![بالاتر از قابل مشاهده در مقابل زیر: آیا این مهم است [2022]](https://30rank.ir/wp-content/uploads/2022/09/Website-Design-Above-or-Below-the-Fold-768x403.png)
ممکن است زمانی که صحبت از طراحی وب سایت به میان می آید، اصطلاح «بالای تا» و «زیر تا» را شنیده باشید یا خوانده باشید. وقتی به وب سایت خود نگاه می کنید، ممکن است مشخص نباشد که یک تا خوردگی وجود دارد. باور کنید یا نه، وب سایت شما دارای یک چین است، و مهم است که هنگام قرار دادن محتوا از آن آگاه باشید. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه تعیین کنید چین در کجای وب سایت شما قرار دارد و چگونه این می تواند در ایجاد یک وب سایت حذفی مفید باشد.
بالای قسمت قابل مشاهده صفحه به چه معناست؟
![بالاتر از قابل مشاهده در مقابل زیر: آیا این مهم است [2022]](https://30rank.ir/wp-content/uploads/2022/09/بالاتر-از-قابل-مشاهده-در-مقابل-زیر-آیا-این-مهم.jpg)
عبارت “در صفحه اول” از صنعت روزنامه آمده است. چین تقسیم بین نیمه بالا و پایین روزنامه است. روزنامه ها به صورت تا شده به مشتریان نشان داده می شوند تا فقط نیمه بالای صفحه اول قابل مشاهده باشد. مهم ترین یا جذاب ترین داستان ها و عکس ها اغلب در بالای این قسمت نمایش داده می شوند تا فروش را افزایش دهند.
وقتی نوبت به وبسایتها میرسد، میتوانید از همین مفهوم استفاده کنید، اما همه چیز به این است که «بالای قسمت قابل مشاهده صفحه» یا «بالای اسکرول» قرار بگیرید.

بالای صفحه یا بالا شامل محتوای صفحه وب است که بدون پیمایش قابل مشاهده است. به صفحه نمایش معمولی خود فکر کنید. وضوح صفحه نمایش پیش فرض تقریباً 600 پیکسل نمایش داده می شود. سپس کاربر باید به پایین اسکرول کند تا بقیه محتوا را ببیند. همه چیز در آن 600 پیکسل اولیه در بالای قسمت قابل مشاهده صفحه در نظر گرفته می شود. سوال بزرگ این است که آیا بازدیدکنندگان شما پس از آن محتوای اولیه به پایین می روند؟
شما روی این فرض شرط بندی می کنید که بازدیدکنندگان وب سایت شما می خواهند به پیمایش ادامه دهند تا به چیزهای خوب برسند. شما باید محتوای کافی در قسمت قابل مشاهده صفحه در اختیار کاربر قرار دهید تا او را وادار به ادامه خواندن کنید. در غیر این صورت، نه تنها پیمایش را متوقف میکنند، بلکه احتمال زیادی وجود دارد که سایت دیگری را پیدا کنند که آنچه را که در قسمت قابل مشاهده صفحه به آن نیاز دارند، در اختیارشان بگذارد تا آنها را تشویق کند به پیمایش ادامه دهند و بقیه را از صفحه وب ببینند.
با تمام پیشرفتهایی که در طراحی وبسایت واکنشگرا و اندازههای کامپیوتری صورت گرفته است، تعداد کاربران مختلف در دستگاههای مختلف به ندرت یکسان است. صرف نظر از اندازه صفحه نمایش، ما همه سایت های خود را طوری طراحی می کنیم که تاشو را در نظر بگیریم.
توجه داشته باشید: در زیر نقاط شکست کلی برای اندازه صفحه نمایش آمده است. دانستن آنها می تواند هنگام آزمایش وب سایت و شناسایی محتوایی که در قسمت قابل مشاهده صفحه نمایش داده می شود به شما کمک کند.
وضوح استاندارد وب سایت برای صفحه نمایش تلفن همراه:
- 360×640
- 375×667
- 414×896
- 360×780
- 375×812
وضوح استاندارد وب سایت برای صفحه نمایش تبلت:
- 768×1024
- 1280×800
- 800×128
- 601×962
- 962×601
وضوح استاندارد وب سایت برای صفحه نمایش لپ تاپ:
- 1920×1080
- 1366×768
- 1440×900
- 1536×864
- 1024×768
استفاده از نقشه های حرارتی یک راه عالی برای کمک به شما برای تعیین مکان قسمت بالای صفحه وب بر اساس بازدیدکنندگان سایت خاصی است که وب سایت شما جذب می کند.
با استفاده از نقشه های حرارتی برای پیدا کردن تار در وب سایت خود
ابزار Heatmap داده ها را از بازدیدکنندگان واقعی جمع آوری می کند و نتایج را در رنگ های مختلف نمایش می دهد. در تصویر مثال ما، قرمز تیره بیشترین بازدید را از صفحه وب، زرد برای بخش هایی که کمتر دیده شده اند، و سبز روشن برای بخش هایی که کمتر دیده شده اند را نشان می دهد.
نقشه های حرارتی می توانند مکان هایی را که کاربران روی وب سایت شما کلیک می کنند یا ضربه می زنند، ردیابی کنند. آنها می توانند نشان دهند که بازدیدکنندگان موس خود را روی صفحه نمایش کجا برده اند. این دادهها را میتوان با تجزیه و تحلیل برای تعیین اینکه کاربران چقدر و برای چه مدت با هر بخش از صفحه وب شما تعامل دارند، استفاده میشوند.
