیین کنند کدام سایتها دارای محتوای باکیفیت و مرتبط با عبارتهای جستجوی کاربران هستند.
“E” جدید در EEAT: تجربه
“E” جدید در EEAT مخفف عبارت است تجربه. این افزوده بر اهمیت تجربیات شخصی یا زندگی در تولید محتوا تاکید دارد. Google برای محتوایی که از نویسندگانی که تجربه واقعی در مورد موضوعی که درباره آن می نویسند دارند، ارزش قائل است. به عنوان مثال، بررسی محصول اگر توسط شخصی نوشته شده باشد که واقعاً از محصول استفاده کرده باشد، ارزش بیشتری دارد.
تخصص، اقتدار و قابلیت اطمینان
اجزای دیگر EEAT هستند تخصص، اقتدار و قابلیت اطمینان. این عوامل در تعیین کیفیت یک صفحه وب بسیار مهم هستند.
- تجربه و تخصص به عمق دانش یا مهارت در یک زمینه خاص اشاره دارد.
- قدرت به رسمیت شناختن آن تخصص توسط همکاران، سایر مراجع در حوزه و عموم مردم است.
- قابلیت اطمینان به اعتبار و اعتبار وب سایت و محتوایی که منتشر می کند اشاره دارد.
این مؤلفهها از امتیاز اعتماد ارزیابیکننده کیفیت پشتیبانی میکنند، که نشان میدهد چقدر Google به اطلاعات ارائهشده توسط یک وبسایت اعتماد دارد.
ارزیابیکنندگان کیفیت Google چگونه EEAT را ارزیابی میکنند
در گوگل رهنمودهایی برای ارزیابی کیفیت جستجو توضیح مفصلی از نحوه ارزیابی EEAT ارائه دهید. دستورالعمل ها معیارهای EEAT کم، زیاد و بسیار بالا را مشخص می کند:
- صفحاتی با EEAT پایین صفحاتی هستند که فاقد تجربه، تخصص، اقتدار یا اعتماد لازم هستند. این صفحات ممکن است حاوی اطلاعات نادرست باشند، نویسنده متخصص نداشته باشند یا در یک وب سایت مشکوک میزبانی شوند.
- صفحاتی با EEAT بالا صفحاتی هستند که سطح بالایی از تخصص یا اقتدار موضوع را نشان می دهند و قابل اعتماد در نظر گرفته می شوند. این صفحات توسط افرادی ایجاد می شوند که دارای تجربه یا صلاحیت مرتبط در این زمینه هستند.
- صفحاتی که دارای EEAT بسیار بالا هستند، بهترین محصول هستند. آنها معتبرترین، معتبرترین و با تجربه ترین منابع در اینترنت برای موضوع خاص خود هستند.
درک و استفاده از EEAT برای هر کسی که به دنبال بهبود سئوی خود و ایجاد محتوای باکیفیت است که هم با کاربران و هم الگوریتمهای گوگل طنینانداز میکند، حیاتی است.
پیاده سازی EEAT در تولید محتوا
برای اجرای موثر بخورید در محتوای خود باید نشان دهید تجربه دست اول و مال خودت را نشان بده تخصص، اقتدار و قابلیت اطمینان.
- نشان دادن تجربه دست اول: تجربیات شخصی خود را در رابطه با موضوع به اشتراک بگذارید. برای مثال، اگر در حال نوشتن نقد و بررسی محصول هستید، نحوه استفاده از محصول و برداشت شما را ذکر کنید.
- نشان دادن تجربه، اقتدار و قابلیت اطمینان: بر صلاحیت ها، مدارک یا تجربیات خود که شما را به یک متخصص موضوع تبدیل می کند، تأکید کنید. گواهینامه ها یا گواهی نامه های مقامات شناخته شده در زمینه خود را بگنجانید. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما ایمن است، دارای یک خط مشی رازداری واضح است و اطلاعات تماس دقیقی را برای افزایش قابلیت اطمینان ارائه می دهد.
محتوای تولید شده توسط EEAT و AI
محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی چالشی را در رسیدن به آستانه کیفیت ایجاد می کند تجربه. از آنجایی که هوش مصنوعی تجربه شخصی ندارد، نمی تواند دانش دست اولی را که گوگل در EEAT برای آن ارزش قائل است، ارائه دهد. موضع گوگل در مورد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی این است که قبل از انتشار باید توسط یک ویرایشگر انسانی بررسی شود تا اطمینان حاصل شود که دستورالعمل های آنها مطابقت دارد.
سوالات متداول
مهمترین عضو خانواده EEAT کیست؟
همه اجزای EEAT مهم هستند زیرا با هم کار می کنند تا کیفیت کلی یک صفحه وب را ارزیابی کنند. با این حال، “E” جدید برای تجربه توجه قابل توجهی را به خود جلب کرده است زیرا بر ارزش دانش دست اول تأکید می کند.
استراتژی EEAT چیست؟
استراتژی EEAT شامل ایجاد محتوایی است که تجربه، تخصص، اقتدار و قابل اعتماد بودن را نشان دهد. این شامل به اشتراک گذاری تجربیات دست اول، نشان دادن صلاحیت ها و ساختن یک وب سایت معتبر است.
سیگنال های EEAT چیست؟
سیگنالهای EEAT عناصری هستند که الگوریتمها و ارزیابیکنندگان کیفیت گوگل از آنها برای تخمین EEAT یک صفحه وب استفاده میکنند. اینها ممکن است شامل اعتبار نویسنده، شهرت وب سایت، تعامل کاربر و موارد دیگر باشد.
خلاصه
درک و کاربرد بخورید برای هر کسی که به دنبال بهبود سئوی خود و ایجاد محتوای با کیفیت است بسیار مهم است. “E” جدید برای تجربه بر ارزش دانش دست اول تأکید می کند و لایه دیگری را به مؤلفه های از قبل مهم تخصص، اختیار و اعتماد می افزاید. همانطور که به جلو می رویم، واضح است که EEAT همچنان نقش مهمی در نحوه رویکرد ما به ایجاد محتوا و SEO ایفا خواهد کرد.