آیا محتوای وردپرس برای سئو خوب است؟

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
آیا محتوای وردپرس برای سئو خوب است؟


آیا نمی دانید که آیا محتوای وردپرس برای سئو خوب است؟

ممکن است به فکر اضافه کردن محتوا به پست های وبلاگ خود باشید، اما ابتدا می خواهید مزایای سئو را بدانید.

در این مقاله، به اشتراک می‌گذاریم که چرا محتوای وردپرس می‌تواند برای سئو مفید باشد و چگونه از یک افزونه برای افزودن آن استفاده کنیم.

چگونه محتوای وردپرس می تواند سئو را بهبود بخشد

محتوا می تواند سئوی شما را با افزایش نرخ کلیک (CTR) و بک لینک ها بهبود بخشد.

بیایید به مورد هر یک نگاه کنیم.

افزایش نرخ کلیک (CTR)

آیا می دانستید که پیوندهای محتوای شما می توانند در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) ظاهر شوند؟

تکه‌های جستجوی استاندارد شامل یک عنوان، یک توضیح کوتاه (به نام «توضیحات متا») و پیوندی مانند این است:

نمونه ای از یک قطعه جستجوی استاندارد

اگر محتوایی در صفحه وجود داشته باشد، موتورهای جستجو ممکن است چندین مورد از این عناصر را دانلود کنند تا به عنوان پیوند در پایین قطعه جستجوی شما نمایش داده شوند.

پیوند به محتوا در serp

در مثال بالا، 4 لینک (به جای فقط 1) برای جستجوگر وجود دارد که می تواند روی آنها کلیک کند. داشتن لینک های اضافی می تواند نرخ کلیک را افزایش دهد.

پیوند به محتوا می تواند به جستجوگر کمک کند قبل از کلیک کردن، تشخیص دهد که نتیجه جستجو مرتبط است. و می تواند نرخ تبدیل شما را افزایش دهد.

آنها را کوتاه نگه دارید

از آنجایی که فضا در نتایج جستجو برای این پیوندهای محتوا محدود است، سعی کنید آنها را کوتاه نگه دارید. در غیر این صورت، ممکن است در نهایت بریده شوند، مانند این مثال:

محتوای کوتاه شده در serp

نکته حرفه ای: یک طرح کلی برای مقالات نحوه کار اعمال کنید.

اگر مقاله شما یک مقاله راهنما است، توصیه می کنیم که نشانه گذاری طرحواره “چگونه” را در صفحه خود اعمال کنید تا شانس نمایش آیتم های محتوای خود را به حداکثر برسانید.

در مثال Lowe زیر، عناصر محتوا نیز به صورت مشخص شده اند مراحل در نشانه گذاری طرحواره

پیوندهای انتقال مثال serp

برای نشانه گذاری طرحواره جدید هستید؟ نگران نباش! افزونه AIOSEO به شما این امکان را می دهد که به راحتی این کد را اضافه کنید. فقط این دستورالعمل ها را دنبال کنید تا آن را با کلیک یک دکمه اضافه کنید.

با توجه بیشتر به نتایج جستجو، متوجه خواهید شد که گاهی انواع دیگری از پیوندها در پایین قطعه ظاهر می شوند.

گوگل گاهی اوقات زیرنویس ها را برای نمایش می کشد حتی زمانی که هیچ محتوا یا پیوندی برای پرش وجود ندارد. به عنوان مثال:

زیرنویس ها در قطعه سرپ

در زیر موردی است که گوگل منصرف شد زیرنویس اما آنها را به دلیل طولشان کوتاه کرد.

محتوای کوتاه شده در serp

در مثال بالا، این ناشر کسب‌وکار کوچک می‌تواند محتوا اضافه کند و سپس موارد جداگانه را بدون تغییر عنوان‌های فرعی مرتبط کوتاه کند. (این یکی از ویژگی های بلوک محتوای AIOSEO است.)

عنصر محتوای اختصاریعنوان فرعی
رشته را یاد بگیرید“مرحله 1 – در مورد تجزیه و تحلیل کسب و کار بیاموزید و انتخاب شغل خود را تایید کنید”
مهارت های قابل انتقال“مرحله 2 – مهارت های قابل انتقال و نقاط اهرمی خود را برای توسعه موقعیت خود شناسایی کنید”
دریافت بازخورد“مرحله 3 – دریافت بازخورد ملموس با قرار دادن لمس”

در نهایت، توجه داشته باشید که در برخی موارد ممکن است گوگل وب سایت ها را نمایش دهد لینک های ناوبری در همان منطقه

همه اینها نمونه هایی از الگوریتم گوگل است که به صورت موردی تعیین می کند که چه چیزی به بهترین وجه به جستجوگر کمک می کند.

ما در نظر گرفته‌ایم که چگونه محتوا می‌تواند نرخ کلیک را افزایش دهد. حالا بیایید به بک لینک ها نگاه کنیم.

از آنجا که پیوندهای محتوا را می توان به راحتی به اشتراک گذاشت، آنها می توان تعداد بک لینک های سایت خود را افزایش دهید.

