منو سایت

تفاوت سئو کلاه سیاه و کلاه سفید

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ

ابتدا باید زیرساخت فنی سایت، قبل از هرگونه فعالیت سئو برای وبسایت مناسب باشد؛ یعنی باید مشکلات فنی وبسایت برطرف شوند. باید بدانید که داشتن استراتژی برای جلوگیری از لینک بیلدینگ کورکورانه مهم است و علاوه بر بهبود نتایج، باعث صرفه جویی در وقت، هزینه و انرژیتان می شود. شما باید بدانید مخاطبتان کیست و برای او بنویسید. باید بدانید وب سایت های معتبر معمولا به محتوایی که کامل نباشد لینک نمی زنند . در واقع اینطور باید گفت که این مورد بهاندازه موارد دیگر در سئو تکنیکال اهمیت ندارد اما باید یک سری نکات را در آن حتما رعایت کنید. این مورد را بهشخصه بر روی وبسایتی دیدهام که پس از بسیاری از مطالب، و زیاد شدن صفحات ۴۰۴، اعتبار کلی سایت پایین آمد و حتی مقالاتی که ورودی خوبی داشتند، دیگر مانند قبل بازدید دریافت نکردند. صفحات ۴۰۴ صفحاتی در سایت هستند که زمانی منتشر و ایندکس شدهاند اما حال شما آنها را پاک کردهاید و دیگر در سایت شما وجود ندارد. یکی از مواردی که باعث میشود اعتبار سایت شما نزد گوگل و یا سایر موتورهای جستجو خراب شود، صفحاتی هستند که از سایت شما حذف شدهاند. برای استفاده از سایتمپ میتوانید عبارتهای مختلفی را در گوگل سرچ کنید تا با سرویسهای آنلاین آن آشنا شوید.

گوگل هم در سرچ کنسول (Google Search Console) قسمتی بهنام robots.txt Tester در زیر منوی بخش Crawl دارد که میتوانید فایل robots.txt خود را با رباتهای مختلف گوگل تست کنید تا مطمئن شوید که توسط رباتهای گوگل شناخته میشوند یا خیر. وقتی برای سایت خود سایتمپ تهیه کنید و آن را برای مثال در گوگل وبمستر تولز ثبت کنید، کار ایندکس صفحات را برای رباتها آسان کردهاید. شما با انتخاب همین نام برای دستهبندیهای خود بهتر بهگوگل ماهیت آن صفحه را مشخص کردهاید. نامش برای جنگو اهمیتی ندارد و امکان تغییر آن به نام دلخواه وجود دارد. از طرفی میتوانید آنها را تشویق به نصب افزونه الکسا روی مرورگر کنید که این خودش تاثیر بسیاری خواهد داشت. برای مثال در سیستم مدیریت محتوا وردپرس میتوانید دسترسی رباتهای موتورهای جستجو را به بخش ادمین پنل را به صورت زیر در فایل robots.txt محدود کنید. نکته مهم این است که خزندههای موتورهای جستجو نمیتوانند به صورت خودکار صفحه مربوط به نقشه سایت شما را پیدا کنند. بههمین دلیل یکی از مباحث مربوط به سئو تکنیکال این است که شما خودتان آدرس صفحه نقشه سایت را به موتورهای جستجو بدهید.

مهمترین قسمت سایت شما که توسط موتورهای جستجو شناسایی میشود و ایندکس صفحات از روی آن صورت میگیرد نقشه سایت است. ساختار سایتمپ (نقشه سایت) از لحاظ آدرس و ساختار URL مشابه زیر است. اما برای اینکه از لحاظ ساختار URL بهترین نتیجه را در سئو تکنیکال و بهینه سازی داشته باشید، موارد را زیر حتما راعایت کنید. به این شکل میتوانید دستورهای مخلتفی را برای بخشهای مهم سایت خود در فایل robots.txt اعمال کنید. علاوه بر این رپورتاژ آگهی برای سئوی سایت شما هم به شدت موثر است، چرا که شما در رپورتاژ چند لینک از بخشهای مختلف سایت خود قرار میدهیم. بهتر است که متنی که در آدرس سایت شما نوشته میشود، اول و یا بخشی از عنوان اصلی نباشد. برای مثال استفاده از عنوان Category برای دستهبندی مطالب در سایتها بسیار مرسوم است. طبق تجربه ی شخصی بنده هر چه کلید اصلی به ابتدای عبارت عنوان قرار بگیرد، نتیجه ی بهتری کسب خواهید کرد.

در ادامه تکنیک های سئو کلاه سفید را بررسی خواهیم کرد. دوره جامع آموزش سئو شامل برترین تکنیک های بهینه سازی سرعت وب سایت است که با پیاده سازی آن ها می توانید در سریع ترین زمان ممکن، به رتبه های برتر دست پیدا کنید. این تکنیک هم در راستای کوتاه کردن آدرس صفحه است و هم در راستای مشخص کردن هدف اصلی مقاله. بلکه بهتر است خودتان مقاله را در چند کلمه خلاصه کنید و در آن قسمت قرار دهید. مهمترین نکته که باید برای سئو تکنیکال در بخش ساختاردهی URL به آن توجه کنید، استفاده از کلمه کلیدی (Keyword) در این قسمت است. همانطور هم که گفته شد کیفیت مقاله و بحث سئو درن صفحه در این بخش بسیار اهمیت بیشتری دارد. بهدلیل ایندکس شدن این صفحات در گوگل اگر حجم کاربرانی که به صفحه ۴۰۴ شما بیایند، زیاد شود، با افت رتبه مواجه خواهید شد. یعنی وقتی عبارت “خرید کتاب” را به گوگل بدهید، فقط در همین عبارت نمایش داده خواهید شد.