تاثیر مثبت لینک سازی داخلی در سئو بر کسی پوشیده نیست، اولاً با این کار شما نرخ پرش را کاهش خواهید داد چرا که با کاربر فرصت میدهید تا از امکانات، محتواها و سرویسهای دیگر شما بهره ببرد و وبسایت شما را بیشتر مورد کنکاش قرار دهد با استدلالی مشابه شما نرخ خروج را نیز بهبود بخشیدهاید. از سوی دیگر متنی متفاوت در شبکه های اجتماعی همه را تحت تاثیر قرار می دهد. گاهی اوقات از طریق همین یک کلمه یا عبارت به صفحه دیگر هدایت میشویم، حتماً میدانید که بهتر است زیر این کلمه خط کشیده شود و از نظر رنگ با سایر عبارات متفاوت باشد که این امر سبب میشود تا کاربر از وجود لینک در این عبارت باخبر شود. اما بهتر است چه عبارتی را برای هدایت به صفحه دیگر انتخاب کنیم؟ اگر صفحهای از وبسایت شما لینکهای زیادی از خارج دریافت کرده است، رنکینگ خوبی دارد و اعتبار آن بالا است تاثیر لینکی که از این صفحه به صفحات دیگر وبسایت خود میدهیم بسیار بیشتر است. کاربران وقتی در حال مطالعه صفحهای هستند، ممکن است بر روی یک لینک کلیک کرده و وارد صفحه دیگری از سایت شوند و محتوای آن را نیز مطالعه نمایند.
متن لینک شده یا همان انکرتکست همان کلمه یا عبارت قابل کلیک در صفحه است. برای مثال: یک لینک داخلی از یک صفحه با ۱۰۰ بازدید در روز به یک صفحه دیگر با یک یا دو بازدید در ماه باعث افزایش نمایش صفحه دوم میشود. در فاز بعدی برای ایجاد بک لینک در سایت های دیگر بصورت پست مهمان بسراغ سایت هایی می رویم که خدمات خودرویی ارائه می دهند. همه صفحات به خصوص صفحات مهم از صفحات دیگر یک لینک داخلی گرفته باشند. کلیک کردن کاربران بر روی لینکهای درون صفحه، ورود کاربر به یک صفحه دیگر، مطالعه صفحات متعدد و در نتیجه افزایش زمان ماندگاری کاربر در سایت همگی از معیارهایی هستند که نشان میدهند کاربر از محتوای سایت شما رضایت داشته است. در این صفحه میتوانید میزان افزایش فالوور اینستاگرام ، میزان نمایش پست و… از کلیدواژههای صفحه مقصد به عنوان انکرتکست استفاده کنید. از لینک سازی داخلی کمک بگیرید تا صفحات اصلیتان برای کلیدواژههای پر جستجو رتبه بگیرند. دانشمندان داده ما بهترین در این تجارت هستند و آنها اطمینان حاصل می کنند که داده هایی که ارائه می دهیم عاری از سر و صدا و داده های غیر انسانی است ، بنابراین می توانید بهترین تصمیمات را برای تجارت خود بگیرید.
به طور کلی امکانات ارائه موجب جذابیت هرچه بیشتر محتوا خواهند شد و مخاطبان بیشتری را به خود جذب مینمایند. بله اگر شما مبانی سئو را نمیدانید، همچنین فاکتورهای رتبهبندی و نیز چه طور گوگل به طور دقیق رتبهبندی صفحات وب را تعیین میکند؛ بررسی دقیق و ارزیابی وبسایت فرایند مشکلی است. اهمیت لینک سازی داخلی را باهم بررسی کردیم، اما بسیار کلیدی خواهد بود که لینک سازی را درست و اصولی انجام دهیم تا تاثیر کامل و مثبت آن را لمس کنیم. این گردش کاربران در سایت از نظر سئو اهمیت زیادی دارد. اهمیت لینک داخلی در سئو چیست؟ یکی از مواردی که نباید در لینک از آن استفاده کنید خرید و فروش لینکهای فالو است. درکل بهتر است معقولانه رفتار کنید و بیشتر از 150 تا لینک در یک صفحه قرار ندهید. به عنوان مثال بروزرسانی دائم صفحه اصلی سایت با قرار دادن محصولات جدید مطمئنا خیلی بهتر از اعمال تغییرات سالانه حول چند کلمه در این صفحه می باشد. اگر چه تاثیر آن توسط موتورهای جستجو کم است ولی بهتر است یک عبارت مناسب و مرتبط انتخاب کنیم که طول آن هم خیلی زیاد نباشد. از لینکهای بیکیفیت استفاده نکنید.حتما وقت بگذارید و صفحاتی را انتخاب کنید که به درد بخور و مرتبط با محتوای شما هستند.
صفحاتی را انتخاب کنید که رتبه گرفتن آنها آسانتر باشد. از آنجایی که سایت الکسا مستقیما مفید بودن محتوای صفحات شما را اندازهگیری نمیکند، به روز بودن و مفید بودن آنها میتواند رتبه بهتری برای شما به همراه داشته باشد؛ زیرا بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت شما خواهد کشید. اگر به دنبال سایت یا شرکتی هستید که برای شما محتواهای گرافیکی تولید کند، می توانید از خدمات گرافیکی این سایت کمک بگیرید. مهم نیست که این نظرات در جهت منفی باشد یا مثبت؛ گوگل محتوایی که باعث به حرف آمدن و تعامل مخاطب شود را دوست دارد. سعی کنید در هر مطلب 2 تا 5 لینک به سایر مطالب داشته باشید. صفحات مهمتر را در بخشهای بالایی لینک کنید و اگر قصد دارید ارزش بیشتری به آن وارد شود، تعداد لینکهای صفحه را به حداقل برسانید. توجه داشته باشید که سایتی که از آن بک لینک دریافت می کنید، زمینه فعالیت و تعداد بک لینکهایی که در یک بازه زمانی معین به سایت شما جذب می شوند، در نتیجه نهایی سایت شما تاثیر بسزایی میگذارد. تعداد لینکهای هر صفحه معقول باشد تا با تقسیم ارزش صفحه، صفحات مقصد بهبود رتبه داشته باشند.