همانطور که در مقاله بازاریابی محتوا چیست گفتیم محتوا در یک متن اهمیت فراوانی دارد و محتوا پادشاه است . یک ویژگی خیلی خوب الکسا این است که توصیه هایی برای شما خواهد داشت که اگر به آن عمل کنید می توانید وضعیت ترافیک سایت خود را بهبود ببخشید چرا که این توصیه ها بر اساس وضعیت سایت شما به طور مخصوص ایجاد می شوند. جمله بالا را هرکسی که به نوعی با دیجیتال مارکتینگ، سئو و محتوا درگیر است حداقل یکبار شنیده یا به دیگران گفته است. البته در این دو سرویس باید ویدیوی خود را به صورت عمومی منتشر کرده باشید. دانستن ترافیک وب سایت خود خیلی مهم است اما اگر شما می خواهید در میان رقبا موفق شوید باید بدانید که آن ها چه می کنند همچنین باید دقت داشته باشید که آن ها از چه طریقی ترافیک خود را افزایش می دهند. زمانی که رقبا از شما خیلی بهتر می شوند، می توانید احتمال دهید که آن ها طراحی بهتری از نظر قالب سایت داشته اند یا اینکه با سئو کردن سایت خود، توانسته اند در موتورهای جستجو بهتر ظاهر شوند.
در ضمن تعداد دفعاتی که سایت شما با آن کلمه کلیدی به نمایش درآمده است و تعداد دفعاتی که کاربران بعد از جستجوی کلمه کلیدی مد نظر بر روی لینک سایت شما کلیک کردهاند را نیز گزارشگیری میکند. با استفاده از الکسا می توانید رتبه کشوری، رتبه جهانی، میزام محبوبیت، شخصیت کاربران، سرعت وب سایت و مواردی نظیر آن را مشاهده کنید. Compete هم ابزاری شبیه به الکسا است که به شما کمک می کند، وضعیت وب سایت خود را از نظر ترافیک مورد بررسی قرار دهید. هنگامی که خوانندگان منابع ارزشمند و آموزنده ای می یابند ، با مطالب آینده درگیر می شوند و در شبکه های خود به اشتراک می گذارند (ایجاد لینک) ، بازدیدکنندگان جدیدی را معرفی می کنند که به طور بالقوه به مشتری تبدیل می شوند. حالا می توانید بر اساس میزان کامنت ها، به این رقم دست پیدا کنید. با استفاده از این ابزار ها می توانید در توسعه و بهبود کسب و کار خود بکوشید. گرچه تمام صفحات یک وبسایت دادههای لازم برای کار با این ابزار را ندارند، اما قطعا Page Speed Insights یک ابزار کابردی به شمار میآید. ۱- اگر از کاربران وردپرس هستید می توانید در بخش ” همه نوشته ها ” تعداد کامنت ها را مشاهده کنید.
می توانید از طریق داشبورد بر روی همه نوشته ها کلیک کنید تا محتوای منتشر شده تان را ببینید. علت این است که ما نمی توانیم درباره هیچ موضوعی از سئو با ۱۰۰% یقین صحبت کنیم، چرا که همه چیز در دستان گوگل است. ۲- اگر شما از این سرویس استفاده نمی کنید یا نمی توانید آن را پیدا کنید می توانید به طور دستی تعداد کامنت ها را یکی یکی بشمارید که البته وب سایت ها، و قالب ها معمولا شمار کامنت ها را می شمارند. به صورت رایگان منتشر می کردند و فقط از بازدید کنندگان می خواستند که ایمیل شان را ثبت کنند . این آهنرباهای ایمیلی علاوه بر ترغیب مخاطب برای ثبت ایمیل به وب سایت آنها به میزان زیادی اعتبار بخشید. برای دانلود فایل PDF ، نام و ایمیل خود را وارد کنیداز تکرار کلمات پرهیز کنید. زمانی که در Google Analytics ثبت نام می کنید، یک قطعه کد اختصاصی به شما ارائه می شود که باید آن را در وب سایت خود قرار دهید. اگر وضعیت تنظیمات غیر از این است مسلما نمی توانید میزان بازدید و ترافیک از سایت را مشاهده کنید. یک ترفند خیلی خوب تر هم این است که می توانید ترافیک های نا خواسته را فیلتر کنید تا نتایج واقعی تر باشند.
بنابراین بهتر است لینک هایی را در ابتدای محتوایتان قرار دهید که صفحات مهمی بوده و مطالب مفیدی داشته باشند. بهتر است که میزان ترافیک و ردیابی صفحات را فیلتر کنید تا بتوانید به طور منظم نتایج درست تری پیدا کنید. صفحههایی با عنوان “نوشتههای پربازدید” ، “نوشتههای پرنظر” ، “نوشتههای جدید” و “محصولات پرفروش” را درج کردهایم. توضیحات متا دقیقا زیر عنوان نمایش داده میشود و فضایی بزرگتر ولی با فونت کوچکتر در اختیار شما قرار میدهد. و ده نفر روی نتیجهای که سایت شما را نشان میدهد کلیک کنند. درست مانند کسی که برای این که کامپیوترش خراب نشود آن را روشن نمی کند و سعی می کند از آن استفاده نکند! شما هر بار که به این سرویس مراجعه کنید آماری را دریافت می کنید که ممکن است شما را گیج کند اما با فیلتر کردن مشکل به راحتی حل می شود. برای دست یابی و شناسایی رقبایتان، در موتورهای جستجو، مثل یاهو و گوگل، کیورد های خود را سرچ کنید، ۱۰ نتیجه ی اولی که ارائه می شود اولین و تاپ ترین رقبای شما به شمار می آیند. دقت کنید که برخی افزونه ها نیز برای مرورگر ها وجود دارد که اطلاعاتی نظیر رتبه کشوری، رتبه جهانی، تعداد سایت های لینک شده، و درصد ترافیک بر روی کیورد های خاص را نمایش می دهد.