تو گوگل سرچ کن که “سئو کلاه خاکستری چیه” بعد توی صفحه نتایج گوگل مقالاتی رو می بینی که تعاریف گوناگونی از این نوع سئو داشتن. در این نوع سئو ما از تکنیکهای عادی سئو کلاه سفید استفاده میکنیم؛ اما در بخشهایی که تکنیکهای کلاه سفید برای جواب دادن نیاز به زمان زیادی دارند، کمی شیطنت به خرج میدهیم. حالا شما میخواهید یک محتوای خاص تولید کنید تا مخاطبانتان با خواندن آن یکی از مشکلات خود را حل کنند، یا جواب سوالی را بیابند. ممکن است به خود بگویید که مردم در حال حاضر علاقه ای به خواندن متن ندارند و بیشتر به محتوای گرافیکی یا ویدیویی علاقه مند هستند. پس در تولید محتوای متنی باید به نگارش درست متن و جمله توجه کافی داشته باشیم و از هدف اصلی خود دور نشویم. پس بهشدت از نوشتن جملات طولانی پرهیز کنید و هر نکته و محتوای کوچک را داخل یک جمله بگذارید. بدین ترتیب در هر فعالیت و شغلی که باشید به موفقیت خواهید رسید . احتمالا فکر می کنید که هر چقدر این عبارت ها بیشتر باشند، نتیجه بهتری می گیرید؛ اما بر طبق یک قانون عمومی سعی کنید که متادیتا کلمه کلیدی شما شامل 6 الی 8 عبارت باشد که هر عبارت از 1 تا 4 کلمه تشکیل شده باشد.
انتخاب کلمات کلیدی برای تولید یک محتوای خوب، باید به هنگام تعیین استراتژی بازاریابی محتوایی انجام شود. 2008) صفحات 30 دانشگاه کشور نیجریه را برای مطالعه الگو و فراوانی بیرونی و درونی انتخاب و آنها را مطالعه کردند. نخستین مرحله برای نوشتن محتوای متنی انتخاب موضوع جذاب است، اگر موضوعی که شما انتخاب می کنید جذاب باشد، مخاطب وسوسه می شود تا مقاله شما را تا انتها مطالعه کند. همچنین پیشنهاد میکنیم اگر علاقه مند به تولید محتوای انگلیسی هستید مقاله ” آموزش تولید محتوا به انگلیسی ” را مطالعه نمایید. شما باید در این مرحله اطلاعات و تحقیقات بدست آمده را گرد آوری و مرتب سازی کنید و در ذهن خود مطالب را تجزیه و تحلیل کنید و مطالب مفید را از مطالب بی مورد تجزیه کنید و در مقاله خود استفاده کنید. بهینه سازی این ویدئوها بی اهمیت نیست، چرا که نحوه بهینه سازی شما بر روی نمایش این ویدئوها در نتایج جستجوی گوگل تاثیر گذار است.
در این زمینه یکی از با اهمیت ترین موارد که مطرح می شود این است که ببینیم اصلا هدف ما یا مشتری مان از محتوایی که تولید کرده ایم چه هست؟ محتوای متنی ساده ترین و مهم ترین نوع محتوا است که به صورت دست نوشته، مقاله و یا کتاب با زبان ساده و واضح بیان شده است و در اختیار کاربران و بازدید کنندگان قرار می گیرد. ما در این مقاله درباره اهمیت محتوا و مخصوصا محتوای متنی صحبت کردیم و ابزار ها و مراحل آن را هم برای شما توضیح دادیم. تولید محتوا آنقدر اهمیت دارد، که بیل گیتس گفته است: (محتوا پادشاه است). اما علاوه بر جذابیت ویدئو بحث سئو ویدئو در سئو داخلی سایت نیز حائز اهمیت است. این بک لینک ها علاوه بر سود نرساندن به وب سایت شما کاملا ضرر هم می رسانند. علاوه بر این ، هزینه بالای اولیه مانع بسیاری از سئوکاران است. ممکن است شما در نظر خودتان یک محتوای فوق العاده تولید کرده باشید که همه ی قانون ها و استانداردهای موجود برای آن رعایت شده باشد، اما از نظر کاربر چنین نباشد. این بدان معنی است که صفحه ممکن است در نتایج جستجو برای آن کلمات کلیدی نامرئی ظاهر شود، حتی اگر محتوای قابل مشاهده ای در مورد آنها در صفحه وجود نداشته باشد!
بعد از اینکه کلمه کلیدی با در نظر گرفتن معیار و قانون آن انتخاب شد، باید به سراغ دسته بندی موضوعات اصلی و فرعی برویم. کافیست در باکس URL آدرس سایت خود و از باکس Test from نیز سرور استکهلم سوئد را انتخاب کنید و سپس بر روی START TEST کلیک کنید. روی گزینه sing up with google کلیک کنید. در اینجا شما باید از قدرت قلم خود استفاده کنید و مطالب را به شکلی همگون و جذب کننده در کنار هم قرار دهید. اما بهتر است برای تولید محتوای متنی از بالاترین کیفیت استفاده کنیم، تولید محتوای متنی با کیفیت مخاطبان را بیشتر جذب می کند. غالباً وقتی کلمه تولید محتوا را میشنویم، به این فکر میکنیم که فقط یک پست وبلاگ یا چیزی حاصل از بازی با کلمات و داستان سرایی است.در حالیکه تولید محتوا پروسه عملیاتی بازاریابی محتوا است. قبل از هرکاری بهتر است گشتی در اینترنت بزنید، یا با افراد متخصص گفتگو کنید.