منو سایت

تفاوت SEO و SEM چیست؟

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ

هست و سئو خارجی مواردی مثل بک لینکها، اعتبار دامنه، انتشار پستها در شبکههای اجتماعی و مسائلی از این قبیل رو شامل میشه. در این وبلاگ ها شما می توانید به راحتی یک یا چند وبلاگ با موضوعات متناسب با سایت خود ایجاد کنید و از آنها برای بک لینک سایت استفاده کنید. انجمنهای بحث و گفتگو در بین سایتهای ایرانی کم نیستند و این مکانها نیز میتوانند برای شما همین حکم را داشته باشند. برای وبلاگ نویسان، پادکستها میتوانند راهی نوین برای به اشتراک گذاشتن تخصص شما با مخاطبان جدید و ایجاد اعتبار شما باشند. یکی از مزیتهای مهم HTML5 این است که توسعهدهندگان میتوانند محتوای ویدئویی را بدون کمک یک افزونه تحویل دهند. در جاهایی که مناسب است از من یا ما نیز برای ارجاع به خود استفاده نمایید. علاوه بر به کار گیری کلمات کلیدی در متن، در یک محتوای سئو شده باید موارد گفته شده در زیر نیز به بهترین نحو انتخاب شده باشند.

با این حال وجود محتوای تکراری بدون اینکه کلمه ای را کپی کرده باشید در وب سایت شما امری کاملا محتمل است. به طور حتم مطالب شما باید نسبت به مطالب موجود در سایت های رقبای شما متفاوت باشد. خواهیم گفت که یافتن اسن سایت ها که به طور معمول رقیب سایت شما هستند و توجه به سلائق کاربران به شما در یافتن موضوعاتی که منجر به جذب بیشتر آن ها می شود کمک می کند. شما آماده اید که کار نوشتن محتوا را شروع کنید. عنوان صفحه را با عملکرد مورد انتظار از مخاطب در پایان صفحه تطابق دهید. شما توانایی جلب توجه مخاطب را با خیره کردن نگاه او به اطلاعات و محتواهایی مانند آن چه در زیر آمده است خواهید داشت. برای داشتن این بک لینک ها شما باید یک بانک ایمیل یا پنل ارسال ایمیل داشته باشید. اگر تعداد بک لینک ها زیاد باشد، این عمل دردسر ساز خواهد بود. هزینه خرید بک لینک زیاد است و اگر با آژانس های سئو همکاری می کنید، می بایست هزینه زیادی بابت لینک بیلدینگ پرداخت نمایید. در سطح وب، وبسایت های متعددی وجود دارد که با وارد کردن آدرس وبسایت برای شما بک لینک ایجاد می کنند.

کلمات کلیدی نقش مهمی در نمایش وب سایت شما برای کاربران ایفا می کند اما باید طبق قوانین سئو کلاه سفید به تعداد مناسب و به صورت صحیح کلمات کلیدی در محتوا قرار داده شود. راهنما یا مطلب نوشته شده خود را برای آنها ارسال و از آنها درخواست کنید که لینکی از مطلب شما را در سایت خود قرار دهند. اگر هدف صفحه شما جذب کاربران در حال جستجو در اینترنت است باید از یک کلمه کلیدی مناسب استفاده کنید. موتورهای جستجو مانند گوگل، خرید و فروش لینک را به شدت ممنوع کردهاند. موتورهای جستجو مانند گوگل می توانند به راحتی لینکهای مزرعهای و استفاده از آنها را شناسایی کنند. با این کار کاربران به موتورهای جستجو اطلاع می دهند که صفحه در ارتباط با چه مطلبی است و دارای ارزش ذکر شدن در نتایج جستجو را دارد. این ترافیک توسط جلب کاربرانی که در فضای مجازی در حال جستجو هستند صورت می پذیرد. پرکاربردترین بستر SEM، گوگل ادز یا Google Ads است؛ جستجوهایی که در بستر گوگل صورت میگیرد بیش از چندین میلیارد است و به همین دلیل نیز، استفاده از تبلیغات پولی گوگل، انتخاب مناسبی خواهد بود.

در حال حاضر اضافه کردن بی دلیل کلمات کلیدی تاثیری روی رتبه شما ندارد و ممکن است باعث سئوی منفی و پاک شدن آن صفحه از گوگل شود. حتی مطالب موجود در شبکه های مختلف و رسانه های اجتماعی می توانند در اثبات حرف های شما مفید واقع شوند. عناوین هوشمندانه برای پست ها در رسانه های اجتماعی یا در وبسایت می تواند بسیار خوب هم باشد اما استفاده از عناوین هوشمندانه برای صفحه های ورودی مناسب نیست. در واقع میتوان بیان کرد هدف از ایجاد چنین محتواهایی به هیچ عنوان کاربر نیست و کاربران اغلب چیز خاصی از این محتواها نصیبشان نخواهد شد. اما پس از اگاهی از هدف سایت، قبل از آن که حتی یک کلمه بنویسید، باید بدانید برای چه کسی می خواهید مطلب بنویسید. همچنین این عنوان باید متناسب با لینک ورودی و در برگیرنده عملکرد مورد انتظار از خواننده پس از خواندن محتوای هر صفحه باشد. این زمان برای بهبود سئوی محتوای سایت شما نیز مفید است. لازم به ذکر است که گوگل به شما جایگاهی در صفحاتش میدهد تا شما بتوانید نیازی از نیازهای کاربرانش را برطرف کنید. هدف یک سایت هر چه که باشد، همین که به هدف اصلی یک سایت که برای آن در حال نوشتن مطلب هستید پی بردید، در موقعیت مناسب تری خواهید بود تا محتوایی تولید کنید که در راستای هدف مورد نظر است.