![بالاتر از قابل مشاهده در مقابل زیر: آیا این مهم است [2022]](https://30rank.ir/wp-content/uploads/2022/09/1662384515_381_بالاتر-از-قابل-مشاهده-در-مقابل-زیر-آیا-این-مهم.png)
نقشههای حرارتی پیمایشی همان چیزی است که میخواهید برای تعیین محل چین در وبسایت خود استفاده کنید. آنها پیگیری می کنند که هر بازدید کننده از سایت شما تا چه اندازه به سمت پایین حرکت می کند در حالی که صفحه شما را مشاهده می کند.
هنگامی که نقشه حرارتی اسکرول خود را برای چند روز تنظیم و اجرا کردید، می توانید ایده ای از اینکه بازدیدکنندگان شما در کجای صفحه وب شما وقت می گذرانند و کجا شروع به پیمایش می کنند، داشته باشید. این داده ها به شما اطلاع می دهند که چین در کجای صفحه شما قرار دارد. می تواند به اندازه 1/2، 1/3 یا حتی 1/4 کل طول صفحه وب شما باشد. با این دانش، می توانید شروع به تجزیه و تحلیل کنید که چه محتوایی در قسمت قابل مشاهده صفحه نمایش داده می شود و آیا نیاز به تغییر دارد یا خیر.
محتوایی که باید در بالای اسکرول گنجانده شود
وقتی نوبت به صفحه وب شما می رسد، چند عنصر وجود دارد که می خواهید در قسمت قابل مشاهده صفحه قرار دهید. انتخاب هایی که می کنید می تواند شانس بازدیدکنندگان شما را برای ماندن در وب سایت شما افزایش دهد و امیدواریم با شما تجارت کنند.
در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید، از جمله در قسمت قابل مشاهده صفحه:
لوگوی برند شما
شما می خواهید مردم برند شما را با لوگوی شما تشخیص دهند. نمایش آن در قسمت قابل مشاهده صفحه به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد تا قبل از خواندن متن یا جستجوی چیزی دقیقاً بدانند که در کدام وب سایت هستند.
پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP)
پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما چیزی است که شما را از بقیه متمایز می کند. فوراً به بازدیدکنندگان نشان میدهد که چه چیزی برای ارائه دارید و چگونه از کاوش بیشتر در صفحه شما سود میبرند. همچنین باید چند نسخه توضیحی اضافه کنید تا به طور خلاصه توضیح دهید که محصول یا خدمات شما چه می کند و چرا مردم آن را می خواهند.
ناوبری بصری ساده
اگر شخصی برای اولین بار است که از سایت شما بازدید می کند، می خواهید ناوبری ساده و شهودی ارائه دهید که به او امکان می دهد سایت شما را بیشتر کاوش کند. استفاده از این ابزار باید آسان باشد.
اطلاعات تماس
مردم نمی خواهند دیوانه شوند تا بدانند چگونه با شما تماس بگیرند. ارائه یک شماره تلفن یا آدرس ایمیل در قسمت قابل مشاهده صفحه، راهی آسان برای افراد است تا نحوه تماس با شما را بیابند. وقتی آنها در سایت هستند نیازی به فریاد زدن بر سر آنها نیست. فقط باید آنجا باشد.
فراخوانی برای اقدام
برخی از مردم می گویند این یک امر ضروری است، در حالی که برخی دیگر می گویند لزومی ندارد وجود داشته باشد. پس انتخاب در نهایت با شماست. اما اگر فراخوانی برای اقدام را در بالای صفحه قرار دهید، مردم ایده روشنی از آنچه ارائه میدهید دارند. واضح و دقیق است. قرار دادن آن در زیر قسمت قابل مشاهده صفحه نشان می دهد که بازدیدکنندگان همچنان به پایین پیمایش می کنند و امیدواریم آن را ببینند.
قرار دادن مطالب خود در صفحه وب
اکنون که می دانید چه چیزی را در قسمت قابل مشاهده صفحه قرار دهید، می خواهید آن را به درستی قرار دهید. مطالعات نشان می دهد که 80 درصد از زمان صرف شده در یک سایت در قسمت قابل مشاهده صفحه صرف می شود. وقتی بازدیدکنندگان صفحه را به سمت پایین تر حرکت می کنند، دامنه توجه آن ها کوتاه می شود و علاقه خود را از دست می دهند و در نتیجه زمان کمتری در سایت و نرخ پرش بالاتری دارند.
همانطور که گفته شد، شما باید مهمترین اطلاعات خود را در نیمه بالای صفحه در بالای صفحه وب سایت خود قرار دهید. از بخشی از صفحه وب که بیشترین بازدیدها را دریافت می کند برای موقعیت یابی دعوت به اقدام خلاقانه و قانع کننده خود استفاده کنید.
افکار نهایی
اگر در حال از دست دادن ترافیک هستید و نمیتوانید توجه بازدیدکنندگان وبسایت خود را حفظ کنید، ممکن است به این دلیل باشد که محتوای جلویی شما به اندازه کافی جذاب نیست. همیشه روی ایجاد محتوای جذاب و مرتبط بدون جمع کردن اطلاعات زیاد در یک بخش تمرکز کنید. از دادههای جمعآوریشده از رفتار بازدیدکنندگان استفاده کنید و از این دانش برای ارزیابی مکانهای مناسب در صفحه وب خود برای ارسال دعوت به اقدام خود استفاده کنید. مطمئن شوید که اطلاعات تماس خود و یک ابزار ناوبری مفید را برای کمک به بازدیدکنندگان خود وارد کنید.