در این روش سئو کارهایی بر خلاف قواینن گوگل انجام می شود که در اکثر مواقع با مجازات موتورهای جستجو روبرو خواهد بود! حال یک سئوکار خوش ذوق و البته ریسک پذیر، در یک آزمایش می رود و با پرداخت 2 یا 3 دلار، خرید بک لینک را از 1000 وب سایت غیرمعتبر برای سایت خود انجام می دهد. کلمات خوب این قدرت را دارند که یک محتوای ساده را به اثری ماندگار برای مخاطب تبدیل کنند. محتوا به اطلاعاتی گفته میشود که با یک هدف خاص از طریق کانال در قالب یک فرم به مخاطب ارائه میشود. اشراف داشتن به موضوع محتوا، یک راه میانبر برای درگیر کردن ذهن مخاطب با محتواست. آنچه باعث میشود مخاطب شما را از بین هزاران نمونۀ مشابه دیگر انتخاب کند، تیتری است که برای محتوا نوشتهاید. دفترچهای برای یادداشت کردن افعال جاندار و کلمههای تروتازه داشته باشید و آنها را با افعال کلیشهای متن جایگزین کنید. همچنین پژوهش صورت گرفته از کسبوکارهای ایرانی توسط فرامحتوا نشان داد که انتشار و ارزیابی محتوا یکی از بزرگترین چالشهای آنها در پیادهسازی فرایندهای بازاریابی محتوا است.
اشاره شد که انتخاب هم میتواند از طرف مخاطب و موتورهای جستجو صورت بگیرد؛ پس محتوایی که تولید میکنیم باید برای هردوی اینها جذابیت داشته باشد. رسانۀ انتخاب شده بهتر است بهجای شبکههای اجتماعی، وبسایت رسمی باشد و محتوا متناسب با آن نوشته شود و نقطۀ تمرکز چنین محتوایی که قرار است به فروش کالایی کمک کند، میتواند متوجه مزایای استفاده از محصول و نیاز مخاطب باشد. مدیران وب سایت ها ، تبلیغ کنندگان و شبکه های آگهی از رتبه الکسای شما به عنوان یک پیمانه برای مشخص کردن ارزش یک لینک بر روی وب سایت شما استفاده می کنند.اگر شما بخواهید سایت خود را بفروشید یا یک لینک روی سایت خود قرار دهید برای بهبود رتبه الکسای خود تلاش بیشتری خواهید کرد. از قبل فکر نکنید خواننده بهخوبی منظور شما را درک خواهد کرد. این فرض را ایمن نیست که فقط به این دلیل که یک تکنیک خاص به عنوان فریبنده برچسب زده نشده و از آن یاد نمی شود و شما را به دردسر می اندازد ، نمی تواند در رتبه بندی شما دخالت منفی بگذارد. 1. ساده بنویسید. سخت و پیچیده نوشتن بیشتر از هر چیزی این پیام را میرساند که محتوای شما خوانا، مفید و کاربردی نیست.
1. بعد از نوشتن متن ابتدایی دست به انتشار سریع آن نزنید. با تمرکز بر نیاز مخاطب و هدفی که از نوشتن دارید، دست روی جزئیات مفید و کاربردی بگذارید و با اشاره به آنها، فضای محتوای متنی را تغییر داده و نوآورانه کنید. متناسب با هدفی که از تولید داریم و مخاطبی که در نظر میگیریم، لازم است اطلاعات کافی را به دست بیاوریم. امروزه بسیاری از کسبوکارهای بزرگ و کوچک به تولید محتوا روی آوردهاند و به نیروهای متعددی در این حوزه نیاز دارند. معمولاً از شروع انجام هر کار تا رسیدن به مرحلۀ رشد آن یک گپ و فاصلۀ بزرگ وجود دارد. اگر انواع محتوا مانند محتوای صوتی، تصویری و دیگر نمونههای آن را چون درختی در نظر بگیریم که شاخههای متنوعی دارد و در حوزهها و رشتههای بیشماری میتواند تولید و منتشر شود، میتوان گفت ریشۀ این درختِ تنومند در اغلب اوقات، یک محتوای متنی است. حالا اینکه هدف از تولید محتوا چه بوده و قصد ما از دیده شدن، رسیدن به چه چیزی است، در مرحلۀ دوم اهمیت قرار دارد. تا مادامی این بهبود رنکینگ وجود دارد که الگوریتمهای گوگل جلوی حرکت شما را نگیرند.
هر محتوای متنی و غیرمتنی خوب، یک شروع گیرا، یک بدنۀ کامل و پایانی شفاف دارد. میزان درآمد هر یک از افراد بسته به مهارت، کیفیت محتوا و تجربهای که دارند، متفاوت است. یعنی صفحات مشاهده شده توسط کاربر متفاوت از صفحات مشاهده شده توسط موتورهای جستجو است. یعنی هربار که کاربر به سمت پایین صفحه اسکرول کند، تصاویر آن بخش بارگذاری میشوند. مطمئنا شما هم به دنبال چنین تاثیری هستید که در پی یادگیری تولید محتوا اینستاگرام هستید. همکاری پروژهای: برخی از افراد نیز بهصورت فریلنسری در حوزه تولید محتوا فعالیت میکنند. افرادی که در حوزه تدریس فعالیت دارند و دوره آموزشی برگزار میکنند. ۱٫ در بین دوست و آشنایان خود افرادی را پیدا کنید که سایت یا وبلاگ مرتبط با شما دارند و حاضر هستند بهصورت کاملاً طبیعی، به سایت شما لینک بدهند. گوگل توصیه میکند که به جای سعی کردن برای چرخاندن وب سایتهای تقلبی و جعلی، بر روی تولید و ایجاد کردن یک محتوای با کیفیت در زمینه فعالیت خودتان تمرکز داشته باشید. زیاد نکته برداری کنید؛ اما نهایتاً نظر و دیدگاه شخصی خودتان را به همۀ خواندهها و شنیدهها اضافه کنید و از دیدگاه خودتان موضوعات را بنویسید. خودتان را مقید کنید اول بنویسید و بارها و بارها ویرایش کنید.