در کارگاه آموزش سئو تکنیکال به معرفی و مفاهیم بسنده نمیکنیم. بیشتر ابزارهایی که برای این کار در دسترس داریم در پنل گوگل سرچ کنسول ارائه شده است که آموزش استفاده صحیح از آنها را به صورت کامل در کارگاه سرچ کنسول آموزش دادهایم. بودجه خزش در واقع منابع و زمانیست که رباتهای گوگل برای خزش و ایندکس صفحات هر سایت اختصاص میدهند. تا اینجا ساختار درختی و معماری سایت خود را طراحی کردهایم، حالا نوبت به دسترسی رباتهای گوگل به این صفحات و مدیریت بودجه خزش (Crawl Budget) میرسد. URL در واقع مسیری است که کاربران و رباتهای گوگل برای دسترسی به محتوای آن صفحه در مرورگر خود وارد میکنند. در این کارگاه شما دستورالعمل های اجرایی برای پیاده سازی هریک از مفاهیم ارائه شده را دریافت خواهید کرد. طی سالهای اخیر و با افزایش نجومی سایتها و صفحات اینترنتی، منابع گوگل برای بررسی و ایندکس آنها با محدودیتهای جدی مواجه بوده و شاهد کاهش سرعت ایندکس یا حتی عدم دسترسی گوگل به سایتها تا چندین هفته بعد از ساخت صفحه هستیم. با مقدار معینی ، کاربر به شبکه دسترسی پیدا می کند ، در حالی که حجم ترافیک به طور مستقیم به هزینه بسته بستگی دارد. این روزها تمام افراد، یکسری مشغولیت های ذهنی دارند، پس تا آنجا که امکان دارد به محتوای خودتان پر و بال ندهید و سعی کنید یک محتوایی تولید کنید که زود هضم باشد.
URL صفحه محصول شما به طور خودکار با توجه به نام محصولی که هنگام افزودن محصول به فروشگاه خود ارائه دادید ، تولید می شود. شما می توانید از همکاران خود بخواهید که از سایتشان به صفحه ای از سایت شما که مرتبط است، لینک بدهند. استفاده از نتایج جستجوی محلی یا Local SEO یک روش عالی برای بهبود تجربه کاربری است، اما شما می توانید با دید تخصصی تری به جنبه تجربه کاربری هم نگاه کنید. سومین روش که یکی از بهترین روش های تبلیغات رایگان است، مذاکره با وب سایت های نزدیک و هم سطح خودتان برای تبادل و تهاتر تبلیغات است. Majestic SEO یکی از بهترین ابزارهای آنالیز بک لینک است چرا که علاوه بر آنالیز بک لینکها، نمودارهای زمانی برای لینکهای خارجی و دامنههایی که به سایت شما لینک دادهاند نیز به کاربر نیز ارائه میدهد. شانس بیشتری برای کسب نتایج بهتر دارند. لازم است در نظر داشته باشید که بخش های Abusive Experiences (محتوای غیراخلاقی) و Testing tools (بررسی داده های ساختار یافته) موجود در زبانه Web Tools نیز مورد توجه وبمسترانی قرار دارد که تمایل دارند مطابق با معیارهای google فعالیت کنند. تا اینجا آموختیم که معماری ساختار آدرسدهی سایت و رعایت استانداردهای کدنویسی در HTML5 چه تاثیری بر مدیریت بودجه خزش و درک گوگل از محتوای سایت ما دارند.
در ادامه با بررسی موردی چند سایت، معیارهای اصلی برای تصمیمگیری در مورد معماری سایت و ساختار آدرسدهی را میآموزیم. در این فصل از کارگاه آموزش سئو تکنیکال مسیر تصمیمگیری و تحلیل برای انجام یک تغییر فنی در سایت را با هم مرور میکنیم و مرز اختیارات یک متخصص سئو را در آن روشن میکنیم. هر بار که شخصی در وبسایت شما روی یکی از این لینکها کلیک میکند، هم تجربه بدی برای او است و هم تأثیر بدی روی سایت شما میگذارد. برای رفع این مشکل یک متد کاربردی برای تصمیمگیری و برنامهریزی را به شما معرفی خواهیم کرد که استفاده از آن میتواند اثربخشی و نتیجهگیری کارهای شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد. درک صحیح گوگل از محتوای صفحه هدف اول ما برای استفاده از نشانه گذاری است ولی هدف بعدی تغییر نمایش در نتایج جستجو است. این بودجه برای همه سایتها یکسان نبوده و براساس فاکتورهای متعددی مانند سابقه فعالیت، نرخ انتشار محتوا، تعداد صفحات، لینکسازی خارجی و …
در اینجا نمی خواهم درباره منشن صحبت کنم و بهتر است اگر اطلاعاتی درباره آن ندارید، حتما مطالعاتی را در سایت وبین سئو در این مورد شروع کنید. نیازی نیست که همه این استانداردها را حفظ کنید، هنگام شروع یک پروژه جدید یا بهینهسازی سایت خود این کارگاه و فایل PDF را بهعنوان یک دستورالعمل اجرایی پیشروی خود گذاشته و گام به گام استانداردها را بررسی کنید. چگونه آموزش تولید محتوای خوبی را تجربه کنید؟ البته لازم است بگوییم کسب درآمد در اینستاگرام ساده و آسان نیست؛ نیاز به آگاهی در زمینهی مسیر رشد در اینستاگرام و نحوهی صحیح تولید محتوا دارد. سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می … معماری آدرس صفحات یک سایت نقش مهمی در درک ارتباط معنایی و ارزش هرکدام توسط گوگل دارد. در ادامه ساختار کدنویسی استاندارد در HTML5، تگهای معنایی برای ارائه محتوا و متاتگهای کاربردی برای سئو را به صورت کامل و کاربردی میآموزیم. در واقع یادگیری این مفاهیم ابزار لازم برای بهینهسازی هر سایتی را در اختیار شما قرار میدهد. به عنوان مثال همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید با 4 تگ کاربردی شامل preload، prefetch، preconnect و dns-prefetch آشنا میشویم که در فرآیند بهینهسازی سرعت سایت به آنها نیاز اساسی خواهیم داشت.