با توجه مطالبی که در رابطه با جامع بودن محتواهای الکترونیکی بیان شد، پاسخ به این سوال راحت است. بیایید به یک سوال دیگر پاسخ دهیم. همانطور که در مورد بالا نیز گفته شد، یکی دیگر از تکنیک های سئوی کلاه سیاه پنهان کردن متون و لینک هاست و برای این کار راه های زیادی وجود دارد. هکرهای کلاه سفید آسیب پذیری های شبکه و سیستم محافظت را به طور کامل شناسایی می کنند. در سئو کلاه سفید (white hat SEO) کاربر به صورت کاملا قانونی (از نظر گوگل) و شفاف، به سئو سایت خود میپردازد و به نتایج بالا و برتر گوگل راه پیدا میکند. مثال هایی که در بالا زدیم را به خاطر بیاورید. پس به هر شکلی که شده باید سعی کنید تعداد فالورهای خود را بالا برده و از آن برای جذب کاربران همیشگی به سایت کمک بگیرید. با بهره گیری از اساتید مجرب می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن با سبکی نوین آموزش های قرآنی را در پیش بگیرید. کامل بودن : شما به کمک نرم افزارهای مخصوص تولید محتوای الکترونیکی می توانید از متن، صوت، تصویر و فیلم برای طراحی محتوای خود استفاده کنید. ، می توانید برگه های سبدخرید، تسویه حساب، حساب من و شرایط و ضوابط را تعیین کنید.
روزهایی را سپری می کنیم که در آن همه چیز به سرعت انجام می شود و اهمیت زمان بسیار بیشتر از قبل به چشم می آید. هر کدام از مباحث مطرح شده نیاز به مطالعه بیشتر و دقیقتر دارد. مهمترین خصوصیتی که محتوای الکترونیکی دارد امکان استفاده ی همزمان از این قالب ها است. این جمله بیان گر این است که اگر شما قصد تولید یک محتوای متنی را دارید، از ابزارهایی که محتوای الکترونیکی در اختیارتان قرار می دهد(نرم افزارها و سخت افزارهای رایانه ای) می بایست کمک بگیرید تا موضوع مورد نظر را به بهترین شکل ممکن به مخاطب منتقل کنید. باید دقت داشته باشید محتوای متنی که قرار است نوشته شود باید کاملا روشن و واضح باشد، تا نیاز مخاطب برطرف و او در سایت شما ماندگار شود. کدنویسی سایت باید بهینهسازی شود. ابزارهای سئوی مختلفی برای تجزیه و تحلیل سلامت وب سایت وجود دارد. البته که ما در مورد راهنماهای اسپم طور که فقط شامل یک سری لینک هستند صحبت نمی کنیم، چرا که آنها به احتمال زیاد به سئوی شما صدمه ی جدی وارد می کنند. آنچه گفت شد بخشی از مهمترین مسائلی است که زیر پرچم سئوی تکنیکال قرار میگیرد. دیگری استاندارد که مورد تقریبا مورد رجوع اغلب تولید کنندگان محتوا است AICC می باشد.
اگر رسانه های اجتماعی چیزی به ما یاد داده باشند، آن این است که همه ما تولید کنندگان محتوا هستیم. Adam Vincenzini بلاگر و محقق شناخته شده ی انگلیسی، در تحقیق خود که اخیرا منتشر شده است 50 نمونه محتوای دیجیتال را مثال زده است که ما هر روز با آن ها درگیر هستیم. ویدیوی طنزی که در اینستاگرام لایک می کنید، متن علمی که در تلگرام فوروارد می کنید، کامنتی که در زیر تصویر یکی از مسئولین در توییتر می نویسید و یا زمانی که موزیک جدید بهنام بانی را پلی می کنید. اگر بخواهیم اطلاعاتی را که در اینترنت و توسط رایانه ها منتشر می شود را محتوای الکترونیکی در نظر بگیریم، هر توییتی که منتشر می کنید، هر بار که وبلاگ خود را به روز رسانی میکنید یا هر ویدیویی را که با دوستانتان به اشتراک می گذراید، در واقع در حال خلق یک محتوای دیجیتال هستید.
محتوای الکترونیکی یا محتوای دیجیتالی (electronic content) در واقع هر چیزی است که توسط سیستم های کامپیوتری (کامپیوتر، گوشی های هوشمند و … ) تولید و به مخاطب ارائه می شود. کلمه کلیدی همان عبارتی است که کاربران اینترنت در هنگام جستجو در گوگل یا سایر موتورهای جستجو جهت پیدا کردن محتوای مورد نیاز خود جستجو مینمایند. مقایسه این اعداد و ارقام به خوبی نشانگر آن است که در صورت استفاده از محتوای الکترونیکی ، بازار عمده ای از مخاطبین انتظار شما را می کشند. اگر این رتبه بندی به منجر یا فروش تبدیل می شود ، حتی بهتر است ، اما لزوماً هنوز انتظار آن را ندارید. یعنی محتوای شما باید کاربر را برای کلیک قانع کند (فروش). سپس آن را به کمک راه های ارتباطی و اشتراک گذاری ( اینترنت و شبکه های مجازی ) بدون هزینه های هنگفت به دست مخاطبانتان برسانید. برای آگاهی بیشتر از اینکه “محتوی اکترونیکی چیست” با آتیوا همراه باشید تا بیشتر با این شگفتی عصر جدید آشنا شوید.همه ی ما بدون این که توجه کرده باشیم، در طول روز هزاران بار از محتوای الکترونیکی به نحوی استفاده می کنیم و از مزایای آن بهره مند می شویم.