بر خلاف نرخ کلیک، ارجاع ها یک فاکتور رتبه بندی و در این میان یک عامل مهم هستند.

هنگامی که بازدیدکنندگان به بخشی از صفحه محتوا رفتند، می توانند به سادگی URL را کپی کنند. (توجه کنید که URL حاوی پیوند لنگر است که قبل از آن یک هشتگ وجود دارد.)

نمونه ای از پیوند پین شده

در اینجا چند راه دیگر وجود دارد که بازدیدکنندگان می توانند پیوندها را به محتوا کپی کنند:

  • در فهرست مطالب، آنها می توانند روی یک مورد کلیک راست کرده و “Copy Link Address” را انتخاب کنند.
  • برخی از قالب های قالب وردپرس نیز یک آیکون یا هشتگ پیوند را در کنار هر زیر عنوان نشان می دهند که نشان می دهد پیوند لنگر را می توان با کلیک راست روی نماد کپی کرد.
لینک پین هشتگ

در اینجا چند نمونه از نحوه استفاده خوانندگان از این محتوا یا پیوندهای لنگر آورده شده است:

  • برای به اشتراک گذاشتن نمودار مدفون در یک مقاله طولانی
  • برای به اشتراک گذاشتن آثار هنری نمایش داده شده در یک صفحه
  • برای پیوند به بخش ثبت نام در صفحه رویداد
  • برای لینک بخشی از مصاحبه
  • برای یک پیوند به یک توضیح عالی از چیزی
  • برای به اشتراک گذاشتن لیست مواد لازم برای یک دستور غذا.

بک لینک ها یک فاکتور مهم رتبه بندی هستند، اما همه بک لینک ها یکسان ایجاد نمی شوند.

به طور خاص، از لینک های nofollow هیچ سودی برای سئو نخواهید داشت. پیوند “nofollow” یک لینک است که شامل چیزی به نام “خصیصه rel” (بیت کد) مجموعه ای برابر با “nofollow” است. به عنوان مثال:

<a href="https://aioseo.com/wordpress-table-of-contents-seo/example.com" rel="nofollow">interesting blog post</a>

این ویژگی rel به موتورهای جستجو می گوید که چه چیزی ارتباط بین 2 سایت مرتبط است.

هنگامی که یک لینک به عنوان “nofollow” توصیف می شود، به موتورهای جستجو می گوید که “لینک را نادیده بگیرند”. به همین دلیل، سایتی که به آن لینک شده است، سود سئوی صفر را دریافت خواهد کرد.

بنابراین، «الف چیست dofollow پیوند؟” این فقط یک لینک ساده است ویژگی “nofollow” را ندارد.

<a href="https://aioseo.com/wordpress-table-of-contents-seo/example.com">interesting blog post</a>

همچنین ممکن است تعجب کنید که چرا مردم اگر بخواهند پیوند را روی “nofollow” تنظیم کنند، برای پیوند دادن به سایت دیگری زحمت می کشند. در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا این اتفاق می افتد.

  • برخی از صاحبان وب سایت وردپرس به طور خودکار تمام پیوندهای خارجی خود را برای داشتن یک برچسب “nofollow” تنظیم می کنند. داشتن این سیاست برای دانشگاه ها یا شرکت ها غیر معمول نیست.
  • “Nofollow” ممکن است تنظیمات پیش فرض برای پیوندهای خارجی در برخی از تم های وردپرس و سایر سیستم های مدیریت محتوا (CMS) باشد. ممکن است مالک سایت از آن اطلاعی نداشته باشد.
  • ناشر یا نویسنده می خواهد به نمونه ای از چیزی که پشتیبانی نمی کند پیوند دهد.

بنابراین اکنون که می دانید، افزودن فهرست مطالب می تواند نرخ کلیک شما (CTR) را افزایش دهد و می تواند بک لینک را تشویق کند. اما تجربه کاربری چطور؟

آیا محتوا تجربه کاربر (UX) را بهبود می بخشد؟ و آیا تجربه کاربری یک عامل رتبه بندی است؟

بهبود تجربه کاربری

25 سال از زمانی که کارشناس قابلیت استفاده یاکوب نیلسن برای اولین بار تصمیم گرفت به این سوال پاسخ دهد که “کاربران چگونه وب را می خوانند؟” تیم تحقیقاتی او کشف کردند که “آنها نمی کنند” می گذرد.

در عوض، کاربران صفحات را به دنبال عناصر برجسته اسکن می کنند، مانند

  • متن پررنگ
  • لیست های گلوله
  • جداول

مطالعات مشابهی که از آن زمان تاکنون انجام شده است بارها به نتایج یکسانی رسیده است.

خب این چه ربطی به موضوع ما دارد؟

افزایش قابلیت اسکن

فهرست مطالب می تواند راهی را برای کاربران فراهم کند تا یک صفحه را اسکن کنند و یک نمای کلی سریع از مقاله دریافت کنند.

و توانایی پرش به بخشی که به آن علاقه مند هستند، پیمایش بی پایان را شکست می دهد.

البته برای مقالات کوتاه، محتوا غیر ضروری به نظر می رسد.

