پس اگر در روند سئو سایت خود حس کردید که دارید درجا می زنید، این نکته مهم را به یاد بیاورید. در جواب این سوال لازم است بگوییم که به همین راحتی و در زمان یکی دو ماه یک سایت بالا نمی آید. از طرفی دیگر می توانید در یک روز چندین ویدئو ضبط کنید و برای چندین جلسه محتوا بسازید که این امکان در ساخت ولاگ وجود ندارد. وقتی سایتی با یک عبارت کلیدی خاص در رتبه یک گوگل است، از فاکتورهای مختلف گوگل عبور کرده تا به رتبه یک رسیده است. دانشجویی که میخواهد رویکرد چپ را در زمینه علوم انسانی مطالعه کند، به آن دانشگاه خاص میرود و رشتهای را میخواند. به خاطر اینکه بیشتر شرکت های سئو به خصوص شرکت هایی که تبلیغ “ارزان ترین خدمات سئو” را میکنند، استراتژی های تکراری و از قبل تعیین شده ارائه می دهند. در بیشتر موارد، دارایی قابل لینک، محتوایی بسیار ارزشمند را تشکیل میدهد. قابلیتهایی از جمله پشتیبانی از سایتهای چندزبانه و همچنین قابلیت چند واحد پول در فروشگاه که مخصوصا در کشورهای اروپایی بسیار حائز اهمیت هستند. اما واقعیت این است که محتوای متنی همانند گذشته اهمیت دارد و نباید از آن غافل شد. افراد فعال در این زمینه، با انجام بازی کامپیوتری، از روند آن و عکس العمل های خود فیلم یا استریم تهیه می کنند و در کانال یوتیوبی خود بارگذاری می کنند.
یکی از انواع کانال های موفق در یوتیوب مخصوصا در بین کاربران فارسی زبان، کانال هایی است که در زمینه بازی و گیمینگ فعالیت می کنند. در نهایت این سبک از ویدئوها چون مخاطبین خاص تری دارند؛ محصولات مرتبط معرفی شده در ویدئو را که می تواند پکیج های آموزشی شما باشند، بهتر خریداری می کنند. بنابراین اگر کلمات کلیدی مهم کسب و کار خود را در صفحات بی کیفیت قرار داده اید، تعجبی ندارد که این عبارات نتوانند رنک بالایی دریافت کنند. قبل از استفاده از هرگونه خدمات سئو، پاسخ به این دو سوال بسیار مهم است: چرا کسب و کارها به خدمات سئو نیاز دارند و این خدمات شامل چه اقداماتی می شود؟ موضوعاتی که برای آموزش دادن انتخاب می کنید حتما نباید تخصصی و بسیار پیچیده باشند. را در گوگل جستجو کنید با تعداد زیادی از رقبا مواجه می شوید که همگی عمر دامنه بالایی دارند. از نمونه های موفق کانال هایی که در این زمینه فعالیت می کنند می توان به کانال Unbox Therapy اشاره کرد که می توانید ایده های خوبی از آن به دست آورید و با نحوه ساخت این سبک از ویدئوها بیشتر آشنا شوید. از طرفی دیگر خیلی از افراد از حرفه خود ویدئو تهیه و منتشر می کنند که از نمونه های خوب ویدئوهای آموزشی به حساب می آیند.
از نمونه های موفقی که با بررسی آن هم می توانید ایده بگیرید و هم با روش ساختن ویدئوهای این چنینی بیشتر آشنا شوید، می توان از Austin Evans نام برد که در زمینه نقد و بررسی محصولات دیجیتال محتوا می سازد. نام برد. Ali Abdaal فردی است که ولاگ های جالب و دیدنی منتشر می کند. طبیعتا گرافیست هیچ محتوای متنی در دست ندارد که روند طراحی آن را انجام دهد و بنابراین زمان زیادی را از دست خواهد داد. نکته جالب این است که برای ساخت ویدئو حتما نیاز نیست که در تصویر باشید و می توانید ویدئوهایی بسازید که فقط روند آموزش شما را نمایش دهند. از موضوعاتی است که می توانید ویدئوهای خود را بر پایه آن ها بسازید. حتی می توانید آن را در جلوی دوربین استفاده کنید و نحوه عملکرد آن را نقد و بررسی کنید. استاندارد برای کلمات کلیدی: ابتدا باید کلمات کلیدی انتخاب شوند،در تیترها و عناوین باید از آنها استفاده کرد و برای هر صفحه چندین بار تکرار شود.
مقالات، کتاب چاپی، کتاب الکترونیکی (E-book)، کپشن پستهای اینستاگرام، خبرها، روزنامهها، پستهای تلگرام و هر چیزی که به صورت متن باشد. محتوای مرتبط با آشپزی و آموزش آن، از موضوعاتی که تاریخ مصرف ندارد و همیشه مخاطبان زیادی خواهد داشت. ؛ بنابراین بازنگری و تجدیدنظر و اصلاح محتوای کتابهای درسی، زمینههای رشد و تکامل برنامهریزی درسی و در پی آن رشد و بهبود و پیشرفت تحصیلی را به دنبال خواهد داشت. برای مثال بیست عنوان مختلف بنویسید تا درنهایت گوگل مطلبی را که بیشترین عنوان را داشته باشد در ابتدا قرار داده درنتیجه ترافیک سایت شما بالا رفته و بازدیدکنندههای زیادی خواهید داشت؛ بنابراین قبل از انتظار هر مطلبی به عنوان آن خوب فکر کنید. سعی کنید برای هر مطلب ۱ تا ۳ لینک داخلی ایجاد کنید و این را بدانید که تعداد لینک های داخلی اگر زیاد باشد باعث آزرده خاطر کردن کاربران شما شده و برای شما مضر خواهد بود، همواره اعتدال را در تمامی جنبهها و بالأخص سئو رعایت کنید.