با بررسی و پاسخگویی به همین سوالات ، می بینیم که لیست بلند بالایی از موضوعاتی داریم که شاید فکرش هم نمی کردیم ارزش مقاله نویسی را داشته باشند ؛ در حالی که وجودشان می تواند روند سئو و دیده شدن سایتمان را دگرگون کرده و سیل مخاطبین را به توربین های سئو سایت ما روانه کند . جالب اینجاست که به دلیل شدت رقابت ، شاید این تعداد مطالب نیز به عاملی برای اول شدن این سایت ها در نتایج گوگل منتج نشود . چنانچه در پی جلب رضایت هر دوی آن ها هستید ، مخاطبین انسانی و خوانندگان حقیقی خود را در اولویت قرار داده و سعی کنید مطلبی که می نویسید ، آموزه ای جدید (غیر تکراری) و مفیدی را به دنبال کنندگانتان انتقال دهد ، سازوکاری که اجرای درست آن رضایت الگوریتم و ربات های گوگل را نیز در پی خواهد داشت . با عنایت به اینکه دانستیم سایت های پویا یا همان سایت هایی که به صورت منظم مطالبی را منتشر می کنند می توانند در نظر مخاطبین انسانی موثر و محبوب تر باشند ، طبیعیست که هوش مصنوعی گوگل ، ده ها الگوریتم و ربات پیشرفته و صد البته گردانندگان این مجموعه نیز به خوبی حس می کنند که سایت هایی با آپدیت های هدفمند و اصولی صلاحیت دیده شدن بیشتری را دارند ، در نتیجه با سرمایه گذاری روی آن ها و در اختیار قرار دادن بهترین جایگاه های خود در SERP کلمه ای خاص ، کاربران خود را راضی نگه می دارند ؛ در نتیجه تا اینجا دانستیم که ارائه منظم مطالبی جدید به معنای ارائه محتوایی به روز و سازگارتر با نیاز مخاطبین بوده و این همگامی با موضوعات روز دقیقاً همان چیزیست که گوگل در پی آن است .
آنچه سالها پیش برای رتبه بندی کار میکرد ممکن است امروز کار نکند.زیرا الگوریتم های گوگل همیشه در حال به روزرسانی است. در وهله اول باید بدانید که به عنوان یک طراح سایت شما موظف به ساخت همان چیزی هستید که کارفرما در پی آن است ، پس بهتر است در جلسات توجیهی اولیه همه اطلاعات لازم را از وی گرفته ، مطالب مورد نیازتان را استخراج کرده و پیش از شروع عملیات طراحی کلیاتی از کار را برای وی تبیین کنید ، چرا که اگر اینچنین نشود وی با اتمام کار شما ، عدم رضایت از خروجی کار را اعلام می نماید . تا سایت شما را به یاد داشته باشد و دفعات بعد نیز به سایت شما بازگردد. به عنوان مثال در هنگام پخش یک مسابقه فوتبال از تلوزیون ، اینکه چه شخصی این دیدار را گزارش کند روی حتی کیفیت بازی نیز اثر گذار است ؛ بدین ترتیب که گزارشگر محبوب شما با استفاده از تکنیک های گویندگی ، اطلاعات عمومی خود ، اشاره به نکات مثبت و مفید یا دوری از هجو و مطالب غیر ضروری نظر شما را به این دیدار جلب می کند ، در حالی که ممکن است فرد دیگری (که شاید محبوب بیننده دیگری هم باشد) بازی به مراتب زیباتری را با گزارش نامطلوب خود به کام شما تلخ کند .
با این حال ، در اینجا یک سناریو قابل قبول برای آنچه که تلاش های شما در زمینه سئو SEO در ماه های ابتدایی به نظر می رسد و نتایج مورد انتظار شما است. با مرور مثال هایی که همینک از ذهنتان می گذرد ، حتماً نائید می کنید که شروع قدرتمند (حتی با وجود بد بودن کل اثر) می تواند مخاطب را در جای خود میخکوب کند و شروع بد آن نیز (حتی با وجود مطلوبیت کلی آن) می تواند مخاطب را پس زده و از پتانسیل واقعی اثر برای خودنمایی بکاهد . خرید یک اتومبیل ، شروع یک زندگی مشترک ، ورود به یک رستوران ، خرید یک لباس و ده ها مثال دیگری که ممکن است در زندگی برای ما رخ دهد پس چندی عادی شده و نمودار تغییرات میزان علاقه – زمان آن به خطی با شیب صفر میل می کند . چندی پیش در همین صفحه در خصوص اهمیت هدر یا عناوین یک مقاله ، الزام وجود متا دیسکریپشن یا خلاصه های هدفمند ، نحوه انتخاب نامی مناسب برای یک یادداشت و طریقه جذب کردن مخاطب بواسطه استفاده از عباراتی پرطمطراق در ابتدای یک مقاله توضیحاتی را ارائه دادیم ؛ حال قصد داریم تا در این بخش با ورود به مسائل فنی تر نگارش و مقاله نویسی برای وبسایت ، بخشی از مشکلاتی که تا پیش از این به آن ها توجه نمی کردید را رفع کرده و با حرکت در مسیری درست ، به سئو و بهینه سازی تارنمای مورد نظرتان کمک کنیم .
به عنوان مثالی دیگر ، زمانی که چندی پیش فیلم Drive (2011) را می دیدم ، با گذشت ده دقیقه از فیلم متوجه شدم که قرار است ۲ ساعت آینده را از یک فیلم خوب لذت ببرم ، هرچند شاید به زعم برخی این فیلم پایان ایده آلی نداشت . برای خود من بارها پیش آمده است که پس از روشن کردن تلوزیون یا گوش دادن به یک قطعه موزیک جدید ، با گذشت یک دقیقه فهمیده ام که این اثر نمی تواند به خواسته های من پاسخ دهد و آن را رد کرده ام ؛ تصمیماتی که لزوماً درست هم اتخاذ نمی شوند و ممکن است عجله در این کار به عدم امکان نمایش پتانسیل واقعی اثر منجر شود . هر کسی که میخواهد پیج موفقی داشته باشد، باید با استراتژی پیش برود. در این راه که بی تردید مهارتی اکتسابی بوده و با تمرین تقویت می شود ، رعایت اصول اولیه نگارش زبان فارسی سبب می شود تا مخاطب غرق در مفهوم شده و نارسایی ، اشتباهات املایی یا ناهمخوانی های انشایی مانعی بر سر یادگیری وی نباشد . تا اینجا دانستیم که برای تقویت محتوای نوشتاری سایت خود ملزم به نگارش متونی بلند در دوره های زمانی مشخصی هستیم ؛ اما نکته اصلی و مکمل که اینک به بررسی آن خواهیم پرداخت محتویات این نوشته ها می باشد ، برای اینکه مطلبی مفید برای بهبود جایگاه سایت خود یا سئوی آن بنویسیم باید چه کنیم !