در دنیای اینترنت و مخصوصا فروشگاه های اینترنتی، لزوم بازاریابی برای کسب درآمد و مشتری بیشتر، از اهمیت بالایی برخوردار است، به طوری که در این میان سئو و یا بهینه سازی موتورهای جستجو از درجه بالاتری نسبت به بازاریابی همچون تبلیغات رایج برخوردار است و این تاثیرات قابل توجه سئو در کسب و کارها و فروش اینترنتی را به خوبی می رساند. حتی بیشتر وب سایت هایی که در ایران اقدام به فروش بک لینک میکنند لینک شما را در سایت هایی قرار میدهند که اسپم اسکور بالایی دارد و یا به صورت Site-wide (تمام صفحه) درج می کنند که باعث بروز پنالتی گوگل و حذف از نتایج جستجو می شود. اما بعد از مدت زمانی که بگذره بک لینک ها داخل سرچ کنسول شما نمایش داده میشه. درحال حاضر مرسومترین روش تولید محتوا، از نوع متنی است چرا که حتی اگر شما محتوای ویدیویی یا صوتی داشته باشید باید حتما برای آن توضیحات متنی درج کنید. لابهلای این همه روش جدید در حوزه دیجیتال مارکتینگ، روشهای قدیمی را فراموش نکنید. این پژوهش از یکسو و افزایش بار ترافیک پاییزی آن هم در شرایطی که هنوز مدارس و مراکز آموزشی به صورت حضوری بازگشایی نشده است، زمینهساز مصوبه جدید شورای ترافیک تهران شد.
محتوا می تواند یک صفحه جدید در سایت اضافه کند که هر صفحه می تواند رتبه ای خوب در یک کلمه کلیدی مهم برای سایت کسب کند. لینک هایی که به صورت انبوه و Site-Wide ساخته می شوند در 99% مواقع یا خنثی هستند و یا اثر منفی بر روی رتبه دارند و باعث کاهش گوگل تراست می شوند. به همین خاطر سعی کردهایم از اول تا اخر کسب درآمد از فروشگاه اینترنتی را به شما یاد بدهیم. که برای بهره مندی و استفاده بیشتر از هر کدام باید یک هدف بلند مدت همراه با استراتژی مخصوص به خودشان را داشته باشید. سئو دارای دو بخش اساسی است: قسمت اول سئو شما را به موتورهای جستجو معرفی کند و جایگاهتان را بهتر می کند و بخش دوم مربوط به بعد از ورود بازدیدکنندگان و کاربران به سایتتان می باشد که باید نهایت رضایتشان جلب شود. استفاده از ابزارهای سئو با هدف شناسایی مشکلات و بهبود وضعیت سایت صورت می گیرد.
سایت moz یکی از برترین ابزارهای سئو می باشد که در سال گذشته بیش از ۵۰ میلیون دلار سود خالص این شرکت بوده است که نشان میدهد مردم چقدر به این ابزار اعتماد دارند. با رویکرد صحیح محتوای با کیفیت، دامنه مرتبط، روند اعتماد و متن anchor، شما از مزایای واقعی ترافیک و لینک به سایت خود لذت می برید. در صورتیکه سایت شما بدون گواهی اس اس ال و به صورت http در گوگل ایندکس شده است، پس از نصب گواهینامه ، می بایست اقداماتی مانند ریدایرکت کردن را انجام دهید تا از ترافیک وررودی سایت کاسته نشود. پس آنچه نیاز دارید این است که نحوه ارائه استراتژی لینک سازی را یاد بگیرید. آمارها نشان از این دارند که یکی از راههای جذب مشتری و بیننده به سایت سئو و بهینه سازی سایت می باشد. بازاریابی محتوا و سئو وظیفه اش این می باشد که میزان جذب خوانندگان سایت را افزایش دهد، در یک جمله به صورت خلاصه می توان گفت که محتوا بدون سئو و سئو بدون محتوا امکان پذیر نیست. در مقابل این انتخاب نادرست، در آیتم بعدی یک انتخاب درست کلمات کلیدی را به شما معرفی میکنم. با این وجود ، اگر عنوانی را ایجاد کنید که برای کاربران جذاب باشد و کلمات کلیدی مورد نظر خود را در جایی که طبیعی تر به نظر می رسد ، نتایج بهتری خواهید دید.
همچنین محتوای ارزشمند قادر به جذب لینک های داخلی زیادی می باشد و می تواند فاکتورهای تجربه کاربری را تحت تاثیر قرار دهد و در نهایت در بهینه کردن سایت برای دیده شدن محتوای تولید شده توسط موتورهای جستجو کمک شایانی کند. در نتیجه شانس بیشتری برای مشتری شدن را نصیبتان خواهد کرد که همه و همه را باید مدیون تاثیرات سئو در رونق کسب و کارهای اینترنتی دانست. در دنیای اینترنت و خصوصا کسب و کارهای اینترنتی برای دیده شدن و مطرح شدن روش ها و راهکارهای فراوانی وجود دارد مانند تبلیغات بنری و شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و… از آنجا که پارامترها از انواع گوناگونی (مانند: تعداد و فاصله) هستند، پس از مرحله اول وزندهی، با روش بی مقیاس سازی با استفاده از نورم بی مقیاس شدهاند. بعضی دیگر نیز با استفاده از قدرت سئو و عملکرد آن بیشترین استفاده را برده و کمترین هزینه را می کنند و شانس بیشتری برای فروش نسبت به روش تبلیغات بنری خواهند داشت. تناسب ارزش محتوا با میزان تبلیغات آن را میسنجد و اگر کسی بیشتر از ارزش مطلب و سایت خود تبلیغ کرده باشد و بکلینک گرفته باشد با آن برخورد میکند. بسیاری از سایتهای اینترنتی درآمد اصلی خود را از طریق تبلیغات بدست میآورند.