همدلی برای اسکرولر

اما به خاطر داشته باشید که حتی مقالات کوتاه نیز به پیمایش در موبایل بیشتر از دسکتاپ نیاز دارند. در اینجا چند گزینه جالب دارید:

  • از یک توسعه دهنده وب بخواهید یک قانون ساده برای نمایش محتوا در مقالات کوتاه ایجاد کند فقط هنگامی که از یک دستگاه تلفن همراه قابل دسترسی است.
  • یک طرح جمع شونده برای محتوای خود انتخاب کنید.

کوتاه کردن محتوای خود را در نظر بگیرید

با محتوای طولانی، ممکن است با محتوایی (ToC) مواجه شوید که پیمایش آن آسان نیست.

صاحبان سایت می توانند طول محتوای خود را با حذف عناصر کوچکتر کوتاه کنند. (دستورالعمل های اینجا را دنبال کنید.) [link to unpublished jump links article]

برخی از افزونه‌های محتوا نیز گزینه‌ای برای گسترش یا جمع کردن ToC با کلیک یک دکمه ارائه می‌کنند.

بهترین انتخاب برای شما بستگی به زمینه خاص و ترجیحات شما دارد.

آیا تجربه کاربری یک عامل رتبه بندی است؟

محتوا می‌تواند تجربه کاربر (UX) را بهبود بخشد، اما این نوع بهبود صفحه با جستجوی Google اندازه‌گیری نمی‌شود و یک عامل رتبه‌بندی نیست.

گوگل سیگنال های رتبه بندی UX خود را به عوامل قابل اندازه گیری از جمله امنیت، سرعت، سازگاری با موبایل و تبلیغات سرزده محدود می کند.

با این حال، ارائه یک تجربه خوب به بازدیدکنندگان صفحه برای جذب بازدیدهای مکرر و افزایش تبدیل و فروش مهم است. بنابراین اگر تصمیم به استفاده از محتوا دارید، این کار را برای کمک به خواننده و دستیابی به اهداف وب سایت خود انجام دهید.

راهنمای شروع سریع: اکنون محتوای وردپرس را اضافه کنید

می خواهید در حال حاضر محتوا اضافه کنید؟

افزونه All in One SEO (AIOSEO) با یک ویژگی محتوا همراه است. و شامل هر چیز دیگری است که برای بهینه سازی موتور جستجو نیاز دارید.

aioseo-homepage

برای استفاده از آن:

  1. افزونه AIOSEO را دانلود کنید. (به صورت فایل فشرده دانلود می شود.)
  2. در ویرایشگر وردپرس خود، به افزونه ها » افزودن جدید.
  3. فایل فشرده را آپلود کنید.
  4. یک جادوگر راه اندازی شما را در چند مرحله ساده راهنمایی می کند.

برای افزودن محتوا به مقاله تکمیل شده:

  1. مکان نما را در جایی که می خواهید محتوا نمایش داده شود قرار دهید.
  2. در گوتنبرگ، روی «افزودن بلوک» کلیک کنید (+) آیکون. (یک پنجره پاپ آپ کوچک ظاهر می شود.)
  3. در کادر جستجوی پنجره پاپ آپ، عبارت AIOSEO را تایپ کنید.
  4. را کلیک کنید AIOSEO – فهرست مطالب مسدود کردن.
دستورالعمل محتوای وردپرس

محتوا به صورت خودکار اضافه خواهد شد. و این افزونه به طور خودکار به تمام عناوین شما لینک اضافه می کند. سوالات؟ دستورالعمل های اینجا را دنبال کنید.

اس AIOSEO – فهرست مطالب بلاک کنید، می توانید به راحتی توصیه های سئوی ما را در این مقاله دنبال کنید.

یک افزونه محتوا به طور خودکار تمام عناوین شما را به محتوا پیوند می دهد. اینجا بیشتر بیاموزید

محتوای وردپرس را بدون افزونه اضافه کنید

آیا می خواهید فقط با استفاده از ویرایشگر گوتنبرگ محتوا اضافه کنید؟ سپس این دستورالعمل ها را دنبال کنید. [link to unpublished jump links article]

به همین ترتیب، می توانید با پیروی از این دستورالعمل ها، از ویرایشگر کلاسیک برای انجام این کار استفاده کنید. [link to unpublished jump links article]

در هر صورت، لنگر HTML و پیوندهای پرش مرتبط را به صورت دستی اضافه خواهید کرد.

بعدش چی؟

امیدواریم این پست به شما کمک کند تا بفهمید چرا محتوا می تواند سئوی وردپرس شما را بهبود بخشد.

همچنین ممکن است بخواهید مقاله ما را در مورد چگونگی بهبود سئو بدون کمک متخصص و لیست سئوی ما در وبلاگ ما بررسی کنید.

اگر این مقاله برای شما مفید بود، لطفا در کانال یوتیوب ما مشترک شوید. در آنجا آموزش های مفید بیشتری خواهید یافت. شما هم می توانید ما را دنبال کنید توییترلینکدین یا فیسبوک برای به روز ماندن.