حال که می دانید چگونه باید گزارشات آنالیز ها را مطالعه کنید می توانید از این داده ها برای بهبود سئو و طرح ریزی و ارتقا استراتژی بازاریابی محتوا استفاده کنید. اگرچه گوگل 100 درصد کوئری های سرچ شده ی هدایت کننده ی کاربر به سایت را در اختیار استفاده کنندگان از کنسول سرچ قرار نمی دهد، اطلاعات به دست آمده از گزارشات آن می توانند بسیار مفید باشند. بدیهی است که بر اساس نوع کسب و کار و اهداف سایت می توان از داده ها و گزارشات کنسول سرچ گوگل استراتژی های دیگری را نیز پیاده سازی کرد و منافع بسیار بیشتری را به دست آورد. زمانی که داده های کوئری ها را دانلود کردید، آن ها را سریعاً مرور کنید و آن هایی را که بالاترین و مرتبط ترین CTR ها را ایجاد کرده اند و نیز آن هایی که پایین ترین CTR ها را تولید کرده اند را (به همراه علت کارکرد نامناسب آن ها)، بیابید.
بیشتر مطالبی که اِمیل در مورد ایده های مرتبط با سلامتی در اینترنت پیدا کرده بود تنها 5 الی 10 مورد را لیست می کرد. اغلب محتواهایی که امیل پیدا کرده بود، حداکثر 5 الی 10 ایده برنامه سلامتی معرفی کرده بودند . گوگل برای شناسایی وب سایت ها یکسری ربات را طراحی کرده که در حال خزیدن در وب سایت ها می باشند. برای این منظور می توانید با راه اندازی یک سیستم همکاری در فروش برای خدمات خود به راحتی نسبت به فروش فایل و یا خدمات خود به مشتریان اقدام و پورسانت بازارایابی مختص بازاریابهایتان را نیز به حساب آنها وارد نمایید. مطمئنا تا نامی از همکاری در فروش به میان می آید ناخداگاه ذهنمان به سمت همکاری در فروش کالاهای فیزیکی می رود. بخش Core Web Vitals یکی از مهمترین بخشهای سرچ کنسول جدید گوگل است. اما چند وقتی است که نام جدید Core Web Vitals به بخش تست سرعت سرچ کنسول گوگل داده شده. در این مرحله سئو کار از چند کلمه کلیدی اصلی انتخاب شده در تولید محتوا استفاده کرده و محتوا خود را بر اساس آن کلمات کلیدی خواهد نوشت .
ممکن است خبری در BBC به مطلبی در CNN اشاره کند و چند روز بعد این ماجرا برعکس شود. راه حل، کمک کردن به گوگل در پیدا کردن و ایندکس کردن محتوای مفید سایت شما است. از کلمات کلیدی استفاده کنید – استفاده از کلمات کلیدی در نام تجاری شما کمک می کند تا فروشگاه آنلاین شما توسط افراد بیشتری به صورت آنلاین پیدا شود. در کدنویسی سایت باید تگ h1, h2, h3 , h4 , h5 و تگ h6 را به طور مناسبی با استفاده از کلمات کلیدی هر صفحه و همچنین عناوین مهم موجود در هر صفحه تکمیل کنید. البته این موضوع بهتنهایی کفایت نمیکند و صدها فاکتور برای SEO وجود دارد که این یکی از آنها میباشد. اگر محتوای درجه یکی منتشر کردهاید نباید انتظار داشته باشید که مخاطبان شما از انتشار آن باخبر شوند. برای برخی از سایت ها این داده ها می توانند نجات دهنده باشد زیرا به این وسیله می توانند کلمات کلیدی کم ارزش هر صفحه ی خود را بیابند و از سوی دیگر داده هایی در این گزارش ها مورد بررسی قرار می گیرند که با سایت و زمینه ی فعالیت آن مرتبط تر اند و به این ترتیب راحت تر می توان خطاها و اشکالات اساسی را ردیابی و برطرف ساخت.
گوگل ارزش زیادی برای فهرست کسب وکارها قائل است. در کل بهترین محتوا، محتوایی است که به شما اجازه میدهد لینک ها را به صورت طبیعی و به مرور زمان بدست آورید. ویژگی ای که کنسول جست و جو را جذاب تر می کند این است که به کاربر اجازه می دهد که کوئری های سرچ شده ای که توسط کاربران برای ورود به سایت استفاده شده اند را بیابد. تقریباً میتوان گفت که عملکرد این سرویس مشابه GTMetrix است ولی حرفهایتر عمل میکند و به همین دلیل شما باید هم رتبه GTMetrix و هم Page speed خود را بهبود دهید. تقریباً میتوان گفت هیچکسی از تمامی این فاکتورها بهطور دقیق اطلاع ندارد. این مساله به این معنی است که کوئری مربوطه عبارتی است که رقابت برای کسب رتبه ی بالا از آن شدید است و صفحاتی از سایت که با این عبارت کلیدی مرتبط اند نیازمند اقدامات بیشتر سئو و در نظر گیری اقدامات افزایش ترافیک می باشند. توجه: برای صرفه جویی در زمان بهتر است پیش از انجام آنالیز، کوئری های نامرتبط را ابتدا حذف کنید تا حجم داده های غیر کاربردی کاهش یابد. آنها از باج افزار ها برای رمزنگاری کردن اطلاعات مهم و یا قفل سیستم ها استفاده می نمایند و سپس برای بازگرداندن دسترسی به مالک درخواست پول می کنند.